'Anderlecht vindt opvolger voor ontslagen hoofdscouting in eigen rangen'

    'Anderlecht vindt opvolger voor ontslagen hoofdscouting in eigen rangen'

    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:55

    Marc Coucke heeft sinds zijn komst bij RSC Anderlecht al heel wat veranderingen doorgevoerd. Onder meer Herman Van Holsbeeck werd na jarenlange dienst aan de kant geschoven. De voorzitter van paars-wit blijft maar slachtoffers maken.

    Het Nieuwsblad geeft mee dat Coucke duidelijk af wil van het oude regime op Anderlecht. De preses zette Katharine Viaene aan de deur. Zij was jarenlang de secretaresse van Van Holsbeeck, maar ook zij moet na 21 jaar de club verlaten. De reden voor haar ontslag is onduidelijk, bovendien weigerde Coucke zelf alle commentaar.

    Daarnaast verlaat ook scout Dimitri Mbuyu het Astridpark. De ex-speler van onder meer Lokeren, Standard en Club Brugge neemt, samen met nog twee scouts, afscheid van Anderlecht. De drie heren, allen op zelfstandige basis, zijn niet meer welkom.

    Sinds Coucke voorzitter is bij Anderlecht, vertrokken er al minstens twintig werknemers. Het exacte aantal is volgens het dagblad moeilijk te achterhalen, omdat er ook op het vlak van veiligheid en informatica slachtoffers vielen.

    Update 20/10, 11.55: Volgens Het Laatste Nieuws gaat Anderlecht voorlopig niet ver op zoek naar een vervanger voor Dimitri Mbuyu. 'Op korte termijn is de verwachting dat Pieter Eecloo, die al bij de recordkampioen werkte als secretaris van de scouts, het takenpakket van Mbuyu overneemt', klinkt het in de krant. 

    Plaats een reactie

    Freddyploiks +11726
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:16
    Zeker weten dat zij ook meer wist...
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:19
    Wordt eerstdaags voor,de rechtbank,gebracht heb ik gelezen.

    Misschien een uitlokking van Coucke om haar aan het praten te krijgen?
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11726
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:21
    Hij kan er wat geld insteken, dan komt er vast wel iets uit
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:06
    T is geen juke box he
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:44
    Gaby, mis. Van Marckske moeten vrouwen zwijgen en onderdanig zijn. Kwestie van niet teveel naar buiten te brengen.Want het is haar woord tegen het zijne. #me too.
    Vind ik leuk
    Toca +36799
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:21
    Of den Herman was minder veeleisend dan Coucke en Devroe. 1 keer per week was genoeg voor Herman naar t schijnt 🤗🤗🤗
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11726
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:23
    😂
    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:31
    De andere dagen zat hij al op zijn knieën voor Bayat 😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:05
    U weet helemaal niets van wat Coucke allemaal wist. Stop met mensen zwart te maken.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 09:07]
    Vind ik leuk
    Smuuw +712
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:59
    Dat is wat men België noemt humor 😉
    Vind ik leuk
    Toca +36799
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:03
    Humor is aan Raphael niet besteed. Ofwel een gepensioneerde flik of denk dat elke uitspraak strafbaar is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:46
    Heila, wat is er mis met een flik?
    Vind ik leuk
    Toca +36799
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:28
    Niks zo lang ze niet teveel flik zijn buiten hun job. 😉
    Vind ik leuk
    TageMeister +5033
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:24
    Logisch da je liever eigen scouting hebt...
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:52
    Vhb en bayat waren de beste vriendjes.. Maar de leugenpers blijft stil.. 21 jaar dienst ontslaan en geen uitleg geven... Man man leugenpers...
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:33
    Er is daar ook iets dat stinkt .
    Vind ik leuk
    Elise +436
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:58
    Bij paarswit klopt er iets niet, dat die plots ook zonder commentaar moet vertrekken. De foefelaré wordt precies goed verborgen of net opgekuist. Nu nog de 3 dubbele boekhouding verbranden..
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 11:52]
    Vind ik leuk
    jericho666 +2312
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:00
    Klopt volledig met uitzondering van 2 dingen: 1) het gaat over zaken van het vorige management dus moet je in de verleden tijd spreken 2) Coucke is volop bezig met de opkuis vandaar ook dit ontslag
    Vind ik leuk
    JVR +153
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:48
    Coucke is goed bezig, nu nog Devroe buiten zetten en we zijn op de goede weg!!!
    Vind ik leuk
    blondel +2589
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:47
    Goe bezig?Weet ik nog niet.Meer dan 20 ontslagen..Was Anderlecht dan zo amateuristisch dat die allemaal moesten ontslagen worden.
    Vind ik leuk
    Fars +4
    vrijdag 19 oktober 2018 om 18:18
    Dat ge die vraag durft te stellen?
    Btw; heeft Anderlecht nog een scouting? Dacht dat ze het al enkele jaren zonder deden want daar leek het toch op 😉
    Vind ik leuk
    Smuuw +712
    vrijdag 19 oktober 2018 om 21:02
    Amateur misschien wel tov die status die rsca had. Ik denk dat het de laatste jaren gewoon weer over ging en wij zullen er niet teveel over horen. Zeer spijtig voor een club als rsca. Dat waren mijn helden als kind maarja het gaat snel en vooral zeer stout bij zulke clubs, toch de laatste 8 jaar 😑😑😑😑😑
    Vind ik leuk
    dakcota +4410
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:46
    mùensen vergeten dat vanholsbeeck en veel van deze mensen ook actief waren bij anderlecht toen we gemiddeld 1 titel om de 2 jaar haalden voor een epriode van 10/15 jaar lang... dat is blijkbaar vergeten achter 2 seizoenen zonder titel
    Vind ik leuk
    camargue +2496
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:06
    Opvolger gevonden in eigen rangen ... We gaan er dan toch niet op vooruit ...
    Vind ik leuk
    freeman +11548
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:15
    " Eigen volk eerst ! " , waar hoorden we dat nog ? :-)
    Vind ik leuk
    camargue +2496
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:27
    Oei, da's gewaagd zeg :)
    Vind ik leuk
    Heppen1J +100
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:57
    er zitten te veel die alles.door..seinen .naar de pers
    verder moet..Je. niet zozoeken
    Mark heeft overschot van
    gelijk .dit is een ziekte die al jaren
    een grootijdje probleem is
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:40
    Oei, enen van 'Eecloo', Marckse de verfransing is ingezet, en zorgt die wel voor gezonde (boeren)lucht? Want OVL ligt niet aan het zeetje.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws