Pochettino ziedend: 'Waarom toon je geen respect? Alsof die spelers sh*t zijn'

    Pochettino ziedend: 'Waarom toon je geen respect? Alsof die spelers sh*t zijn'

    Gepubliceerd: woensdag 19 september 2018 om 08:30wo 19-09-2018 om 08:30

    Mauricio Pochettino is dinsdagavond na de 2-1 nederlaag bij Internazionale in groep B van de Champions League uit zijn slof geschoten. De Argentijnse oefenmeester maakt een moeizame periode door met Tottenham Hotspur.

    De Spurs leken op weg naar een gelijkspel in Milaan, maar in de 85e minuut maakte Mauro Icardi gelijk en in blessuretijd deelde Matías Vecino een enorme dreun uit. De Londenaren verloren onlangs in de Premier League al van Watford en Liverpool.

    Na de valse start in de Champions League werd Pochettino geconfronteerd met het ontbreken van Toby Alderweireld en Kieran Trippier, die waren thuisgelaten. "Je toont een gebrek aan respect aan de spelers die vanavond hebben laten zien dat zij beter waren dan hun tegenstanders", reageerde de boze manager. "Wat een gemakkelijke vraag, zeg. Het is wel heel makkelijk om te beginnen over spelers die er niet bij waren."

    "Ik denk dat we het maar gewoon over de wedstrijd moeten gaan hebben, want jij dwingt me nu om iets te zeggen wat niet goed is", vervolgde Pochettino. "Waarom toon je geen respect voor de spelers die op het veld stonden? We hebben 25 spelers en jullie doen soms alsof we maar elf spelers hebben die kunnen voetballen. Alsof die andere spelers sh*t zijn. Ik ben daar zeer teleurgesteld over. Ik respecteer jullie én mijn spelers."

    Pochettino begreep er niets van. "Jullie zijn aardige mensen, dus ik begrijp dit soort vragen niet. Waarom? Het is zo pijnlijk als jullie beginnen over spelers die er niet bij waren. Daarmee vernietig je de spelers die op het veld stonden en alles hebben gegeven. Ik vind het echt oneerlijk."

    Plaats een reactie

    Zetterberg +10515
    woensdag 19 september 2018 om 08:43
    In principe weet hij toch dat hij die vraag gaat krijgen. En de journalist weet dat hij dié vraag moet stellen...zo werkt dat nu eenmaal!

    Ofwel ingestudeerd boos oftewel een spartelende coach?
    Vind ik leuk
    Patfey +5513
    woensdag 19 september 2018 om 10:17
    De 11 op het terrein hebben verloren, dat ze zogezegd beter waren is trainerspraat. Als je verliest, moet je vragen over je selectie of tactiek verwachten.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5285
    woensdag 19 september 2018 om 09:21
    zwakke reactie van de coach ! Maar de vraag is of dit zijn beslissing is of dat het bestuur zich hierin moeit ?
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1727
    woensdag 19 september 2018 om 09:43
    Bij zo een reactie bij die persoon, dan vermoed ik dat er meer aan de hand is. Hij lijkt me toch altijd een minzaam persoon.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10515
    woensdag 19 september 2018 om 09:48
    denk dat dat de frustratie is, beslissing boven zijn hoofd!
    Vind ik leuk
    TageMeister +5285
    woensdag 19 september 2018 om 10:02
    Is natuurlijk niet voort eerst dat hij dit doet met Toby en hierover vragen krijgt.
    Vind ik leuk
    agdh +1577
    woensdag 19 september 2018 om 10:17
    Toby moet altijd spelen,
    1. Hij is beter dan Sanchez
    2. Toby en Jan kennen elkaar door en door en gaan voor elkaar door het vuur, die twee haal je toch niet uit elkaar?
    Vind ik leuk
    vampire81 +1191
    woensdag 19 september 2018 om 13:19
    alderweireld, zeker beter dan verdedigers die wel gespeeld hebben, dus logische vraag, doch dat hij niet speelt heeft niks te zien met hoe goed de spelers zijn maar wel met het feit dat alderweireld gewoon niet tot spelen mag toekomen als beslissing van hogere hand

    het zou misschien niet onverstandig zijn, zijn contract éénzijdig te verbreken en ergens anders naar toe te gaan, hij moet zoiezo weggaan bij tottenham en liefst zo snel mogelijk, doch tottenham zal hier alles aan doen dit te voorkomen en hem volledig proberen te breken (figuurlijk natuurlijk)

    zolang hij bij tottenham is zal hij geen enkele match mogen spelen
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 16:33
    als je zelf niet op de bank zit is er een haar in de boter.Toby zit in het laatste jaar van zijn contract en wil niet bijtekenen .RESULTAAT GEEN TRANSFER EN GEEN CL dus dit is zowiezo een strafmaatregel van hogerhand opgelegd
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws