Matchfixing bij topclub? 'Ex-clubvoorzitter zag twee verdachte matchen in PO1'

    Matchfixing bij topclub? 'Ex-clubvoorzitter zag twee verdachte matchen in PO1'

    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:15

    Enkele jaren terug was Roland Duchâtelet voorzitter van Standard Luik, nadat hij dat eerst was bij STVV. De rijke zakenman blikt terug op het seizoen 2013-2014, waar er volgens hem al sprake was van omkoping van wedstrijden.

    In dat seizoen zagen de Rouches een grote voorsprong kwijtgespeeld, waarna RSC Anderlecht kampioen werd. Volgens Duchâtelet zat er meer achter bij paars-wit "Er zijn toen rare dingen gebeurd. We hadden een riante voorsprong, maar die slonk zienderogen", opent hij in Het Laatste Nieuws.

    De ex-Standardman weet zelfs nog over welke wedstrijden het gaat. "Ik heb toen al gezegd dat er iets niet klopte, maar het is nooit deftig onderzocht. Er zijn nochtans twee matchen van Anderlecht in die play-offs die verdacht zijn. Ik kan niet zeggen welke. Bekijk de matchen, dan kom je er zelf wel achter. Hopelijk komt er klaarheid", besluit Duchâtelet.

    Plaats een reactie

    agdh +1418
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:18
    Amai die kan echt niet tegen zijn verlies, 5j later heeft die het nog niet verwerkt
    Vind ik leuk
    Ku Ma +342
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:31
    Ten eerste, als Standard toen minder punten liet liggen was het toch ook kampioen? Als er 1 moet zwijgen in media is het hij wel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:33
    Hij had zijn mond toen moeten open doen ,niet na 5j dit is natrappen in het wildeweg .Misschien was hij wel betrokken partij om minder premies te moeten uit betalen
    Vind ik leuk
    Lunam +1380
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:19
    Rolland ten voeten uit, alhoewel ben beetje teleurgesteld, dacht dat hij in 1 adem direct Coucke, Devroe en Hein ook bij zijn waanverschijnselen ging betrekken. Is alvast genieten voor deze louche figuur.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14441
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:20
    Als er één iemand louche is, zal het wel Duchâtelet zijn. Standard is zelf ook al eens (bijna) teruggekomen van een immense achterstand, ik denk in het seizoen 2010-2011. Genk werd toen kampioen.
    Vind ik leuk
    TageMeister +4627
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:12
    Vorig seizoen...
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14441
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:14
    Ja, dat ook. Maar dat kon Duchatelet in 13-14 nog niet weten natuurlijk ;)
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14078
    zaterdag 13 oktober 2018 om 00:56
    Wel heel geflatteerd die van vorig seizoen..
    Vind ik leuk
    mapolean +651
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:20
    Na de afgelopen dagen, schrik ik van niets meer.... Maar het is net als bij #metoo: welk slachtoffer vertelt de waarheid en waarom nu pas?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 09:58]
    Vind ik leuk
    Keith +11
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:54
    Volledig akkoord! Wat er de laatste dagen gebeurt overstijgt alle clubgrenzen. Het Belgische voetbal is ziek aan de wortels. Naast de financiele affaire- wat in principe een persoonlijke aangelegenheid blijkt, iedereen fraudeert op eigen initiatief en voor eigen gewin nietwaar- is er ook de sportieve malaise eraan verbonden. Er wordt wat omgekocht in ons voetbal. Dit is een slag voor alle Belgische supporters.
    Soortgelijke feiten hebben zich al eens afgespeeld in de jaren 1980!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 09:57]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:20
    Is de 1ste keer niet dat de matchen van RSCA al vast liggen. Heb het altyd al geweten
    Vind ik leuk
    Ku Ma +342
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:29
    Hoe weet jij dat dan? Zie je het toevallig niet om onderzoeksrechter te worden?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:53
    Nee dank u zou belangen vermenging zijn
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10895
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:32
    Jullie trainer is de beste vriend van een groot krapuul, wees maar stil.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:15
    Heeft een andere makelaar..dezelfde als santini...

