''Club-supporters' vallen drie G-voetballers van Cercle aan'

    ''Club-supporters' vallen drie G-voetballers van Cercle aan'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 08:08di 13-11-2018 om 08:08

    Dat er nog steeds een heuse rivaliteit is tussen Cercle en Club Brugge werd afgelopen weekend nog maar eens duidelijk. Zo werden drie G-voetballers van Cercle Brugge aangevallen door fans van aartsrivaal Club Brugge. Dat staat te lezen in Het Nieuwsblad.

    Drie spelers - allemaal met een mentale beperking - mochten zaterdagavond even meelopen met de spelers van Cercle Brugge. Dat geweldig moment had ook een negatieve bijklank.

    Kort na de wedstrijd werd de wagen van de spelers omsingeld door een aantal supporters van Blauw-Zwart. Die trokken de deuren open, één speler kreeg een slag. "Hij is zelf een Club-supporter", zegt zijn stiefvader in Het Nieuwsblad. "Die jongen begrijpt er helemaal niets van."

    Een slag en de politie
    "Van zodra ze merkten dat wij trainingspakken van Cercle Brugge droegen, liep het fout", zegt Christ Dhoop, één van de bestuursleden van G Cercle Brugge. "Ze gingen rond mijn auto staan en sloegen en schopten er op. Plots trok een vrouw mijn portier open. Ze nam me bij de keel, maar liet al snel weer los. Daarna trok ze de achterdeur open. Ze riep naar de jongens: 'Je bent bang, hé.' En plots gaf ze een van hen een slag. Ze gooide het portier dicht en ik kon gelukkig doorrijden. Die supporters bleven op mijn auto stampen, maar we konden ontkomen."

    Dhoop diende maandag een klacht in bij de politie in Torhout, die intussen ook aan de Brugse politie werd bezorgd. De vrouw, die tot de harde kern van Club Brugge hoort, zou al bekend hebben.

    Geen revanche
    Bij Cercle Brugge spreekt men over "zinloos geweld", maar roept men op tot rust. "Er zal heel wat oplapwerk nodig zijn op training woensdag", zegt de voorzitter van de G-ploeg.

    "Die jongens zijn daar niet goed van. Mijn spelers met een beperking hadden op dat moment precies meer verstand dan die supporters. Maar pas op, ik wil iedereen oproepen om de rust te bewaren en geen wraakacties te starten. Want zo zijn wij bij Cercle niet."

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 november 2018 om 08:12
    Ik hoop dat de Club supporters in de toekomst hun mondje toe houden als er over Antwerp wordt bericht omtrent Bengaals vuur e.d... En deze keer kan het niet op Hollanders gestoken worden. 😒
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 08:13]
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3356
    dinsdag 13 november 2018 om 08:20
    Laat het er ons in beide gevallen op houden dat het om een paar onnozelaars gaat.
    Ik voel me eerlijk gezegd diep beschaamd dat dit gedaan is door supporters van mijn club.
    Ik hoop hen nooit in de tribunes te zien; die gasten zijn het niet waard om mijn team te mogen aanmoedigen...
    Vind ik leuk
    Den Didi +338
    dinsdag 13 november 2018 om 14:27
    Eigenlijk maakt het niet uit van welke club dat je bent je dit niet

    Ik zou zeggen als straf ben je heel de maand ballen jongen van die jongens en een trui aan doen van hun geliefde club
    Met een rugnummer ik ben de lul
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3356
    dinsdag 13 november 2018 om 15:53
    Hier had ik je graag 2 duimpjes voor gegeven!
    Vind ik leuk
    Gregn +141
    dinsdag 13 november 2018 om 20:37
    Altijd negatief die brugge supporters altijd ipv met liefde nr de voetbal te kijken steeds uitfluiten middelvingers tonen aggressie apengebaren en GA zo maar door
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12403
    dinsdag 13 november 2018 om 08:13
    Lager kan een mens niet vallen.
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1137
    dinsdag 13 november 2018 om 08:20
    🤦‍♂️ Wat een schande ..
    Vind ik leuk
    DirkRAFC1 +609
    dinsdag 13 november 2018 om 08:24
    Je gaat jezelf in zo'n gevallen toch afvragen welke van beide partijen er eigenlijk een beperking had?
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3356
    dinsdag 13 november 2018 om 11:07
    Het lijkt me nochtans duidelijk...
    Vind ik leuk
    Peed +396
    dinsdag 13 november 2018 om 08:29
    Hopelijk krijgen die pipo's minstens een lang stadionverbod !!! Hoe marginaal kan een mens zijn ?
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16094
    dinsdag 13 november 2018 om 08:29
    Marginaal, echt de schaamte voorbij dit!
    Vind ik leuk
    Toca +40229
    dinsdag 13 november 2018 om 08:31
    Het zal je vrouw maar wezen..
    wat lopen er toch zieke mensen rond.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 08:33
    wauw, wat een harde kern hebben ze daar bij de boeren, mensen met een beperking aanvallen, hoe laag kan je vallen en welke naam bezorg je de andere supporters dan niet die het wel goed menen met hun club. Hopelijks krijgen ze een ferme boete en stadionverbod want je bent niets met zulke supporters en dan spreek ik ook over supporters van andere clubs die ook zulk een gedrag vertonen
    Vind ik leuk
    Ultron1891 +385
    dinsdag 13 november 2018 om 09:25
    Gelieve deze onnozelaars niet als supporter van Club te beschouwen. Dit is achterlijk laag bij de grond gevallen tuig. En dan denk ik dat ik het nog zacht uitdruk. En voor wat het waard is, mijn excuses aan die jongens van Cercle.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 17:48
    Geef ze levenslang stadionverbod en een gevangenisstraf ,effectief 2 weken . Ze zal dan misschien geleerd zijn .Niemand kan dit goed praten en zeker al niet tegen G-spelers
    Vind ik leuk
    pitroken +124
    dinsdag 13 november 2018 om 08:58
    schandalig.echt boerse krapuleuze manieren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 08:59
    Slaan op mensen met een beperking, toch veel marginale mensen in west - vlaanderen .Boeren he!!!!
    Vind ik leuk
    Ultron1891 +385
    dinsdag 13 november 2018 om 09:29
    Stop aub met die beledigingen aan provincies en steden aub. Ik ben ben zelf Bruggeling maar woon al jaren in oost Vlaanderen vlakbij Antwerpen en trust me...krapuul vind je overal. Maar enige nuance is toch op zijn plaats. Zeggen dat er bijvoorbeeld in pakweg Mechelen, krapuul rondloopt wil nie zeggen dat Mechelaars krapuul zijn he.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3901
    dinsdag 13 november 2018 om 12:10
    Jij bent toch supporter van die ploeg waar er enkele jaren geleden een supporter dood is geklopt door een mede supporter he?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:01
    Heb je mij iets zien posten over fcb .Of voel je u aangesproken als ik boer zegt .
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3901
    dinsdag 13 november 2018 om 13:05
    Nee, maar ben wel aangesproken als je alle west Vlamingen hierdoor door het slijk wil halen.... getuigt van een even groot IQ gelijk die knuppels....
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:27
    Knuppels of grafschennis meneer met de hoge IQ.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:39
    Moei eens met uw eigen ploegje alvorens hier de schijnheilige paljas uit te hangen. Ieder voetbalclub heeft van die idioten rondlopen die menen zich de naam supporter te moeten aannemen. Geweld op gelijk wie, en in het bijzonder de zwakkeren in onze maatschappij, kan niet getolereerd worden. Het zou inderdaad Club Brugge sieren dit gespuis voorgoed toegang tot het stadion te verbieden als de feiten bewezen zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 17:00
    Hey marginaal aangenaam.
    Vind ik leuk
    Ultron1891 +385
    woensdag 14 november 2018 om 12:48
    Proficiat, uw hebt zopas mijn punt bewezen. Waarvoor dank....zucht...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:30
    Heeft zelf niks met boeren te maken maar met marginale crapuul die je overal tegenkomt en niet ploeg of streekgebonden is
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:35
    Ben ook west-vlaming dus niet iedere west vlaming over de zelfde kam scheren ok
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:37
    Ben ook West Vlaming dus niet iedere West vlaming over de zelfde kam scheren ok
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:51
    Na 1x heb ik je wel verstaan ze. En met een kam kun je niet scheren Geert .Trouwens de MERENDEEL van de west-vlamingen zijn arrogant , antipathiek, onrespectvol , en slecht verstaanbaar. En ik spreek uit ervaring ok .
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3901
    dinsdag 13 november 2018 om 13:14
    Een west Vlaming gaat wel weten dat "iemand over dezelfde kam scheren" gewoon een correct spreekwoord is....

    Op deze manier kan ik ook zeggen dat HET (niet "de") merendeel van de anderlechtsupporters ongeletterde idioten zijn... leuk he, alle anderlechtsupporters over 1 kam scheren voor de idiote uitspraken van 1 mens...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:23
    Rune beleefd blijven , of ben jij mischien west -vlaming.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3901
    dinsdag 13 november 2018 om 14:45
    Lol, jij gaat mij opdragen om beleefd te blijven? Begin er dan zelf eerst eens mee...
    Vind ik leuk
    Vlad +2706
    dinsdag 13 november 2018 om 18:23
    Kunt er niet op in praten, is een zwakzinnige die geen gevoel heeft voor enige argumentatie of nuance...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 18:39
    Mijn gevoel is mijn mening, als ge er niet mee akkoord gaat , u probleem de mijn niet .
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3356
    dinsdag 13 november 2018 om 15:56
    Jij kent dus het merendeel van de West-Vlamingen? Ik vermoed dat de paljassen die het onderwerp van deze thread volgen ook starten vanuit een dergelijke generaliserende kijk op de wereld.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4868
    dinsdag 13 november 2018 om 16:40
    Ik als oost vlaming die wekelijks in west vlaanderen zit, mag me daar wel over uitspreken. Awel het is zoals overal in feite. Ge hebt gij goeie en ge hebt een bende simpelaars, maar dat is van toepassing op elke pronvincie en bevolkinsgroep
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 09:05
    Laat die maar een jaartje bij iedere wedstrijd van Club in een instelling voor mensen met een beperking gaan werken...... en als het effe kan de vuilste en vettigste jobkes eerst
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 09:34]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:40
    Pampers vervangen. Hopelijk goei volle!!!
    Vind ik leuk
    hoekschop +3144
    dinsdag 13 november 2018 om 09:07
    OMG
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 09:17
    Nu moet Club Brugge als vereniging ballen tonen en deze hele groep zogenaamde supporters voor de rest van hun leven schorsen(niet alleen voor Club maar voor alle stadions in heel België of zelfs heel de wereld).

    Ook al is er rivaliteit, je gaat geen gehandicapte mensen slaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:41
    Gewoon geen enkel levend wezen slaan!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 09:25
    Als Clubsupporter heb ik hier maar één woord voor : schandalig. Wie zoiets doet is het niet waard om zich een club Brugge-supporter te noemen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 19:40
    Supps van de boerderij zyn toch altyd zo geweest, 20 jaar geleden op de bosuil kozen ze iedere keer voor het hazenpad om de week daarna ergens hun onmacht te uiten door "gewone fans" van bv Waregem of Lokeren met een massa aan te vallen!!! Walgelijk volkje daar
    Vind ik leuk
    Mathifcb +470
    dinsdag 13 november 2018 om 09:49
    Die lopen ook rond bij club spijtig gng dit zijn niet mijn mede supporters
    Vind ik leuk
    Bart Joos +981
    dinsdag 13 november 2018 om 09:56
    Als Club supp doet het me kokhalzen. Complete idioten die onze club schaden.
    Vind ik leuk
    purple +821
    dinsdag 13 november 2018 om 10:00
    Wat een marginale trut....
    Ik kan het mij zo voorstellen!
    Wat zou ik eens graag op die haar bakkes kakken....
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3901
    dinsdag 13 november 2018 om 12:07
    Ik heb al een goed idee over wie het zou gaan, blonde vrouw van in de 40, meer zat dan nuchter. Had er vorig jaar ook al ambras mee op cactus festival omdat ze met bier aan het smijten was...
    Vind ik leuk
    Panpeter +85
    dinsdag 13 november 2018 om 10:17
    Achterlijk marginaal klootjesvolk.Gewoon met de auto omverrijden en de drek afspoelen van je auto.En dat noemt zich supporters?
    Vind ik leuk
    Hhti +1499
    dinsdag 13 november 2018 om 10:21
    Met alle respect maar deze Fcb supporters mogen ze van mijn part direct opsluiten. Wat ik me ook afvraag is waarom Club Brugge terug zoveel geschreven wordt in de pers (terwijl het hier echt gaat om individuen die per toeval een bepaalde sjaal dragen, ook voor die andere ploegen is dit mijn mening) ? Straks zal iedere club BA gesteld worden omdat ze een sjaal dragen van een bepaalde ploeg/club!! Pers moet hier echt voorzichtiger mee omgaan, want zo lokken ze terug haat uit bij anderen die even slim zijn als deze daders!!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 10:23]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:23
    Hoe simpel kun je zijn :
    Lieve Heer vergeef het hun want ze weten niet wat ze doen.
    Uit onze blauwzwarte familie daarmee; buiten zwieren !
    Vind ik leuk
    wesleyvb +967
    dinsdag 13 november 2018 om 10:45
    Typisch iets voor Club Brugge fans
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:53
    Typisch . inderdaad .
    Vind ik leuk
    Stefken +218
    dinsdag 13 november 2018 om 10:57
    Sorry man denk dat je dit overal kan tegenkomen , en vraadg me eigenlijk af wa die zogezegde clubsupporters daar deden op een ogenblik dat de buren thuis speelden , maar als het echt Fcb fans waren levenslang schorsen
    Vind ik leuk
    Peed +396
    dinsdag 13 november 2018 om 12:38
    Het zouden supporters geweest zijn die terugkwamen van Charleroi. Voor de fans van club : worden de fans op Jan Breydel van de bussen gezet ?
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3901
    dinsdag 13 november 2018 om 13:03
    Ik denk dat er welgeteld 1 bus vertrekt bij het stadion, of daar op zijn minst enkele supporters oppikt, veel meer zal het niet zijn
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3356
    dinsdag 13 november 2018 om 11:10
    Typisch, net zoals deze reactie??
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3901
    dinsdag 13 november 2018 om 11:38
    Ja hoor tuurlijk, want die enkele klootzakken staan natuurlijk model voor de rest van de supporters....
    Vind ik leuk
    Boerken +7060
    dinsdag 13 november 2018 om 12:39
    Thanks !
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3901
    dinsdag 13 november 2018 om 11:38
    Man man, wat moet je toch verdomme stoer zijn om mensen met een beperking aan te vallen... NOOIT moeten die nog in ons stadion komen, bende achterlijke klootzakken!
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3356
    dinsdag 13 november 2018 om 12:35
    Weet je, en eigenlijk doet het er niet toe of die jongens een beperking hebben of niet. Iemand aanvallen omdat die een 'verkeerd' trainingspak aan heeft, komaan zeg. Dit wil zeggen dat wanneer mijn dochter buiten komt met een jas van Club ze ook kan worden aangevallen hé. Ik mag er niet aan denken...
    Vind ik leuk
    Chris1880 +173
    dinsdag 13 november 2018 om 12:35
    Amai wat een helden :-(
    Vind ik leuk
    BST83 +849
    dinsdag 13 november 2018 om 12:56
    Het is een schande!

    Maar denk je nu echt dat de echte harde kern zich hier mee zou bezighouden?


    Vind ik leuk
    blondel +2775
    dinsdag 13 november 2018 om 13:21
    Dit zijn geen supporters ,maar gewoon ruziestokers en kleine criminelen.Maar ja,ze willen ergens bijhoren en kiezen dan voor de grotere Club(meer aanhangers) en hopen dat hun laffe daden steun vindt bij sommigen.Eigenlijk zijn dat mensen met een heel weinig inhoudelijk leven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 14:10
    Ik zelf ben papa van 2 mindervalide jongens en toen ik dit las had ik zoiets van:wat is me dat in hemelsnaam!!!Als ik hier dan jullie reacties lees en die totaal afgekeurd worden dan doet dat wel iets met een mens maar aub vergelijk geen fcb sup met dat soort uitschot.
    Vind ik leuk
    valere +372
    dinsdag 13 november 2018 om 17:46
    WALGELIJK!!
    Club supporter!
    Vind ik leuk
    Hhti +1499
    dinsdag 13 november 2018 om 17:52
    Als ik hier veel van de reacties lees dan zijn deze niet beter van niveau dan de daders hier in dit verhaal!! Blabla bla tot ze werkelijk iets moeten doen om mensen te helpen in nood!!!
    Vind ik leuk
    Kris1 +902
    dinsdag 13 november 2018 om 18:52
    Hier moet het Clubbestuur optreden en deze mensen een levenslang stadionverbod geven. Club kan zich ook best burgerlijke partij stellen en een schadevergoeding eisen voor imagoschade. Die kan ze op haar beurt aan het goede doel schenken . Deze sancties en burgerlijke partijstelling communiceren naar de media. Zo weet ieder leeghoofd dat er bij Club geen plaats is voor criminelen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 18:53]
    Vind ik leuk
    Cavalier1 +54
    woensdag 14 november 2018 om 05:28
    Doet me denken aan de aanval van FCB supporters op jeugdspelers van AA Gent. Laffer kan niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 16:49