OFFICIEEL: Monaco grijpt in en bedankt Jardim, weg voor Henry ligt open

    OFFICIEEL: Monaco grijpt in en bedankt Jardim, weg voor Henry ligt open

    donderdag 11 oktober 2018 om 13:09

    AS Monaco heeft trainer Leonardo Jardim de laan uitgestuurd. De teleurstellende sportieve resultaten heeft de Portugees de kop gekost. Monaco staat na negen speelronden op de zeventiende plaats op ranglijst. Thierry Henry lijkt de grootste kanshebber om Jardim op te volgen. 

    Jardim was vier jaar lang trainer van Monaco. Met de club boekte hij diverse successen, maar de slechte start van het huidige seizoen is hem fataal geworden. Jardim werd in 2017 kampioen met Monaco in het jaar dat hij ook de halve finales van de Champions League bereikte. Daarin was Juventus over twee wedstrijden te sterk. 

    Jardim werd vorig seizoen nog knap tweede met Monaco, al eindigde de club dertien punten achter kampioen Paris Saint-Germain. Olympique Lyon werd op plek drie gehouden. Monaco zit in de dezelfde Champions League-groep als Club Brugge. 

    Naar verwachting wordt Thierry Henry de opvolger van Jardim. Franse media verwachten dat de voormalig aanvaller van de club op korte termijn wordt aangesteld, maar hij schijnt nog wel in onderhandeling te zijn. Henry is momenteel nog assistent van bondscoach Roberto Martinez.

    Plaats een reactie

    Robbie007 +525
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:12
    Perfect voor Tielemans
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:17
    Waarom? Mocht veel spelen en nu is dat geen garantie.
    Vind ik leuk
    Robbie007 +525
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:40
    Omdat Henry Tielemans kent van bij de Rode Duivels en weet wat zijn kwaliteiten zijn. Anderzijds ga Tielemans dan ook met minder druk kunnen spelen.
    Vind ik leuk
    SD +8697
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:26
    Gano kent ook Clement van bij W-B. Waar zit hij nu, op de bank of in de tribune ?
    Vind ik leuk
    Robbie007 +525
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:54
    Maar Gano is gewoon gene goeie voetballer hahaha
    Vind ik leuk
    Frefke +441