    In hetzelfde bedje ziek?

    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:11
    Ey bevriend of niet , 1-2 verloren eh 👌 dit jaar 😌💙🖤 en spreek ni over vroeger , gwn over dit seizoen
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10895
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:02
    34 titels 😉
    Marc begon over vroeger, ik niet
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 16:52]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 09:43
    34 titels, zo kan je zien hoelang matchfixing, fraude en omkoping al bezig is binnen het Belgisch voetbal.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10895
    zondag 14 oktober 2018 om 10:10
    Hahaha, kleuter!
    Vind ik leuk
    SD +8688
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:47
    Iedereen in het voetbal heeft hier en daar een vriend die als "groot krapuul" kan bestempeld worden. En niet vergeten dat de familie Vandenstock ook niet onbesproken is; hoe de lening van 25.000€ niet meer gevolgen heeft gehad blijft een raadsel. Dus laten wij al die zaken maar voor wat ze zijn, terwijl wij in het midden van één ervan zitten natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10895
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:04
    Ik gaf Marc hierboven een antwoord, niets meer
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:16
    Freddy ik zeg enkel wat ik denk en zie. En het is niet omdat je bevriend bent met een crimineel dat je daarom zelf een crimineel bent ofzo e.

    Wees blij dat ze ni alles onderzoeken of er zou van die 34 titels mss en ik zeg wel MSS niet veel meer van over blijven. Want er zijn enkele titels waar er serieuze ??? bijstaan.

    Een voorbeeld. De onterechte afgekeurde goal van Bacca tijdens RSCA-CLUB die de titel gekost heeft ;-).
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10895
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:03
    Geeuw
    Vind ik leuk
    Xytox +970
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:33
    Gij simpele geest gij! Uwen trainer is zowat de beste vriend van dé matchfixer in België, die op zijn beurt auto's en investeringen cadeau deed aan twee van de 'topscheidsrechters' in België en het zal Anderlecht zijn die de boel aan het 'fixen' was. Als ge daarbij dan nog telt dat meerdere scheidsrechters verklaard hebben onder druk gezet te worden door Bart Verhaeghe, en dan onder nog grotere druk die verklaring moesten intrekken, dan weet je eigenlijk dat er zeker een aantal scheidsrechters regelrecht in het voordeel van Club floten de afgelopen jaren, wat ook geregeld te zien is bij bepaalde dubieuze fases...
    Natuurlijk staan ze bij Club dan nog veel harder te roepen als er eens een fase niet in hun voordeel gefloten wordt, want dat zijn ze simpelweg niet meer gewoon.

    Wat Standard betreft; het feit dat Bolat destijds in de kampioenenmatch Boussoufa een gebroken kaak mocht slaan, zonder zelfs maar een fout tegen te krijgen, waarna Standard in die match kampioen werd, dat is Duchatelet blijkbaar vergeten... Is niet omdat zijn ploeg een als een pudding ineen zakte en niks meer presteerde na nieuwjaar, dat dat de schuld van Anderlecht is...
    Vind ik leuk
    ElPimpi +1584
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:26
    Wederom een reaktie die getuigt van grote intelligentie... opnieuw top...
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1584
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:11
    Anderl is de zuiverste ??ploeg met de machtichste oplichter bayat aan de de top die zelfs de sleutels (duimafdruk) van de deuren van andl in zijn bezit heeft ni gelezen door de andl riool schrijvers hier op dit forum want het niveau is hier beneden alles op enkele uitzonderingen na
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1584
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:30
    De enige persoon die gij niet noemt waarvan bewezen is dat ze REFS OMGEKOCHT HEBBEN IS VDS ,dus als ge niet kunt bewijzen dat verhaeghe mensen onderdrukt heeft zwijg dan ,wel ga u aanmelden als getuigen dan, er zijn hier al genoeg lullers op dit forum
    Vind ik leuk
    Ku Ma +342
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:51
    Was het ook toen niet dat als Gent scoorde op een penalty we toch kampioen zouden geweest zijn? Die penalty was zo zwak... denk niet dat we alles weten...
    Vind ik leuk
    Patfey +5086
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:53
    Yep en eigenlijk moest die hernomen worden
    Vind ik leuk
    SD +8688
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:49
    Club, Standard .... aan wie gaf Vandenstock ooit een "lening" van 25.000€. In uw plaats zou ik maar zwijgen.
    Vind ik leuk
    Ku Ma +342
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:52
    Elke ploeg heeft een vies putje hoor...
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:05
    Waar haal jij dat dat den Bart scheids onder druk zetten en dat ze dat verklaard hebben maar onder druk terug in getrokken hebben en voor zover we weten is leko onschuldig aan matchfixing enzo enkel iets van toen hij speler was bij ohl werp geen stenen als je nie weet over wat je praat
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 18:07]
    Vind ik leuk
    Frefke +441
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:16
    We zouden even "kinderlijk" kunnen beweren dat, gezien de bestaande linken van heel dat gesuis met jullie trainer, we nu verstaan waarom FCB verleden jaar nog eens kampioen is kunnen worden ...
    Maar zo ver gaan we het niet drijven !
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 09:17]
    Vind ik leuk
    agdh +1418
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:37
    Bij mijn weten is het Ivan leko dat zeer goed bevriend is met Veljkovic, de persoon bij wie je moest zijn om wedstrijden te fixen, dus mss eerst het seizoen van Brugge van vorig jaar in twijfel brengen voor ge over Anderlecht begint ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:51
    Dus als ge bevriend bent met iemand die criminele activiteiten doet dan ben je meteen ook crimineel? Allee we leren nog iets bij vandaag. Hopelijk komen er dan nog vlug een paar gevangenissen bij want iedereen is crimineel. Want sowieso kunnen ze een link leggen en dat is hier meer dan genoeg voor sommigen.
    Vind ik leuk
    Verne +424
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:20
    Wel wat laat om daar nu nog mee af te komen.
    Vind ik leuk
    Toca +33354
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:22
    Duchatelet zou beter is met Devroe spreken over zijn tandarts.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:24
    Nochtabs heeft Duchatelet oneindig veel meer geld dan jij en ik.
    Vind ik leuk
    Toca +33354
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:30
    Een reden te meer.
    Vind ik leuk
    Diego A M +3357
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:24
    Hoeveel punten heeft standaard vorig jaar in de playoffs opgehaald? Gaan ze nu beginnen met deze hele affaire te gebruiken? Zomaar op basis van vermoedens. Als iedereen zo gaat beginnen zijn we nog niet thuis. En de kranten smullen hiervan, terecht of onterecht zoveel te spectaculairder zoveel te liever.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 07:25]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:29
    Maar we hadden de scheids in onze zak tegen standaard zodat goal na hands vormer werd goedgekeurd. VDD had volgende dag nieuw horloge aan
    Vind ik leuk
    Diego A M +3357
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:31
    Was het vertenten of delferière? Of is er nog een derde?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:33
    Van den driesche dacht ik.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:24
    Zullen we maar zeggen (Zoals bepaalde niet Brugge fans gisteren) uitmesten die handel, doorgaan tot op het bot en we zien jullie dan wel weer in 1B.

    Persoonlijk vind ik waarom zo'n oude koeien uit de gracht halen en beschuldigingen uiten zonder enig bewijs
    Vind ik leuk
    Ku Ma +342
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:26
    Wat voor zever is dat nu weer! Wordt tijd dat ze hem is onder de loep nemen. Arrogante zak
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:30
    Hebben ze gedaan. Op hersenscan hebben ze helemaal NIETS gevonden
    Vind ik leuk
    JDP +205
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:34
    Laat ons nu aub geen heksenjacht beginnen, en achter elke dubieuze spelfase, omkoping zien. Jammer dat Duchatelet in deze moeilijke tijden zo’n publieke verklaringen aflegt. Eerst bewijs en dan pas schieten zou ik zeggen. Een Standardsupporter.
    Vind ik leuk
    Hierulf +921
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:40
    Hahaha rotte brandsteker !
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3678
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:58
    Wie neemt er deze kerel nog ernstig? Die staat op en gaat slapen met Anderlecht-frustraties.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:45
    Looser ! Standard haalde slechts 15 op 30 in de bewuste eindronde !! Is toch de fout niet van RSCA ?!
    RSCA haalde 22 op 30 ! Het verloor wel op Standard 1-0 ?! So what
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 09:04]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:49
    zei de man die voorzitter was van standard en zijn vrouw op papier bij stvv waar hij het ook voor het zeggen had....
    wat een hypocriet....
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:55
    Dat zijn constructies. Of zoals Leko nu. Stel dat ... ik zeg stel dat hij fiscaal iets niet heeft aangegeven. Ohhhhjh dan kan mn half Belgie opsluiten. Het gaat hem daar ni over.
    Het gaat over matchfixing en omkoping.
    Vind ik leuk
    Kingambo +1339
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:07
    Maar wel eentje met geld die dat op verbluffende wijze heeft bijeen gespaard door een 'neus' voor zaken te hebben met oa Melexis als topper...zeer intelligent persoon alleen dacht hij iets van sportief beleid te kennen en daar is het verkeerd gegaan...ben geen fan maar ik begrijp Ducha zijn reactie volkomen en je kan hem allesbehalve hypocriet noemen
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:51
    Dat is al zo lang ik weet. Anderlecht mn kent de geschiedenis tg. Wat?? Zoek op wat ze al hebben geflikt in het verleden met C vandesnstock. Pkus dat ze overal en in elk bestuur zaten. Seg aub das tg geen nieuws. Maar onze erfvijand. Beerschot. Ohh die moesten direkt begin jaren 80 naar tweede klasse.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:29
    Triestig hoe alle supporters tegen elkaar bezig zijn terwijl we allen slachtoffer zijn van t oneerlijk gedrag van enkele rijke burgers die zich op ons kap nog meer willen verrijken. We gaan wekelijks nr dir verkochte boel gaan kijken. Betalen er redelijk wa geld voor en we worden bedrogen langs alle kanten. We zouden ons beter verenigen en in opstand komen en ons geld trg vragen. Doe ke jullie ogen open. Tis echt triestig!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:33
    BRUGGEN HEEFT ZIJN TITEL VORIG SIESOEN OOK GEKOCHT KIJK MAAR NAAR MATCH BRUGGEN STANDARD DIE HANDBAL VAN VORMER RUUD DIE ZE NIET GEGVEN HEBBEN DAAR PRAAT NIEMAND OVER ANDERS WAS STANDARD KAMPIOEN GEWEEST
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:31
    Pfff bewijzen
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:37
    matchen van brugge en anderlecht onderzoeken ze ni jo terwijl die ploegen continu cadeaus krijgen van refs
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:23
    Hier nog zo ne zieligaard.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:51
    Kerel, een beetje hoger zeg je zelf dat "de matchen van Anderlecht al vast liggen", maar als iemand zoiets van FcB beweert is het ineens zielig?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:25
    Omdat het ondertussen al aangetoond werd dat het niet zo is. Wanneer ze met bewijzen komen die het tegendeel kan aantonen neem ik me plezier mijn woorden terug. Maar zolang dat niet zo is is het gewoon zielig. Punt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:13
    Ah, jij hebt bewijs dat er in seizoen 2013-2014 geknoeid is met de resultaten van de matchen van RSCA? Gelieve dit zo snel mogelijk over te maken aan het parket, waarvoor dank.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:25
    De bewijzen zullen er rap genoeg zijn. Moet gene schrik hebben.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:05
    de hogere ploegen worde altijd bevooroordeeld door de ref da is gwn zo maar da mag allemaal he
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:26
    Mag juist niet daarom dat ze eindelijk de boel eens gaan onderzoeken. De profiteurs hebben genoeg geprofiteerd en zullen nu wel een toontje lager gaan zingen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:22
    Maar Lilianneke, toch is het nu nog niet duidelijk dat Club niet aan matchfixing heeft gedaan? En die fase waar je over bezig zijt is al zo grondig geanalyseerd dat het saai begint te worden.

    Weet je wat anders kun doen? Zet alle armen af van de spelers buiten de doelmannen zo kan er geen sprake meer zijn van handspel. Zieligaard
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:16
    AAHH MEVROUW DE WENNER , AUB GEBRUIK LEESTEKENS. AUB EH , SEIZOEN , BRUGGE , RUUD VORMER , GEWOON HANDS ( ENGELS ACCENT GEBRUIKEN) ?? EY ALS JE WILT MEE DISCUSSIËREN MET DE GROTE JONGS, LEER DAN TYPE AUB. Als je schuift en je moet ballans houden voor niet de speler onder uit te halen en geen fout te maken, en een bal ( is iets dat je nooit weet wa kant die kan botsen, glijden , vliegen, stoten, was tegen de hand , maar onvrijwillig. Ma twas brugge en ruud vormer, dus iedere jaloerse voetbalfan , gaat dan zielig doen jaa :p
    Vind ik leuk
    blondel +2439
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:09
    Ja,en wij hebben eens GEEN coner gekregen die er wel eens was.En daardoor zijn wij 11(elf) jaar geen kampioen geworden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:09
    Leer eerst eens schrijven
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:10
    Leer schrijven
    Vind ik leuk
    Hierulf +921
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:55
    Duduche man, bekijk eens GOED je eigen resultatent !

    https://jikiwi.com/g/belgium/pro-league/2013-2014/plays-offs/plays-offs-1/matchs
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:36
    die matchen onderzoeken ze ni jo das anderlecht zenne ni kvm he
    Vind ik leuk
    Gimini +559
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:58
    Iedere internationale scheidsrechter die in België een match kwam fluiten, bij eender welke club , werd op de luchthaven ontvangen door een afvaardiging van Anderlecht , met geschenkjes.
    Vind ik leuk
    Tick +2
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:44
    Als standardsupporter. Een reactie dewelke ik vandaag nog regelmatig vertel aan mijn vrienden in de auto op weg naar een thuismatch van Standard. Ik herinner mij van die play-offs 2013-2014 het zeer opvallende egoisme en slecht presteren van Michy Batshuayi. Bij verschillende momenten was het eenvoudiger in het aanspelen van Ezekiel ... maar dat gebeurde tot frustratie van Ezekiel en van vele supporters dus niet. En nu ... Batshuayi, die zijn jeugdopleiding kende bij Anderlecht, is in dat volgend seizoen bij Marseille gaan voetballen. Dat Marseille dat geen onbekend terrein is Luciano D'Onofrio, een makelaar net zoals Bayat dus. Een Luciano D'Onofrio die onverwachts vleugellam werd gelegd door de plotse verkoop van Standard door weduwe Mevr. Dreyfuss (haar overleden man jarenlang voorzitter van Standard en ook ex-Adidas eigenaar) was aan Dhr. Duchatelet. Dezelde Luciano D'Onofrio die daarop bevriend wordt met Anderlecht en de ex-spelers van Standard Jovanovic, Mbokani en Defour naar Anderlecht bracht. Dat is mijn verhaal, niet onmiddelijk de schuld/bewijzen zoeken in de wedstrijden zelf van Anderlecht maar wel in eigen boezem kijken.... de dubieuze rol van Michy Batshuayi in de play-offs 2013-2014.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:50
    Als brugge zou gefixt hebben waarom halen ze dan in playoff 1 bijna geen punten en krijgen ze zoals bijna elk jaar 5 a 10 beslissingen tegen zich.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 08:51
    Moesten ze het allemaal nagaan zouden ze bij Anderlecht 32 (van de 34) gekochte titels vinden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Matchfixing bij topclub? 'Ex-clubvoorzitter zag twee verdachte matchen in PO1'