Belgische voetbalbond grijpt in bij arbitrage en VAR: We gaan investeren

    Belgische voetbalbond grijpt in bij arbitrage en VAR: "We gaan investeren"

    woensdag 17 oktober 2018 om 12:14

    De KBVB heeft met Peter Bossaert een nieuwe CEO aangesteld. De man is nu al enkele weken actief voor onze Belgische Voetbalbond en heeft enkele zaken die hij dringend wil aanpakken. Eén daarvan is de Belgische arbitrage.

    Tijdens Operatie Propere Handen kwam de Belgische arbitrage er niet bepaald al te best uit. Maar ook daarvoor was er al heel wat kritiek op de spelleiding. Bossaert wil daar verandering in brengen. "We gaan investeren in een onberispelijke arbitrage", zegt hij op een persconferentie woensdag.

    "We zitten op dit moment in een crisis, maar we hebben nog steeds de ambitie om internationale toprefs af te leveren. We willen ook een 'Roberto Martinez van de arbitrage' aantrekken: een consultant met internationale kennis die ons zal doorlichten. Daarnaast moet de ethische code voor scheidsrechters ook beter toegepast worden. De meldingsplicht moet nageleefd worden", klinkt het.

    Naast de 'gewone' spelleiding krijgt ook de VAR een make-over. "We gaan ook de VAR-studio op een centrale plek zetten: hier, in Tubeke." Dat wil dus ook zeggen dat er geen mobiele busjes meer zullen zijn. Wanneer dat uiteindelijk allemaal gerealiseerd wordt, is nog maar de vraag.

    Plaats een reactie

    woensdag 17 oktober 2018 om 12:17
    investeren en nazien, moeten ze doen bij de VAR! want het loopt daar soms ook ni eerlijk aan toe!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:21
    Is de nieuwe CEO een vriendje van VErhaeghe ?
    Vind ik leuk
    bolclbr +836
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:27
    Jan, hij mag van mij even goed een vriend van Marc Coucke zijn. Mensen zitten niet in een betonnen bunker of in een ivoren toren. Als hij maar gedreven is. Doe eens niet zo cynisch, dat is nergens goed voor.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1955
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:10
    Daar is hij te oud voor geworden hopeloos geval mijn gedacht he jan
    Vind ik leuk
    bolclbr +836
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:25
    Nieuwe bezems vegen goed. Ik heb zijn 11 actiepunten gehoord. Ik wens de nieuwe CEO alle succes toe.
    Vind ik leuk
    Peed +311
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:38
    Klink inderdaad veelbelovend ! Hopelijk wordt hij niet tegengewerkt en kan hij al zijn plannen uitvoeren.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:08
    En daar kaart ge het echte probleem juist aan. Tegenwerking verzekerd want ge gaat de refs hun bonusjes afpakken
    Vind ik leuk
    Peed +311
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:58
    Ik know ...
    Vind ik leuk
    Reagens +2199
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:34
    Wat ik nog mankeer zijn strenge straffen voor onsportiviteit voor spelers, clubs en bestuurders en de mogelijkheid dat de VAR ook onsportiviteit mag aanpakken (wat bvb zeggen dat ze ook gele kaarten kunnen signaleren).
    Vind ik leuk
    Heppen1J +107
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:45
    als jer niets beters. Weet zwijn. Dan dan vriendje van die ene vriend.vrienden die. Dan kun je beter..stoppen zwaas kalf
    Vind ik leuk
    kouros +52
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:54
    Literair hoogstandje?
    Vind ik leuk
    bolclbr +836
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:58
    Hepppepppen , uw klavier hapert blijkbaar. Ik begrijpt er niet veel van maar uw taaltje klink niet veelbelovend. Graag in Nederlands a.u.b.
    Vind ik leuk
    Fie +150
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:12
    🤣 wie kan dit ontcijferen? Een zwaas kalf in de buurt die kan helpen?
    Vind ik leuk
    freeman +11567
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:30
    Denk dat hij weet waar het kalf verdronken is ......:-)
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:11
    Jawadde!!!!
    Vind ik leuk