Devroe zit weinig nut in wintertransfers: ''Noem er eens een paar''

    Devroe zit weinig nut in wintertransfers: ''Noem er eens een paar''

    Gepubliceerd: dinsdag 4 december 2018 om 16:41di 04-12-2018 om 16:41

    Marc Coucke, voorzitter van Anderlecht en de Pro League, zou de wintermercato in de toekomst compleet af willen schaffen. Luc Devroe is een voorstander van het plan.

    Devroe ziet namelijk weinig nut in het doen van wintertransfers. ''Maak eens een studie van de wintertransfers van de voorbije vijf jaar. Van alle Belgische clubs, hé. Hoeveel zijn er geslaagd? Trebel bij Anderlecht, maar noem er nog eens een paar'', stelt Devroe tegenover Het Belang van Limburg.

    De voormalig technisch directeur van paars-wit denkt zodoende dat een afschaffing geen nadeel zou zijn voor het Belgische voetbal. ''Tenzij je 15 miljoen euro uitgeeft, krijg je vaak miskopen. Vroeger bestond ze niet en dat lukte ook.''

    Lees ook: Transferperiodes op de schop?: 'Coucke wil het extreem, Brugge komt met compromis'

    Poll

    Moet deze transferperiode af worden geschaft?

    (291 stemmen)

    Plaats een reactie

    jericho666 +2795
    dinsdag 4 december 2018 om 16:46
    Volgens zijn redenering had hij dan beter ook geen zomertransfers gedaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 16:49
    Wel meneer Devroe, Berge en Malinovskyi zijn twee wintertransfers. Dat zijn, zoals je vraagt, er al een paar. Zo zullen er bij andere clubs ook wel voorbeelden zijn.
    Het mogen echter geen paniekaankopen zijn, die vallen meestal tegen.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2085
    dinsdag 4 december 2018 om 18:45
    Karelis was dat ook en rendeerde toen onmiddellijk
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 23:26
    Samatta ook, evenals Wesley van Brugge.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 23:39
    Die debuteerde toen met een prachtig doelpunt!!
    Vind ik leuk
    camargue +3396
    dinsdag 4 december 2018 om 16:49
    Ja Luc, jij bent perfect geplaatst om hier uwe zeg te doen ...

    Wintertransfers zijn destijds in het leven geroepen om de ploegen in staat te stellen om hun (zwaar) gekwetsten te kunnen vervangen om op die manier terug over een volwaardige kern te beschikken.

    Wat er daarna gebeurde was enkel en alleen met de bedoeling om de kern te versterken wegens miskopen van de zomer te vervangen.

    Tijdens de wintermercato worden inderdaad véél paniekaankopen gedaan, door bijna alle ploegen welke de zomer voordien dachten dat ze "toppers" binnenhaalden waar achteraf bleek dat het miskopen waren ...

    Onmiddellijk inzetbare versterking binnenhalen zou dus enkel inhouden dat de ene ploeg de andere gaat leegroven binnen de JPL ...
    Vind ik leuk
    Toca +40813
    dinsdag 4 december 2018 om 16:56
    Dat het vooral door de zwakke zomeraankopen is van oa hem want zeker niet alleen Devroe zijn schuld, dat ze nu iets moeten doen vergeet hij even. 😂
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2315
    dinsdag 4 december 2018 om 17:24
    He zonder fouten schrijven is uw ding niet he het is uw en niet uwe,
    met de groeten van mijn secretaresse
    Vind ik leuk
    camargue +3396
    dinsdag 4 december 2018 om 17:55
    goe zene :D
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6574
    dinsdag 4 december 2018 om 18:04
    Uw leestekens zijn verkeerd of niet geplaatst ;-)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 18:04]
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 18:10
    Tis ne goeie dat t'zegt mister lode.😂
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 18:11]
    Vind ik leuk
    Toca +40813
    dinsdag 4 december 2018 om 18:37
    Ge haalt de woorden uit mijn mond. 😂😂😂
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12445
    dinsdag 4 december 2018 om 19:09
    Knappe zin om hem daarop te wijzen!!! 😂
    Vind ik leuk
    agdh +1639
    dinsdag 4 december 2018 om 20:21
    “Tijdens de wintermercato worden inderdaad véél paniekaankopen gedaan, door bijna alle ploegen welke de zomer voordien dachten dat ze "toppers" binnenhaalden waar achteraf bleek dat het miskopen waren ...”

    Luc Devroe in een notendop🙃
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16275
    dinsdag 4 december 2018 om 16:55
    Mits goede scouting maakt het niks uit. Er vallen in de winter altijd interessante koopjes te doen, aangezien heel wat spelers medio juni einde contract zijn.
    Vind ik leuk
    Roach +2056
    dinsdag 4 december 2018 om 17:28
    Als je in de zomer je werk deftig gedaan hebt, heb je inderdaad geen nood aan een transferperiode in januari... Maar ik zou niet spreken over afschaffing als die transferperiode nog het enige is dat je hebt om de schande van de voorbije zomer (deels) uit te wissen...
    Vind ik leuk
    Kettos +2282
    dinsdag 4 december 2018 om 17:32
    Goe gezegd Devroe! Jij kan het weten he Mr Miskoop.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 17:37]
    Vind ik leuk
    ROBSON +3167
    dinsdag 4 december 2018 om 19:56
    De grootste fout van Devroe was coucky volgen naar hellhole.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12445
    woensdag 5 december 2018 om 10:11
    Neen, heeft zijn poten verbrand bij het grote Club Brugge
    Vind ik leuk
    ROBSON +3167
    woensdag 5 december 2018 om 12:05
    Hij had pech dat verhaeghe met Mannaert in zee ging en hij wou niet zoals bij jullie een stap opzij zetten. Had van mij perfect mogen blijven want leverde ondanks er bijna alleen voor te staan goed werk.
    Vind ik leuk
    Kettos +2282
    woensdag 5 december 2018 om 13:27
    Idd domme boeren blijven beter weg uit Brussel...
    Vind ik leuk
    ROBSON +3167
    woensdag 5 december 2018 om 17:54
    Brussel ?? Hellhole, mattenstad bij uitstek.
    Vind ik leuk
    Hierulf +1299
    woensdag 5 december 2018 om 07:33
    Afschaffen maar dan overal of België wordt het 'slachtoffer'...
    Vind ik leuk
    ROBSON +3167
    woensdag 5 december 2018 om 12:06
    Kwestie van korter op de bal te spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 22:23
    Hij ziet weinig nut in wintertransfers... Ik ook niet zeker als hij ze zou doen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws