Vraagtekens bij Vanhaezebrouck: ‘Hij schuift de schuld in schoenen van anderen’

    Vraagtekens bij Vanhaezebrouck: ‘Hij schuift de schuld in schoenen van anderen’

    maandag 24 september 2018 om 17:14

    Hein Vanhaezebrouck en Anderlecht wonnen in de allerlaatste minuut van Standard. Er blijven echter vraagtekens achter de coach van paars-wit staan.

    Jacques Sys, hoofdredacteur van Sport/Voetbalmagazine twijfelt aan de meerwaarde van Vanhaezebrouck. ‘Vanhaezebrouck is nu ongeveer een jaar trainer bij Anderlecht en het valt mij op dat hij o zo moeilijk zijn stempel weet te drukken op die club. Wat is zijn meerwaarde al geweest?’, begint Sys.

    ‘Akkoord, er wordt beter gevoetbald dan onder René Weiler, maar speelt paars-wit nu als een pletwals? Neen, ze verliezen tegen een matige ploeg uit Slowakije. Daar mag je je toch vragen bij stellen? Ik vraag mij af of Hein Vanhaezebrouck dat doet. Twijfel is nochtans een blijk van intelligentie.’

    ‘Meestal schuift hij de schuld in schoenen van anderen, iets wat spelers wel eens irriteert -dat was bij Gent toch zo na verloop van tijd. Bij Anderlecht krijgt hij zijn visie niet helemaal op de ploeg geprojecteerd. Dat ligt misschien aan de ziel van de club: welke trainer je daar ook neerzet, er blijft een bepaalde arrogantie en zelfoverschatting in die kern zitten’, aldus Sys.

    Poll

    Heeft Sys hier gelijk?

    (546 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +33132
    maandag 24 september 2018 om 17:17
    Zet die ploat af. Altijd elke dag hetzelfde liedje 😫😫
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4035
    maandag 24 september 2018 om 17:19
    We kunnen ons ook afvragen wat de meerwaarde is van telkens hetzelfde gezeik van Sys :P
    Vind ik leuk
    Toca +33132
    maandag 24 september 2018 om 17:24
    zal wel zijn. Jacques ik trap telkens dezelfde open deur in Sys.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 18:42
    telkens er hier iets negatiefs (waarheid) gezegd word, zijn die rsca supps zo vlug kwaad of geergerd, maar om zelf negatieve reacties te geven tov andere teams, zijn ze er als de kippen eerst bij!!! pffffffffffff
    Vind ik leuk
    Toca +33132
    maandag 24 september 2018 om 18:47
    Zoals ik hieronder al schreef het gaat mij niet over het feit of het nu waar is maar de hoeveelste keer hetzelfde. Dat is hier precies voor een dementeafdeling.
    Vind ik leuk
    SD +8635
    maandag 24 september 2018 om 17:25
    Twee "Mauves" hebben (verbolgen) gereageerd. De waarheild is soms pijnlijk, maar ook een aanzet om beter te doen. Die HVH blinkt inderdaad uit door de schuld in andermansschoenen te schuiven; ik zou zelf durven zeggen dat hij niet anders kan, een gebrek aan intelligentie meen ik.
    Het enig dat ik aan Sys wil verwijten, is dat hij laat is met zijn bedenking. Anderen hebben het hem voor gedaan; maar ja bij de één valt de "frank" sneller dan bij de ander.
    Vind ik leuk
    Toca +33132
    maandag 24 september 2018 om 17:27
    Het gaat om ELKE DAG hetzelfde. Gelukkig hebben we gisteren nog een zwakker team en coach ontvangen
    Vind ik leuk
    hoekschop +2155
    maandag 24 september 2018 om 17:57
    Verbolgen :). Drama queen.
    Ik vind HVH zelden fout in zijn analyses. Ook in zijn Gent periode. Hij benoemt meestal correct wat goed en wat slecht was. En noem eens een trainer die zich zelf openlijk in vraag stelt? Als je daarmee begint heb je niets meer te zeggen over je groep.
    Heb je al eens gezien hoe MPH reageert als je hem een kritische vraag stelt?
    Vind ik leuk
    Rebel +752
    dinsdag 25 september 2018 om 08:26
    A je moe kake moe je kake zegt michelleke
    Vind ik leuk
    Diego A M +3351
    maandag 24 september 2018 om 19:05
    De kleedkamer ingaan vanaf het moment dat de ploeg achter komt. Dat is een intelligente trainer. Of als een woesteling tekeer gaan, dat is wat een ploeg die niet draait nodig heeft. Zeer intelligente trainer moet dat zijn. En dan maar steeds commentaar geven op hvh
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 19:08]
    Vind ik leuk
    freeman +10949
    maandag 24 september 2018 om 17:39
    " Hij schuift de schuld in de schoenen van een ander " ....waar hebben we dat nog gehoord ? En toch heeft de profeet nog altijd goedgelovige volgelingen ! :-)
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3670
    maandag 24 september 2018 om 18:05
    Wanneer doet hij dat dan? Dat wordt tot vervelens toe herhaald, maar Hein doet dat helemaal niet meer dan een ander. Misschien zelfs het tegendeel. Zowat elke coach(of voorzitter, of bestuurslid) klaagt al eens of de arbitrage. Gisteren ging het over een dekkingsfout, soms over focus of inzet... Hein doet dat niet meer dan een ander. Maar áls hij het doet vliegen journalisten en haters erop als vliegen op een stront. Zet idd die plaat af. Babbel eens over iemand anders. Mij maak je niet wijs dat Hein het interessantste is om over te schrijven.
    Vind ik leuk
    freeman +10949
    maandag 24 september 2018 om 18:06
    Groot gelijk : zeker niet " het interessantste " ! :-)
    Vind ik leuk
    hoekschop +2155
    maandag 24 september 2018 om 18:12
    Maar als Brugge supporter ben je wel niet van de artikels over HVH weg te slagen.
    Vind ik leuk
    freeman +10949
    maandag 24 september 2018 om 18:17
    Vinden ze steeds " super hilarisch " .... maar zeker niet interessant ! Kennen hem reeds van toen ie bij KRC Harelbeke speelde , dus ......
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3670
    maandag 24 september 2018 om 19:51
    Hilarisch!? Vreemd. Deze tekst, hierboven, van Sys? Tja. Goed voor jou.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3670
    maandag 24 september 2018 om 18:15
    En toch lijkt hij een favoriet onderwerp. Zowel voor journalisten als voor tegenstander. Jij was er dit keer ook weer snel bij. Ook jij moet hem geweldig interessant vinden.
    Vind ik leuk
    Gheintje +222
    maandag 24 september 2018 om 20:19
    Er zijn er die de zever willen tegengaan die over Hein geschreven wordt. Hoe moet dat gedaan worden als dat niet schriftelijk mag?
    Vind ik leuk
    blondel +2433
    dinsdag 25 september 2018 om 17:02
    En waarom is hij een favoriet onderwerp?BV:Morioka is op zijn aanvraag vorige winter aangekocht voor Anderlecht.Dat was de speler die hij moest hebben.Begin Juli,wat horen wij HVH zeggen,Morioka mag weg,niet goed genoeg voor Anderlecht.Eind September,Morioka kan de oplossing zijn voor de creativiteit.Voor zulke tegenspraken van Hein is hij een geliefd onderwerp voor de pers.Of nog iets.Als ze winnen zijn die en die speler slecht,en als ze verliezen spelen ze hun beste match.Wat moet je dan geloven van zijn uitspraken.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 18:18
    Wel als je trainer bent bij Anderlecht en de resultaten af en toe tegen vallen. René Weiler was ook niet zo interessant maar kreeg toch altijd de spotlights op zich.
    Vind ik leuk
    Roach +1411
    maandag 24 september 2018 om 18:21
    Hein is alleen goed als hij alle matchen met 5-0 wint en zelfs dan zullen de Campsen en Sysen nog iets vinden om hun onbenullige mening in de schijnwerpers te plaatsen. Je zou denken dat mensen met zoveel verstand van voetbal ook daadwerkelijk bij een club zouden werken, maar blijkbaar overstijgt hun inzicht en kennis zelfs de voetbalwereld. Of zouden ze dan toch niets meer zijn dan wat uitgebluste, gefrustreerde opinieschrijvers, doodsbang voor de dag dat ze hun vastgeroeste meningen niet meer kunnen delen en hun bestaan volledig van elk nut ontdaan is?
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 18:58
    Misschien dat men eens vragen moet stellen over de inkomende transfers? Hein krijgt er een paar jongere spelers bij uit kleinere competities, die nog niet 100 procent fit zijn. Hij krijgt middelmatige/onbruikbare spelers van Oostende. Hij krijgt een gebuisde speler uit Duitsland, en je ziet duidelijk waarom. Hij krijgt Bakkali, die nog niet volledig fit is en hij moet het doen met spelers uit de eigen jeugdwerking. Neem daarbij de blessures van Kums en Trebel en de schorsing van Vranjes..... en zo kun je onmogelijk topprestaties,op de mat leggen, ongeacht wie er trainer is...
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 20:41]
    Vind ik leuk
    Rebel +752
    dinsdag 25 september 2018 om 08:44
    Middelmatige spelers uit Oostende,vorige seizoenen was iedereen lovend over Milic en Musona en nu kunnen ze niet meer voetballen, zelfde voor Dimata deze is wel sterkhouder bij belofte rode duivels,vergeet niet dat spelen voor Anderlecht niet zo evident is en tijd vraagt,eerste matchen waren veel belovende met goed voetbal,de wedstrijd tegen brugge met te veel gekwetste en invallers die nog niet klaar zijn was het maar 2-1 en nu ga ik niet zagen over die penalty fout maar voor hetzelfde geld krijg je hier een andere uitslag,Tegen Antwerp 2 de helft weggezakt maar 1ste helft was wel goed,in Slovakije moet je wel winnen .
    Hein moest vorig jaar depaneren en nu met een volledig nieuwe ploeg bouwen,dit kost tijd
    We gaan de rekening maken op het einde v/h seizoen
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 20:30
    Voor mij kan Musona niet voetballen. Niet bij Oostende, niet bij Anderlecht, eender waar, het is een dikke onvoldoende. En zeker dus bij een topclub. Dimata dan, momenteel ook dik onvoldoende. Bij Oostende was ik er ook niet gek van. Er is wel een reden waarom spelers als Hazard en De Bruyne het wel maken of gemaakt hebben in de Bundesliga en Dimata niet. Dat Anderlecht vandaag slecht is het gevolg van een slecht beleid gespreid over 15 jaar. Daar kan Hein niet aan doen, daar kan Coucke niets aan doen, daar kan Devroe niet aan doen. Maar ze kunnen het wel oplossen als ze willen door in de club al iemand met de nodig know-how te zetten die bv transfers als Musona kan tegenhouden ennde club voor stommiteiten en geldverlies te behoeden.
    Vind ik leuk
    Rebel +752
    dinsdag 25 september 2018 om 20:42
    wel als ge spelers als Hazard en De Bruyne naar Anderlecht kan halen,graag maar in Belgie moeten we het met net iets minder doen en een aanvaller hangt af van de aanvoer,de eerste wedstrijden waren die er wel en toen hoorde je niemand klagen,nu kunnen ze ineens niet meer voetballen
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 20:52
    De eerste wedstrijden waren echt tegen Janneke en Mieke. Het gaat er niet om, om Hazard of De Bruyne nu naar hier te halen. Het gaat erom dat die wel geslaagd zijn en Duitsland en Dimata niet en daar is wel een reden voor.... Een aanvaller is niet altijd afhankelijk van de aanvoer. Je hebt ook spitsen die zelf een man kunnen uitschakelen, of een dribbel opzetten. En het is niet alleen de aanvaller waarom dat Anderlecht niet scoort he. Er is al 15 jaar een slecht beleid en hopelijk gaat het nu beter...
    Vind ik leuk
    jacowako +78
    maandag 24 september 2018 om 21:17
    Man man, Die Sys is nog ene grotere eikel dan dienen Hugo...
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 21:23]
    Vind ik leuk
    Gimini +558
    maandag 24 september 2018 om 22:06
    Om je "stempel" te drukken moet je een stempel hebben , het enige wat HVH heeft is een paraplu.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vraagtekens bij Vanhaezebrouck: ‘Hij schuift de schuld in schoenen van anderen’