Kaya heeft zijn Gascoigne-moment: “Wat een kl***scheidsrechter”

Kaya heeft zijn Gascoigne-moment: “Wat een kl***scheidsrechter”

Gepubliceerd: woensdag 30 januari 2019 om 15:10wo 30-01-2019 om 15:10

KV Mechelen wist zich dinsdag te plaatsen voor de finale van de Beker van België. In de eindstrijd moet Mechelen het stellen zonder Onur Kaya. De middenvelder zal op de Heizel geschorst moeten toekijken.

Dinsdag kreeg Kaya tegen Union een gele kaart. Voor de speler van KV Mechelen was het zijn tweede gele kaart dit bekertornooi. De finale spelen mag dus niet en daar baalt de 32-jarige middenvelder van. “Wat een kl***scheidsrechter. Mijn gele kaart was allesbehalve terecht”, zei Kaya achteraf tegen Het Laatste Nieuws.

Kaya leeft nog op hoop, maar zal zich waarschijnlijk geen illusies moeten maken. “Ik wil die finale écht niet missen, we zullen bekijken of we iets aan die schorsing kunnen doen." 

Een speler die een finale mist door een tweede gele kaart, kan voor pijnlijke beelden zorgen. Remember Paul Gascoigne. In de halve finale van het WK 1990 tegen Duitsland pakte de Engelsman zijn tweede gele kaart van het tornooi. Toen hij doorhad dat hij een eventuele finale ging missen, barstte hij op het veld in tranen uit.

Plaats een reactie

Rimka96 +1162
woensdag 30 januari 2019 om 15:24
Geef hem 2 speeldagen extra schorsing! In de media zo'n opmerking geven naar een scheidsrechter doe je niet! Het mag een voorbeeld zijn naar andere!
Vind ik leuk
Geertkeano +451
woensdag 30 januari 2019 om 15:54
Het is al weken hetzelfde liedje da de scheids zwaar tegen mechelen fluit als da geel was voor kara dan had union 3 maal rood moeten krijgen
Vind ik leuk
TageMeister +7111
woensdag 30 januari 2019 om 16:16
als Kara mee deed met KvM mogen ze zelf de finale niet spelen ;-)
Vind ik leuk
Batman +150
woensdag 30 januari 2019 om 15:38
Ik begrijp zijn teleurstelling. Ge zou voor minder... Zijn fout was geen gele kaart waard....het was een gewoon duel waarbij hij zich nog bezeerde ook.
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 18:13
Wat heeft dat er mee te maken? Als ik voeten vooruit in een duel vlieg en mijn been breek verdien ik ook rood, pijn of niet?!
Vind ik leuk
Brubru +4730
woensdag 30 januari 2019 om 15:56
Altijd ontgoochelend voor een speler. Heeft gelukkig al finales meegemaakt en gewonnen.
Ik herinner mij nog de ontgoocheling van Nathan Dhaemers toen die op dezelfde manier de finale moest missen tegen Moeskroen met ZW in 2006.
Was de enige speler die overbleef van SV Waregem in bevordering en de opmars meemaakte van ZW vanuit 3de naar 1ste.
Vind ik leuk
12a34b +1256
woensdag 30 januari 2019 om 15:59
2 gele kaarten en dan een schorsing vind ik toch redelijk belanchelijk
Vind ik leuk
TageMeister +7111
woensdag 30 januari 2019 om 16:18
Voetballers vinden hun kaart altijd onterecht !
Ik vind zijn reactie niet kunnen !

Ik heb der begrip voor, maar daarom moeten we dit niet zomaar tolereren... ook jammer tov zijn ploegmaats, ipv blij te zijn met de finale kijkt hij enkel naar zichzelf
Vind ik leuk
Ultron1891 +653
woensdag 30 januari 2019 om 16:57
Ik begrijp niet waarom in de competitie de lat op 5 en in de beker op 2 ligt en straffer nog, in grote tornooien zoals EK's en WK's vervallen gele kaarten soms ?! Begrijp da niet. Dat Kaya ontgoopcheld is begrijp ik al is zijn reactie er wel over. Had de scheids daar dan rekening moeten mee houden dan ? Geel niet terecht ? Misschien moet men de review commissie opnieuw herinstalleren. Zou misschien ook nie slecht zijn om dwalingen van de VAR inzake kaarten te evalueren? Jaja, ander topic....I know ;-)
Vind ik leuk
TageMeister +7111
woensdag 30 januari 2019 om 17:07
vooral naast de kwestie want geen van deze instanties kunnen iets doen aan geel.... Ik dacht dat de regels van den beker gekend waren en voor iedereen dezelfde zijn, dus daar moeten we ook niet over klagen . Ik vind het persoonlijk veel erger dat de spelers van Gent die rood pakte gewoon mogen mee doen . Voor je mij verkeerd begrijpt ik heb alle begrip voor de reactie é.
Vind ik leuk
Ultron1891 +653
woensdag 30 januari 2019 om 22:32
Ik zei toch...ander topic :-) Ik "klaag" niet over de regels hé. Ik vind deze alleen niet logisch. En het feit dat ze niets aan geel kunnen doen is evenzeer onlogisch. Dit is ook een regel die men zou kunnen aanpassen. Dat van dat rood is wederom een onlogische regel. Ik denk dat dit net de kwestie is...het is alvast zeker iets waar men over zou mogen nadenken. Ze willen toch de redelijkheid en de gerechtigheid laten zegevieren, niet ?
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18498
woensdag 30 januari 2019 om 16:46
Een scheidsrechter hoeft daar geen rekening mee te houden, maar ik zou wel dat systeem aanpassen. Zie bij KVO, waar er 9 spelers kunnen geschorst zijn voor de finale. Twee gele kaarten en geschorst worden is wel wat overdreven. Zeker in een bekertornooi, waar - zeker richting de finale - traditioneel veel kaarten vallen.
Vind ik leuk
w-b forever +1369
woensdag 30 januari 2019 om 16:57
Had zijn reactie wel anders kunnen overbrengen vind ik.
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 18:14
Hij was te laat, terechte gele kaart. Ze zullen voor de match ook wel weten dat dit en gevolg kon zijn bij een gele kaart.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws