Boskamp baalt van ervaren Duivels: ''Er was niemand in de ploeg die opstond''

    Boskamp baalt van ervaren Duivels: ''Er was niemand in de ploeg die opstond''

    Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 16:43ma 19-11-2018 om 16:43

    De 5-2 pandoering van de Rode Duivels zindert serieus na. Johan Boskamp gaf in de studio van VTM al zijn ongezouten mening over de afgang.

    Boskamp zag met lede ogen aan hoe de Rode Duivels een 0-2 voorsprong uit handen gaven. "Shaqiri heeft zich echt geamuseerd, die waande zich op de kermis. Je mag best wel iemand eens een pegeltje geven hoor en dan met de ref in discussie gaan. Zo maak je iedereen wakker. Maar het waren allemaal dooie vogeltjes'', oordeelde een ontgoochelde Boskamp. 

    "Ik zag geen vuur, geen gif, geen middenveld'', vervolgde de Nederlander zijn analyse. Boskamp had in deze omstandigheden meer verwacht van de ervaren spelers. ''Er was niemand in de ploeg die opstond. Een Vincent Kompany of een Axel Witsel hadden moeten zeggen: 'Hey jongens, kom we gaan dichter tegen elkaar spelen'."

    Plaats een reactie

    Vlad +2603
    maandag 19 november 2018 om 16:52
    Er ontbreekt een gezonde dosis grinta in het team
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 16:54
    Dat is het minimum dat je kunt zeggen
    Vind ik leuk
    zapperboy +974
    maandag 19 november 2018 om 19:02
    De meeste hadden de grinta thuis gelaten.
    En daar hadden zij een goede rede voor.
    De vrouwkes van die mannen zijn tijdens de rust in de kleedkamer geweest en die hebben stelling genomen : verliezen vandaag, want wij willen geen twee jaar achter elkaar geen vakantie hebben.
    Zo simpel is dat.
    Vind ik leuk
    Toca +39651
    maandag 19 november 2018 om 16:57
    Teveel arrogantie gisteren bij de ganse ploeg. Het was een les in nederigheid.
    Vind ik leuk
    camargue +3305
    maandag 19 november 2018 om 17:01
    Je hoeft geen ervaren speler te zijn om enige GRINTA te tonen! Ik snap nog altijd niet waarom zowel Bats als Vanaken niet in de basis stonden ... Wat hebben Chadli, Eden Hazard, Mertens, Tielemans en Meunier gisteren laten zien? Juist, NIKS! En dan maar alles afwentelen op de verdediging? Goedkoop!
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:07
    Het was een algemene offday ,ook in de verdediging stond alles op losse schroeven, Zelf Eden deelde in de malaise. Dit was niet nodig maar te hopen dat iedereen weer met de voeten op de grond staat.
    Vind ik leuk
    Smuuw +846
    maandag 19 november 2018 om 17:37
    Al bij al niet het einde van de wereld. Liever hier dan op het EK of WK. Nu ben ik zeer benieuwd naar het vervolg
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15807
    maandag 19 november 2018 om 17:45
    Maar als de Bruyne zich eens kwaad maakt, is het een dikke nek of arrogante speler. Die wordt sowieso zwaar gemist.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:54
    Te lage premies zeker...
    Zwitsers boden of kregen meer...
    Vind ik leuk
    Mzee47 +26
    maandag 19 november 2018 om 20:05
    100% gelijk, het gaat er bij mij niet in dat ge 5 goals binnen krijgt en dat er gewoon niemand een overtreding maakt en/of een kaart pakt.
    Eens het 2-2 is moeten er toch enkele het voortouw nemen en zeggen "nu is het genoeg geweest" en als het dus niet al voetballend gaat op zijn minst beletten dat die Zwitsers vrij kunnen voetballen.
    Vind ik leuk
    polle1 +280
    maandag 19 november 2018 om 20:28
    ze hadden gewoon geen goesting om een paar weken van hun verlof op te geven, ze bedriegen de supporters weeral en zitten met hen juist niets in
    Vind ik leuk
    L3690 +24
    maandag 19 november 2018 om 22:48
    Het tijdperk Kompany, Courtois, Chadli, Mertens en nog enkele, is voorbij. Het is zeer mooi geweest. Een jonge talentvolle generatie staat aan de deur te kloppen. Open doen en hun het initiatief geven om de opvolging te versieren.
    Het voorbeeld van Nederland en Duitsland, die aan een nieuwe generatie bouwen is ook in België aan de orde.
    Als het klopt dat Lukaku op vraag van Mourino de groep in Brussel heeft verlaten, dan moet dat, uit respect voor de nationale shirt, het einde van zijn loopbaan als Rode Duivel zijn.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 22:49]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws