Leko krijgt veeg uit de pan: Even was er hoop op een signaal

    Leko krijgt veeg uit de pan: "Even was er hoop op een signaal"

    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:15

    Wesley Moraes werd vrijdag vrijgesproken, hij moet dus geen schorsing meer uitzitten. Toch stond hij niet aan de aftrap bij Club Brugge. Ludo Vandewalle hoopte dat dat een signaal was, maar kwam bedrogen uit.

    Vandewalle vertelt dat in zijn column van Het Nieuwsblad. "Even was er nog hoop op een signaal toen Wesley Moraes, die in principe na een elleboogstoot nog vier speeldagen moest uitzitten, niet in de basis stond bij Club Brugge. Maar dat was, zei trainer Ivan Leko, omdat de club ervan uitging dat Wesley wel degelijk zijn toegekende straf zou moeten uitzitten."

    Vandewalle had gehoopt dat de Braziliaan toch aan de kant zou blijven. "Hij kwam na 53 minuten gewoon meedoen. Natuurlijk mocht hij dat, want hij was vrijgesproken. Maar een tegenovergesteld signaal was zoveel mooier geweest."

    Plaats een reactie

    fsd +61
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:23
    idd....
    maar zowel leko als het bestuur deden het niet!!!
    Vind ik leuk
    hoekschop +2632
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:26
    De klasse van het huis.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:31
    Carcela heeft GEEN ENKELE match aan de kant gestaan. Wesley als ENIGE 2 matchen dus stop met zeiken
    Vind ik leuk
    hoekschop +2632
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:21
    6 had meer op zijn plaats geweest. Anderen hebben wel gewoon hun verdiende schorsing uitgezeten. Nu ga ik nog eens zeiken.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 07:13
    En drie drie voor de speler die hem in een catchgreep nam. Uitlokking is ook strafbaar. Voetbal is nu eenmaal bedrog.
    Het wordt tijd dat de belasting betalers en sponsors dat inzien.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 07:18]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:51
    JUIST!...
    Vind ik leuk
    fsd +61
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:21
    ja ,probeer het maar goed te praten ....
    hypocriete nest...
    saelemaekers 2 wéken voor nastampen en bijna iemand te raken....
    wesley nog 4 weken te goed...
    maar van manipulatie kennen jullie alles...
    maar vanaf heden zonder hulp van de corrupte scheidsrechters...
    Vind ik leuk
    blondel +2613
    zondag 21 oktober 2018 om 20:25
    Voor bijna iemand te raken?Serieus gast.Gelooft ge dat zelf wat je nu schrijft.Een gefrusteerde speler die vrijwillig natrapt,en dat ga jij nog goedpraten.Mocht gerust ook 4 weken zijn dan;Op den duur moogt ge alles doen dan.Maar ja ,dat is ene van uw ploeg en dan kan het nooit erg zijn .
    Vind ik leuk
    Peed +311
    zondag 21 oktober 2018 om 00:54
    Ehm, serieus ? Twee wedstrijden aan de kant voor zo een zware fout ? Dat is belachelijk weinig. Carcela vrijuit ? Evenzeer belachelijk. Ocansey vrijuit ? Belachelijk. Ik dacht dat een supporter in eerste instantie een voetballiefhebber was, maar als ik sommige reacties lees zouden ze beter naar één of andere street fight gaan kijken.

    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:36
    NO boer,NO gezeik,NO patatten!
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:58
    waarom moet Club zijn spelers aan de kant laten en bvb standaar met carcela niet? club heeft Wesley 2 weken aan de kant gezet, carcela heeft alles gespeeld ze
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 20:58]
    Vind ik leuk
    hoekschop +2632
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:22
    Mor mannen, dat klopt niet. Dat maken jullie jezelf wijs. Wesley was wel degelijk geschorst. Wat een sekte toch.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:05
    Ha ik wist niet dat die was ingevallen,niets van gemerkt eigenlijk.Zat waarschijnlijk in den broekzak van vukotic.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:08
    Aaah daardoor dat ze constant op de grond lagen.
    Geniet van jullie verdiende punt zonder hoog van de toren te blazen.
    Vind ik leuk
    freeman +11567
    zondag 21 oktober 2018 om 00:13
    Drinngend hun clubdokter te raadplegen : vallende ziekte- epidemie bij WB !
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:54
    Een bekakte pennelikker gaat een strafzmaat bepalen. Wat denkt die wel? Waar is,die,uitspraak? Staat ze in uw gast of niet?

    Zo,ja..pas u an en schrijf de werkelijkheid in plaats van je would-be denken.

    Of zoek een andere job..

    Vind ik leuk
    fsd +61
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:25
    ah zo....
    dus als hij wel geschorst ging worden ,dan had hij er al 2 schorsingsdagen opzitten!!!!
    maar nu hij niet geschorst wordt was hij niet geschorst,wel wel wel....
    triestig!!!
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3131
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:54
    "Maar nu hij niet geschorst wordt was hij niet geschorst"... eueuhhhh... ja, zeker?
    Los van het feit of je de vrijspraak terecht vindt of niet, en of je de schorsing die hij wel degelijk al heeft uitgezeten terecht vindt of niet is het toch normaal dat ze hem opstellen?
    Er moet gewoon gezorgd worden dat een uitgesloten speler in de week volgens op de uitspraak zijn strafmaat kent en dat die dan ook nog in gaat op de volgende speeldag. Geef minimum 1 speeldag schorsing voor een rode kaart en je geeft jezelf 2 weken tijd om tot een uitspraak te komen en het eventueel beroep te behandelen. Hoe moeilijk kan het zijn?
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 06:53
    Stopt dan met het rekken van en met jullie strategie advocaat.
    Leko en de club hebben Wesley bewust langs de kant gehouden en ondertussen een beroep opgestart tegen een strafvordering naar speelschorsing.
    Om het nu te gebruiken als argument dat Wesley als enige langs de kant heeft gestaan.
    Besluiten maken, indienen van en wachten op de besluiten van de tegenpartij, het O.M. en de zaak zit al een maand verder.
    De geschillencommissie die de scheve situatie moest beoordelen en correct recht zetten nog eens een maand ... et voilà je zit aan de twee maand uitstel.
    Dus Wesley is niet door een mogelijke straf langs de kant gezet maar door de club uit voorzorg.
    Is een straf terecht?
    Als een elleboogstoot voor en door een burgerlijke rechtbank wordt veroordeelt, dan kan men moeilijk ontkennen dat de fout van Wesley onbestraft moet blijven.
    Er is ook een merkbaar feit dat Wesley sinds dat voorval duidelijk minder zwaait met de armen en naar de muggen slaat.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3131
    maandag 22 oktober 2018 om 15:48
    Jammer dat dit soort discussies steeds moet uitmonden in een wij-zij verhaal waarin wij uiteraard de goeie zijn en zij altijd de slechte.
    Gent heeft uiteraard nog nooit beroep aangetekend tegen een schorsing en heeft waarschijnlijk zelfs geen advocaat waarmee ze samen werken...
    Het jammere is dat tegenwoordig het in beroep gaan zowat een automatisme is geworden.
    Ik had ook liever gezien dat mijn favoriete club deze vicieuze cirkel doorbroken had, maar het is nu zo.
    Daarmee is Club in hetzelfde bedje ziek dan de collega pro league-teams.
    Anderzijds moeten we wel bij de juiste feiten blijven: had Wesley een schorsing verdiend? Absoluut. Voor mijn part mag een elleboogstoot zelfs zwaarder gestraft worden (net zoals andere aanslagen uit frustratie ... ik herinner me er eentje uit Gent-Club). Maar Wesley heeft wel degelijk 2 schorsingsdagen uitgezeten. Opgelegd door de bondscommissie, niet door Club.
    Zijn schorsing was namelijk al ingegaan en werd nadien ingetrokken.

    Nu, er is een statement gemaakt dat coaches en andere clubofficials geen kritiek meer zouden mogen geven op de leiding (ook niet voor het eerst; hopelijk houden ze het nu langer dan 2 weken vol), maar misschien zou het ook leuk zijn dat ze onderling eens zouden afspreken om niet meer in beroep te gaan tegen schorsingsuitspraken. Je gaat dan wel weer een heel andere discussie creëren, maar bon...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws