Clement duidt na Eupen titelfavorieten aan: “Zij doen ook nog mee”

    Clement duidt na Eupen titelfavorieten aan: “Zij doen ook nog mee”

    zondag 21 oktober 2018 om 07:14

    KRC Genk heeft met 2-1 gewonnen van Eupen. Door het puntenverlies van Club Brugge lopen de Limburgers uit. Coach Philippe Clement rekent zich nog lang niet rijk.

    Clement zag het goed komen tegen Eupen. "Ik heb geen schrik gehad. We hadden wel veel eerder drie keer moeten scoren. Eupen speelt dan Russische roulette en dan kan de bal eens slecht vallen. Ik denk dat we verdiend de drie punten pakken”, vertelt Clement tegenover Sporza.

    “We hebben 25 keer richting doel getrapt, 11 keer tussen de palen. Dan was onze efficiëntie niet top. En tegen Eupen moet je top zijn om het verschil te maken. Je ziet op het einde dat ze voetballende kwaliteiten hebben."

    Over de titel wil hij nog lang niet denken. Er zijn nog enkele clubs die bij de favorieten horen. "De titel? Gent, Standard, Anderlecht en Club Brugge doen ook nog mee. We zijn nog maar 11 speeldagen ver en je moet 40 speeldagen goed zijn om kampioen te worden."

    Plaats een reactie

    Wimz3 +836
    zondag 21 oktober 2018 om 07:54
    Als ge Gent, Standard en Anderlecht, meetelt, dan best ook rekening houden met Antwerp!
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1607
    zondag 21 oktober 2018 om 08:14
    Hij pakt de algemene topploegen, maar idd Antwerp kan je daar ook gerust bijrekenen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 13:18]
    Vind ik leuk
    franzke +100
    zondag 21 oktober 2018 om 08:51
    Mooie commentaar uit Gentse hoek! Thx dat siert je!
    Vind ik leuk
    9000 +343
    zondag 21 oktober 2018 om 09:26
    Idem, ik reken Antwerp ook nog mee, als outsider weliswaar. PO1 halen ze wel denk ik, eens daar is het de vorm van die moment en het rollen van de dobbelsteen die nog heel bepalend zijn.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1728
    zondag 21 oktober 2018 om 11:46
    Het duo D’Onofrio - Bölöni heeft hetzelfde doel als destijds bij Standard : een titel pakken. Ze hebben zich ook nu weer een club met een flinke geldschieter uitgekozen. Dit jaar mikken ze intern wel op top-4 denk ik, maar op langere termijn willen die mannen meer. Antwerp wil naar boven, en als het even kan naar de top.
    Vind ik leuk
    franzke +100
    zondag 21 oktober 2018 om 14:10
    Daar willen en gaan we naartoe! We hebben lang gewacht op stabiliteit, geld en een professionele entourage! Alles is aanwezig om eindelijk de topploeg te worden die we verdienen te zijn! COYR!
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3519
    zondag 21 oktober 2018 om 09:28
    Dan zie ik Antwerp eerder als scherprechter..als ze PO1 halen dit een moeilijke verplaatsing voor alle ploegen uit PO1
    Vind ik leuk
    12a34b +644
    zondag 21 oktober 2018 om 09:15
    Ik denk dat het eerder tussen Genk, Club Brugge en Antwerp zal gaan.
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1607
    zondag 21 oktober 2018 om 13:23
    Och ja dat mag jij denken vorig jaar stonden we een deel van het seizoen onderaan in het klassement en we hebben ook nog po1 gespeeld.

    Nu hebben we net een nieuwe trainer en er moet ook nog een transferperiode aankomen dus er kan nog zoveel veranderen.

    En ik ben wel eens benieuwd naar de match tegen Oostende.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 10:15
    Genk heeft verreweg de meeste techniek, beste middenveld en zeker de beste kern. Welke ploeg kan spelers als heynen, Wouters, seck, paintsil vaak op de bank houden.
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1607
    zondag 21 oktober 2018 om 13:28
    Genk heeft nen goeie ploeg maar er is wel een reden wrrm die mannen nog op de bank zitten he de 11 op het plein zijn beter, bij elke ploeg zitten er goede spelers op de bank hoor.
    Anders zou het geen eerste klasse zijn he en tis nu ook niet dat het wereldspelers zijn he 😜
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 13:40
    Voila, ik wou net zoiets zeggen. Nu ook niet overdrijven ivm hun kwaliteiten. Genk doet het nu goed, beter dan de rest maar nu mogen wij eens meezeggen met de rest : is maar de helft voorsprong in de po's hé...
    Vind ik leuk