Leko haalt stevig uit: Sommige spelers zijn met iets anders bezig

    Leko haalt stevig uit: "Sommige spelers zijn met iets anders bezig"

    Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 16:15za 08-12-2018 om 16:15

    Club Brugge leed vrijdagavond een pijnlijke nederlaag op de Freethiel, het werd 2-1. Ivan Leko kampt met veel blessures, maar ook aan de mentaliteit schort het volgens de trainer.

    Club pakte dan ook domme tegengoals. "Verliezen zonder dat je keeper een bal moet pakken, is pijnlijk. Jammer van die penalty - op zulke fases moet je scherper zijn in de box. En die owngoal... Tja. Wat kan ik daar over zeggen? Het was ongelukkig. Kijk, met de kwaliteiten die we hebben, moet je hier altijd dominant zijn en winnen. De realiteit is dat we weinig gecreëerd hebben", vertelt hij in Het Nieuwsblad.

    Leko weet niet of zijn spelers klaar waren. "Of mijn spelers wel even gemotiveerd waren als anders? De voorbereiding was in elk geval dezelfde als die op Dortmund of Atlético Madrid. Iedereen wist perfect wat-ie moest doen of wie van hen gevaarlijk was. Natuurlijk is de motivatie groter voor de Champions League. Da's menselijk. En tegelijk mag dat niet bij een topclub. Decompressie is een woord dat voor mij niet bestaat."

    "80... 90% van mijn groep is fantastisch. Zij willen altijd en overal winnen. Maar sommige spelers zijn met iets anders bezig. Voor Beveren voelen ze zich niet honderd procent, maar spelen we tegen Dortmund, dan is iedereen driehonderd procent fit. Dat kan niet, maar is ook de realiteit." 

    Plaats een reactie

    hoekschop +3146
    zaterdag 8 december 2018 om 16:20
    die jongens zet je er toch gewoon uit. daar ben je toch trainer voor.
    Vind ik leuk
    Lunam +1638
    zaterdag 8 december 2018 om 16:27
    Vanaken en Wesley eruit laten en verliezen de supporters komen zot , en denk wel dat het deze zijn die geviseerd worden.
    Vind ik leuk
    Toca +40231
    zaterdag 8 december 2018 om 16:36
    K heb toch geen 90 % van de spelers van Brugge gezien gisteren die er alles aan deden. Erg zwakke match.
    Vind ik leuk
    BST83 +849
    zaterdag 8 december 2018 om 16:37
    Ivan wees een kritisch voor uw eigen keuzes en zie eens in dat je tactisch geen goeie beurt gemaakt hebt.
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +999
    zaterdag 8 december 2018 om 16:47
    Ja zeker , als je geen flanken hebt , speel dan eens een ander systeem , nee.......f*cking decarli daar zetten man man man
    Vind ik leuk
    BST83 +849
    zaterdag 8 december 2018 om 22:52
    Idd, als hij blijft vasthouden aan z'n systeem gaan we nog veel tegen ons tanden krijgen met onze tanden krijgen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 16:46
    en weeral geen zelfkritiek!! begint beetje op Gein te gelijken, altijd schuld van spelers, terwijl gisteren 70% zijn schuld was!!
    Vind ik leuk
    strat2 +511
    zaterdag 8 december 2018 om 16:55
    Niets gecreerd ?? Misschien voor wat deze wedstrijd betreft dan toch ook even de hand in eigen boezem steken Ivan?
    Want die kans wordt natuurlijk wel groter als je een van je twee beste aanvallers niet opstelt ten voordele van Openda, die nog niet veel bewees dit seizoen!
    Rits op de bank houden voor Decarli, en daarna de verkeerde vervanging doen was ook niet echt logisch. Of zie ik dat verkeerd?
    Misschien is het toch beter om het dan als een collectieve off Day te bestempelen?
    Waarmee ik niet wil zeggen dat er dit seizoen geen goede dingen gebeurd zijn waar Leko zeker ook zijn aandeel had.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 17:01]
    Vind ik leuk
    Den Didi +338
    zaterdag 8 december 2018 om 17:16
    Ik zou zeggen die niet met voetbal bezig is stuur die naar de b elftal en geeft die andere de kans of de jeugd
    Vind ik leuk
    Cavalier1 +54
    zaterdag 8 december 2018 om 22:48
    Goede uitslag voor de kwaliteiten van FCB!
    Vind ik leuk
    Ultron1891 +387
    zaterdag 8 december 2018 om 23:58
    Simpele ziel! Eigenlijk geen reactie waard maar allee ik zal bijten...dus speciaal voor u, de voetbalkenner. Uw reactie toont in elk geval dat ge het woord “kwaliteit” nie echt snapt. Ik ga nu slapen want eigenlijk heb al teveel energie gestoken in u. Zucht...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws