Racing Genk sleept puntje uit de brand na moeilijke avond

    Racing Genk sleept puntje uit de brand na moeilijke avond

    donderdag 8 november 2018 om 20:45

    Racing Genk heeft op de valreep nog een punt gepakt tegen Besiktas. Sander Berge was de held van de avond na een vroege achterstand.

    Besiktas verloor thuis met 2-4 van Racing Genk en was duidelijk uit op revanche. De Turken toonden zich plots veel gretiger in de Luminus Arena en zetten hoog druk. Dat had effect na een kwartier. Pektemek profiteerde van de verkeerde pass van Aidoo om Quaresma aan te spelen, en die maakte de 0-1. Even later ging Aidoo opnieuw in de fout, maar Vukovic bracht redding. Aan de overkant had Genk het moeilijk, maar Samatta vond het kader niet na een hoekschop.

    In de tweede helft kwam Genk beter voor de dag, maar de eerste kans was wel voor Babel. Hij kopte een perfecte voorzet van Quaresma naast. Besiktas leek met een karrenvracht aan ervaring achterin te gaan zegevieren, maar Genk had aan één geniale ingeving genoeg. Het was zowaar Berge die met een heerlijk schot toch nog voor een punt zorgde in Genk. 

    Genk blijft zo groepsleider, het heeft nu zeven punten. In de andere partij speelden Malmö en Sarpsborg 1-1 gelijk. 

    Lees meer over:Europa LeagueKRC Genk

    Plaats een reactie

    Kingambo +1682
    donderdag 8 november 2018 om 20:53
    Proficiat Racing tegen een zeer sterk Besiktas terugkomen op 1-1 en nog bijna winning goal, il faut le faire, chapeau !!
    Vind ik leuk
    freejazz +1134
    vrijdag 9 november 2018 om 09:55
    Toffe reactie, bedankt
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14928
    donderdag 8 november 2018 om 20:55
    Proficiat Genk, een punt tegen toch een sterk Besiktas! Jammer dat die gelijkmaker niet tien minuten vroeger valt, want dan was Genk er waarschijnlijk nog over gegaan.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11658
    donderdag 8 november 2018 om 20:57
    Belangrijk punt!
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9908
    donderdag 8 november 2018 om 20:58
    Knap eindoffensief, was leuk om naar te kijken! Jammer dat ingevartsen in de weg stond van de drie punten!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:05
    Jammer dat de voetbalstorm te laat begon...3 punten hadden erin gezeten...
    Vind ik leuk
    wesleyvb +920
    donderdag 8 november 2018 om 21:22
    ZEER FIER OP ONS GENK !
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1564
    donderdag 8 november 2018 om 21:43
    Ik zat dicht bij het uitvak van Besiktas....ik moet zeggen dat zij de hele wedstrijd (tot aan de goal) indrukwekkend zongen...wel soms oorverdovend luid... (De knallen in het begin van de wedstrijd werkten wel desorienterend...)
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14928
    donderdag 8 november 2018 om 22:06
    Mijn Turkse vriend en baas van de pitabar was er. Had 150€ betaald voor twee tickets en is dan nog eens supervroeg vertrokken vandaag om er op tijd bij te zijn. Serieus toegewijd die mannen!
    Vind ik leuk
    Rebel +1028
    donderdag 8 november 2018 om 22:09
    Heb je dan frietjes moeten eten 😉
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14928
    donderdag 8 november 2018 om 22:17
    Een Franse Hamburger. Daar zitten de frietjes al bij 😉
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1564
    donderdag 8 november 2018 om 22:11
    150 euro ...dan zijn er toch derden die veel geld verdiend hebben aan die tickets..
    Ik vroeg mij af waar al die Besiktas supporters vandaan kwamen...ze zongen vrij georganiseerd...alsof ze meermaals zo'n optredens deden...ze waren net 2000- 2500 man
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14928
    donderdag 8 november 2018 om 22:19
    Geen idee hoe hij eraan is geraakt. De tickets waren vrij legit. Waarschijnlijk al aangekocht en doorverkocht zeker, want ze zaten in een enveloppe.

    Velen zullen wel meegereisd zijn, aangezien het zo een fanatiekelingen zijn.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1701
    donderdag 8 november 2018 om 21:49
    Besiktas heeft vandaag laten zien dat ze wel degelijk een sterk team hebben. In deopbouw missen we dan Lucumi en vooraan Trossard Puur op wilskracht toch een punt gehaald. Ben erg tevreden over die mentale weerbaarheid en die inzet. Ei zo na gingen ze erover maar helaas bevestigde Ingvartsen zijn status van topaankoop. Spijtig dat Anderlecht en Standard geen punten konden pakken. Club heeft ditmaal de Belgische coëfficient het best ondersteund.
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1653
    donderdag 8 november 2018 om 21:56
    Het begon wel een beetje te jeuken toen ik Aidoo in het begin bezig zag. En niet enkel bij de goal.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1701
    donderdag 8 november 2018 om 22:51
    Het is niet voor niets dat hij mag opbouwen van alle tegenstanders :-) Ruslan had ook niet zijn dag. De zware 14-daagse begint te wegen. We gaan nog moeten opletten in Moeskroen. Gelukkig daarna wel wat rust voor een aantal spelers zoals Pozzu.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 22:21
    Ai doo in mijn pamperke de eerste 15min daarna herpakte hij zich ,moeilijke match die nog g.oed eindigde . Proficiat aan Genk om er nog een draw uit te slepen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws