Antwerp maakt indruk: ‘Ik verwacht geen terugval zoals vorig seizoen’

    Antwerp maakt indruk: ‘Ik verwacht geen terugval zoals vorig seizoen’

    dinsdag 18 september 2018 om 15:44

    Antwerp blijft meedraaien in de top van de Belgische Jupiler Pro League. De manschappen van Laszlo Bölöni maken indruk.

    Antwerp heeft zijn ploeg opgebouwd. ‘Ik denk dat het van Bölöni altijd de bedoeling is geweest om beter voetbal te brengen, net zoals hij dat destijds deed bij Standard. Ze hebben het slim opgebouwd dit seizoen: eerst de defensieve organisatie, een fysieke basis, stilaan voegen ze daar nu meer offensieve impulsen en frivoliteit aan toe’, vindt Jacques Sys, hoofdredacteur van Sport/Voetbalmagazine.

    Afgelopen seizoen kende Antwerp echter een ferme terugval en greep het alsnog naast een ticket voor play-off 1. ‘Er zit evenwicht in de ploeg en de kern is breed, daar zit dus muziek in. Ik verwacht geen terugval zoals in de tweede ronde vorig seizoen. Voor ons Belgisch voetbal is het goed dat een stad als Antwerpen een club heeft in de top zes’, aldus Sys.

    Plaats een reactie

    Bob Marley +282
    dinsdag 18 september 2018 om 15:59
    Ja maar ik had liever gehad dat het den Beerschot was. Die van Antwerp zijn veel te arrogant, van mij mogen ze er nog eens naast grijpen
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1443
    dinsdag 18 september 2018 om 16:09
    ? Ik ga al 40 jaar voetbal kijken en de harde kern van Beerschot heeft op mij destijds een onuitwisbaar slechte indruk gemaakt. Wat die uitstaken als ze naar Limburg kwamen tartte alle verbeelding. Geen enkele andere supporterskern kwam ook maar in de buurt van wat die varkens uitstaken. Neen sorry, dan toch maar Antwerpen, ook al zit daar -net als bij ons- ook wel kaf tussen het koren.
    Vind ik leuk
    DirkRAFC1 +166
    dinsdag 18 september 2018 om 16:10
    Dat zal dan feestelijk tegen je ballen zijn.
    Beerschot bestaat trouwens al ongeveer twintig jaar niet meer, dit ter info. ;)
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1443
    dinsdag 18 september 2018 om 16:13
    Hallo, ‘t is eigenlijk nog altijd Beerschot hé. Die van Germinal zijn met het grof vuil weg gegooid. Onwaarschijnlijk verhaal, maar ben je blijkbaar al vergeten. Waar spelen ze? In welke kleuren? De nieuwkomers in die laatste 20 jaar hebben duidelijk aan het kortste eind getrokken!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 16:26]
    Vind ik leuk
    Den Didi +229
    woensdag 19 september 2018 om 15:10
    Haha idioot dat je bent stam nr 13 is in 1999 in getrokken en daarna van germinaal en dank zij ajax zijn jullie nog gebleven oooja ajax heeft jullie beste spelers gepikt en daarna by by ajax terug failliet oeps Wilrijk kwam met de geiten, jammer voor die supporters!! En nu gaat jij zeggen dat beerschot bestaat om dat ze met die kleuren spelen 😂 😂 😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 18:36
    Erg vind ik dit , er zitten 12 à 15 000 fanatieke Antwerp-supporters op de tribune waarvan het merendeel toffe gasten en grieten zijn maar zoals tijdens de wedstrijden zelf heb je toch steeds enkele simpele geesten ertussen . En wees blij dat er een man was die jullie 20 jaar kunstmatig in leven heeft gehouden met gefoefel en trukken van de foor . Diezelfde man hebben jullie met een ezelsstamp buiten gezet , als hij er niet geweest was dan zat je nu op Rochus Deurne of ben je ook misschien zo een successupporterke dat nu weer op de eerste rij staat
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1443
    dinsdag 18 september 2018 om 16:11
    PS ik heb medelijden met de brave Germinal-supporters. Alleen maar goed geweest voor hun geld, en nu ‘mogen’ ze tussen de ‘supporters’ van Beerschot staan.
    Vind ik leuk
    Bob Marley +282
    dinsdag 18 september 2018 om 16:39
    Je hebt 100% gelijk, wat Beerschot met Germinal heeft gedaan was echt niet netjes, da moet ik toegeven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 18:26
    Medelijden hebben is niet nodig , de laatste jaren was er op Germinal amper 1000 man waarvan gewoonlijk nog 400 bezoekers dus een lang leven was hun waarschijnlijk niet meer beschoren , hetzelfde verhaal voor FC Wilrijk amper 100 toeschouwers in eerste provinciale dus was het 2 maal een win-win
    Vind ik leuk
    Charlie VS +235
    dinsdag 18 september 2018 om 16:31
    Beste Bob, heb een beetje erbarmen met ons. We hebben er in tweede klasse 12 jaar lang naast gegrepen.
    Vind ik leuk
    Bob Marley +282
    dinsdag 18 september 2018 om 16:46
    Ik dacht zelfs 13 jaar (of 12 + 1 zoals jullie zeggen 😉).
    Verder kan ik uw reactie ook wel smaken. Ik vind ze een zeldzaamheid, maar er zijn blijkbaar toch enkele sympathieke RAFC-supporters.
    Bij deze wens ik mijn reactie te wijzigen naar:
    Het merendeel van de Antwerp supporters vind ik veel te arrogant, voor hen mag den Antwerp er van mij nog eens naast grijpen. Doch heeft ook deze club aangename supporters, hen gun ik PO1 van harte na alles wat zij hebben meegemaakt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 20:32
    Vele beter;jullie mogen stamnr 12+1 terug.
    Vind ik leuk
    agdh +1418
    dinsdag 18 september 2018 om 16:40
    Beerschot zit goed waar het op dit moment is ;)
    Vind ik leuk
    Wimz3 +783
    dinsdag 18 september 2018 om 17:51
    En die van beerschot niet? Dat fusiegedrocht hoort niet in eerste klasse.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 19:02]
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 18:28
    Als alle fusiegedrochten eruit moeten dan hou je nog 4 of 5 ploegen over
    Vind ik leuk
    Wimz3 +783
    dinsdag 18 september 2018 om 19:04
    Antwerp
    Anderlecht
    Gent
    Club
    Cercle
    Standard
    Oostende
    Sint-Truiden
    Charleroi
    Eupen
    Kortrijk
    Lokeren
    Moeskroen

    Volgens mij zijn de enige fusieploegen
    Waasland Beveren
    Genk
    Zulte waregem
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 20:35
    Moeskroen ,peruwelz
    Vind ik leuk
    Wimz3 +783
    dinsdag 18 september 2018 om 22:38
    Inderdaad
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 00:12
    En Lokeren ? en Kortrijk ? en Oostende ? en Moeskroen ? ik denk dat ge nog niet lang naar het voetbal gaat of het niet kort volgt !!!!!
    Vind ik leuk
    Wimz3 +783
    woensdag 19 september 2018 om 05:04
    Dan kan jij niet tellen. Indien het er in totaal 7 zijn dan schieten er nog 9 ploegen over en niet 4 of 5. Wie weet er in hemelsnaam dat Oostende in 1981 een fusie heeft gedaan. Ik nu dankzij google. Als jij dit weet dan ben je ofwel supporter van dat kustploegje ofwel heb je geen sociaal leven en heel veel vrije tijd.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 13:06
    Eupen is ook een fusieploeg nl La Jeunesse d'Eupen en FC Eupen evenals Sint Truiden dat ontstaan is uit Goldstar Sint Truiden en Union Sint Truiden , dus als je al die fusiegedrochten wegneemt schiet er niet veel over maar ja als je bang krijgt van de mauve-witte geel-blauwe beren moet men al op voorhand beginnen janken .
    Vind ik leuk
    Wimz3 +783
    donderdag 20 september 2018 om 17:28
    Daar heb je 2 dagen over gedaan om dit verder te onderzoeken, dus inderdaad veel vrije tijd. Heeft dus niets te maken met voetbalkennis anders zou je niet supporteren voor KFCO Wilrijk Germinal Ekeren. Beerschot zet ik niet in de benaming want die zijn failliet gegaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 18:18
    Gewoon geen tijd gehad om meteen op zo een belachelijk post te antwoorden , maar als ge nog graag iets leert of iets wil weten over voetbal waar jij blijkbaar weinig van afweet stuur je maar iets .
    Neem eerder een voorbeeld aan de Beerschot supporters , wij waren met 12000 bij de belangrijke wedstrijden ook in provinciale en zijn niet die successupporters . Zo zijn er maar 3 ploegen in België en toch wel allemaal in de provincie Antwerpen zeker Antwerp , KV Mechelen en Beerschot Wilrijk sorry ik vergat Club Brugge nog te vermelden
    Vind ik leuk
    Den Didi +229
    woensdag 19 september 2018 om 15:14
    Als ik mij niet vergis is k.a.a.gent in het verleden ook met een andere club in samenwerking
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 13:07
    Ik dacht dat La Gantoise ontstaan was uit een turnclub en dat er nooit een fusie of opslorping geweest is maar ik kan mij vergissen .
    Vind ik leuk
    1880 +275
    dinsdag 18 september 2018 om 22:38
    Hey Bobke, ga gerust in Uw kistje liggen vriend gelijk "Den Beerschot" en den échte Bob! Die legende draait zich om in zijn graf met Uwe idiote commentaar en zijn naam die daarboven prijkt.
    Arrogantie kan je trouwens bij de "geitjes" ook genoeg vinden: we wachten nog altijd op de betaling Vd factuur van onze loodgieter die alles is komen herstellen na de laffe ravage die ze hadden achtergelaten.
    Vind ik leuk
    Tornado79 +897
    dinsdag 18 september 2018 om 17:35
    Ik verwacht wel een terugval omdat hun fysieke spel geen volledig seizoen vol te houden is.
    Vind ik leuk
    Wimz3 +783
    dinsdag 18 september 2018 om 19:08
    Vandaar dat ze nu ook een enorm brede kern hebben:
    Dit weekend zaten Batubinsika en Opare op de bank, dan hebben ze nog vaste waarde Borges. Govea was geschorst. Nieuwkomer Seck gaat nog zeker spelen. Voorts spelers als Jaadi en Nazaryna.

    Het fysieke spel van het eerste jaar gaat trouwens ook wel veranderen. Dat zie je nu al aan het aantal fouten, gele kaarten en minder tijd trekken. Ze willen dus meer het spel gaan maken.

    De brede kern met kwaliteit zie je trouwens ook aan de reserveploeg die na 5 wedstrijden eerste staat. Dit weekend nog gewonnen op Genk.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 19:14]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Antwerp maakt indruk: ‘Ik verwacht geen terugval zoals vorig seizoen’