Clubs hebben schulden bij makelaars, zelfs licenties komen in gevaar

"Clubs hebben schulden bij makelaars, zelfs licenties komen in gevaar"

Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 09:50vr 12-10-2018 om 09:50

De macht van de makelaars is bijzonder groot in het Belgische voetbal. Dimitri Dedecker doet in Het Laatste Nieuws enkele opmerkelijke onthullingen over  de werking van transfers en de bijkomende vergoedingen.

De clubadvocaat van onder meer Cercle Brugge en KV Oostende weet dat er grote bedragen omgaan in het moderne voetbal, zeker bij transfers. Hij geeft zelfs aan dat bepaalde clubs financieel in de problemen komen daardoor.

"Clubs kunnen niet altijd het hele bedrag van de makelaarsvergoeding ophoesten. Zeker bij zware transfers is dat soms een probleem, omdat ook die in schijven worden betaald. Clubs hebben dus schulden bij makelaars", klinkt het.

Meer nog: soms springen makelaars zelfs bij om de tekorten weg te werken. "Welnu, ik ken een situatie waarbij een club afhing van de goodwill van de makelaar om die uitstaande schuld tijdelijk niet op te eisen, zodat de club zijn licentie zou kunnen krijgen", aldus Dedecker.

Plaats een reactie

TageMeister +7101
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:51
als hij dit alles weet en wist, waarom heeft hij zijn plicht dan niet gedaan en dit gemeld?
Vind ik leuk
AzEz86 +7062
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:54
Omdat nu iedereen zijn "15 minutes of fame" wil...
Vind ik leuk
freejazz +2139
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:56
Zal nu ook wel ondervraagd worden.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18487
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:58
Daar komen ze nu allemaal mee af. Schuldig verzuim, is dat ook niet strafbaar?
Vind ik leuk
AzEz86 +7062
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:06
Ja, ik geloof dat er meldingsplicht is van malafide praktijken.
Vind ik leuk
Wankstar123 +2082
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:02
MOESKROEEEEEN
Vind ik leuk
mapolean +1069
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:03
Dàt zou heel kwalijk zijn, indien dit juist blijkt te zijn!
Vind ik leuk
Geertvdd +3953
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:07
Ik kan alleen maar hopen dat Dedecker naar het gerecht stapt en alles vertelt wat hij weet.
En verder dat mensen zoals 'alles linkt met mensenhandel en prostitutie'-Kompany en 'Anderlecht heeft zijn titel van 2014 gekocht'-Duchâtelet 2 keer nadenken voordat ze iets idioots vertellen. Heb je bewijzen: ga naar de poitie. Heb je er geen: hou je praat voor aan de toog maar kijk eerst of er geen journalist naast je staat.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 10:15]
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:23
Dan kunnen ze barcelonà Madrid en de andere grote clubs dadelijk opruimen. Waarom alleen in België? Van waar komt dit opeens? Coucke? Omdat zijn ploeg niet draaid?
Vind ik leuk
Frefke +1269
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:08
Waarom hij het niet eerder heeft gezegd ? Dit is waarschijnlijk/misschien voor hem een stok achter de deur om alsnog zijn licentie te verkrijgen indien er voor de vereniging een probleempje zou opduiken... (als de ene dit mag, mag ik dat enz.)
Vind ik leuk
blondel +3278
vrijdag 12 oktober 2018 om 12:54
Makelaars,heb nooit begrepen waarom die eigenlijk nodig waren.Als een ploeg je wil ,ga je toch onderhandelen met je advocaat erbij om de kleine lettertjes te zien.Maar een makelaar bestaat alleen om je te verhandelen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 14:37
Zou dat per ongeluk Moeskroen kunnen zijn ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws