Wordt Yves Vanderhaeghe aan de kant geschoven bij KAA Gent?

    Wordt Yves Vanderhaeghe aan de kant geschoven bij KAA Gent?

    dinsdag 18 september 2018 om 08:47

    KAA Gent verloor afgelopen speeldag van Sint-Truiden. De positie van coach Yves Vanderhaeghe lag al onder vuur en door de nederlaag worden die geruchten hardnekkiger.

    Naar verluidt kwam het bestuur van de Buffalo’s bijeen om de sportieve situatie van de club te bespreken. KAA Gent twijfelde eerder al over de positie van Vanderhaeghe, en de nederlaag tegen STVV zou het laatste zetje hebben gegeven.

    Het Nieuwsblad meldt dat ex-trainer Trond Sollied aanwezig was op de bijeenkomst van het bestuur. KAA Gent zou echter ook nog andere opties in het hoofd houden. De supporters van Gent zien het overigens ook somber in en het merendeel laat dat ook blijken op sociale media.

    Plaats een reactie

    dinsdag 18 september 2018 om 08:57
    Dat is geen man om bij gent te blijven
    Vind ik leuk
    Peed +151
    dinsdag 18 september 2018 om 09:16
    Ik ben geen fan van de Yves, maar het is gewoon een feit dat er te weinig kwaliteit is in de kern. Dit lijkt mij eerder te winkel te zijn van de badmuts.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:17
    Zuipschuit Sollied naar Gent?
    Van kwaad naar erger.
    Louwagie heeft een puinhoop van het elftal gemaakt.
    Met maar 1 doel: zoveel mogelijk poen op de rekening hebben: 40 miljoen euro.
    En wat is er aangekocht?
    PO2 spelers.
    Triestig om Gent zo te zien afglijden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 09:21]
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:35
    Nog ff geduld en er komt in Brussel een succestrainer vrij.
    Vind ik leuk
    freeman +10949
    dinsdag 18 september 2018 om 09:20
    Eerst al hun beste spelers laten vertrekken en nu beginnen janken ....
    Gent schiet zichzelf in de voet !
    Vind ik leuk
    Reagens +2003
    dinsdag 18 september 2018 om 09:37
    Ik nodig u uit om eens een match te gaan kijken van Gent. Dan zie je onmiddellijk waarom het Yves is die onder vuur ligt.
    Er is gewoon geen tactisch plan. Er zijn geen looplijnen. En wat het ergste was tegen STVV er is ook geen geloof.
    Moest Gent geen kwaliteit hebben stonden we op de laatste plaats. Het is dankzij de kwaliteit die we hebben dat we nog die 12/12 hebben gehaald.
    En voor een aantal supporters was al tijdens de PO's duidelijk geworden dat Yves de groep goed heeft opgepikt van Hein, maar nooit zelf zijn stempel gedrukt. Wat mij betreft net zoals bij Kortrijk.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2509
    dinsdag 18 september 2018 om 09:44
    Zoiets kan je alleen maar zien in het stadion. Wist niet dat het zo erg was...
    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    dinsdag 18 september 2018 om 11:19
    Degenen die nu Yves buiten roepen zullen ook de eersten zijn om de volgende trainer af te breken. Zulke supporters zitten bij alle clubs. Ik zie dat bij ons ook, Dury buiten roepen maar na de match gaan bedelen voor een selfie.
    Weet je dat er nu op ons forum (waar positieve reacties geweerd worden) reacties staan die zeggen dat Dury geen enkele verdienste heeft aan de vroegere resultaten van ZW ?
    Ik zeg niet dat Yves de juiste trainer is voor Gent want ik zie weinig matchen van Gent maar ik heb wel een grondige hekel aan mensen die als de resultaten of het geleverde spel tdgenvallen alles en iedereen in vraag stellen of erger afbreken.
    Vind ik leuk
    Reagens +2003
    dinsdag 18 september 2018 om 11:29
    Ge zijt ne rare gij.
    Gij beweert dat de spelerskwaliteit te laag is. Ik zeg dat het aan de coach ligt. Maar het zijn de Gent supps die te negatief zijn.
    Het is niet omdat ge de namen niet kent van onze spelers of omdat ze uit kleine ploegen komen dat er per definitie geen kwaliteiten hebben. Ik heb ze tenminste al zien spelen...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 11:34]
    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    dinsdag 18 september 2018 om 11:38
    Ik ook en al meer dan je denkt maar dan op TV.
    Ik heb het over wat ik lees op allerhande fora. Het is de schuld van Yves, van Louwagie en Dewitte.
    Bij ons is het de schuld van Dury, Cordier en het bestuur dat er niets van kent. Nog niet eens twee jaar geleden waren dezelfde personen daar ook hoor als de herfsttitel, PO1 en de beker werd gehaald. Toen hoorde je niemand.
    Ik bedoel maar dat veel supporters een schietschijf nodig hebben om hun frustraties kwijt te raken. En dan is de trainer de gemakkelijkste prooi.
    Dat de aanwezige spelers misschien niet goed genoeg zijn om te wedijveren met een aantal tegenstanders komt niet bij hen op.
    Als je zoveel goede spelers laat vertrekken dan bots je vroeg of laat op je limieten.
    Vind ik leuk
    Reagens +2003
    dinsdag 18 september 2018 om 12:43
    Cava. Nu begrijp ik u beter :)
    Soit. Voor mij persoonlijk ligt het anders. Ik was sowieso al niet blij met de aanstelling van Yves. Om de simpele reden dat die buiten bij Kortrijk in mijn ogen niets gepresteerd heeft (en achteraf gezien niet toevallig na een passage van Hein). Een 6de plaats met Oostende in het Coucke tijdperk is echt geen prestatie. Uiteindelijk heb ik moeten zwijgen aangezien er toch een indrukwekkende reeks werd neergezet in de competitie (ook al was het soms met het geluk dat we het eerste deel van het seizoen maar niet hadden). Ook al was het niveau ook niet overweldigend. De verdienste van Yves is geweest dat hij naar 4 verdedigers is gegaan en dat hij de sfeer kon opkrikken na de dictatuur van Hein.
    Uiteindelijk ga je dan de PO's in met het gevoel dat je nog een rol van betekenis kan spelen. We spelen vrij goed tegen Anderlecht en winnen op 1 goede helft tegen Club. We verliezen ongelukkig op Standard hoewel het ook niet echt goed was en dan zakt de pudding in elkaar met enkele complete wanprestaties. En uiteindelijk redden we ons seizoen met het feit dat die van Brugge mee interesse hadden in champagne dan in voetbal die laatste speeldag.
    En dit seizoen zie je wééral dat als je een tegenstander met kwaliteit tegenkomt je bijna geen kans maakt. En tegenstanders met minder kwaliteit worden meestal met een zeldzame flits beslist in de laatste minuten (Lokeren, ZW, Eupen).
    Ik ben er ondertussen ook vrij zeker van dat Bernd Thijs is buiten gesmeten omdat hij té duidelijk heeft laten blijken dat Yves geen verstand heeft van tactiek. Ze hebben toen gekozen voor continuiteit (wat ik begrijp), maar in se had Bernd gewoon gelijk.
    Het lijkt misschien te vroeg om Yves af te schrijven omwille van 'zijn' parcours vorig seizoen, maar ik ben van mening dat dit een verloren seizoen gaat worden (met het oog op een eventuele prijs). En dat we beter een coach nemen met een duidelijke filosofie.
    Bvb vorig seizoen moest Hein voor mij niet vertrekken hoewel ik wel vond dat hij het zichzelf nodeloos moeilijk had gemaakt met zijn gemekker op de Belgen regel en whatnot.
    Wat ZW betreft denk ik dat ze gek zouden zijn om Dury buiten te zwieren en ik geloof ook niet dat ze het gaan doen. Dury is een absolute vakman die perfect op zijn plaats zit bij ZW. Ook al zijn de (financiële) omstandigheden m.i. niet in verhouding met de ambitie om PO1 te spelen. Ik heb nog mooie herinneringen aan de passage van Dury (toevallig nog de zondag over zitten zeveren met wat collega supps) ook al was het afscheid in mineur.
    Vind ik leuk
    Vlad +1930
    dinsdag 18 september 2018 om 13:54
    Amai, ambities om een boek te schrijven 😉😅
    Vind ik leuk
    Reagens +2003
    dinsdag 18 september 2018 om 14:43
    :)
    Veel tijd tijdens de matchen dit seizoen om na te denken ;)
    Vind ik leuk
    Den Didi +227
    dinsdag 18 september 2018 om 15:25
    Haha 😂 😂 😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 12:40
    Het tactisch afwezig zijn bij YVDH mag geen verrassing zijn bij bestuur van Gent. Was al zo bij KVO (succes door enthousiasme) en bij KVK (voortborduren op Hein en niets moest daar).
    Vind ik leuk
    Reagens +2003
    dinsdag 18 september 2018 om 12:44
    Volledig mee akkoord.
    Korte pijn en buiten (maar liefst niet sollied in de plaats)
    Vind ik leuk
    ROBSON +2567
    dinsdag 18 september 2018 om 15:53
    Ploeg goed opgepikt? Was het niet Yves die Gent uit het slop heeft gehaald ? Is het niet yves die niet eens zo slecht startte.
    Vind ik leuk
    Wimz3 +783
    dinsdag 18 september 2018 om 09:38
    Inderdaad, net zoals zulte waregem
    Vind ik leuk
    Goaltje +1029
    dinsdag 18 september 2018 om 09:50
    YV en Gent : 't was een beetje een impulsief huwelijk en het heeft nooit geboterd.
    Vind ik leuk
    SD +8635
    dinsdag 18 september 2018 om 09:59
    Zonder twijfel ! maar het zou een fout zijn om Sollied weer aan te stellen.
    Vind ik leuk
    Reagens +2003
    dinsdag 18 september 2018 om 10:18
    Zie ik ook niet zitten. Maar allicht zijn er weinig coaches beschikbaar.
    Ik zou durven denken aan Frank De Boer (ondanks zijn faliekant avontuur in Engeland).
    Gent moet werken aan een eigen uitgesproken identiteit. De club (en het systeem van de club) dat boven de coach staat.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 10:18]
    Vind ik leuk
    JLo +592
    dinsdag 18 september 2018 om 12:21
    De Boer was ontslagen omdat hij net teveel het elftal naar zijn hand wou zetten... een taktiek die niet bij die ploeg paste.
    Zo’n trainer moet je ook voldoende tijd geven dan... zoals bij Hein.
    Vind ik leuk
    Reagens +2003
    dinsdag 18 september 2018 om 12:45
    Ik ga moeten vertrouwen op uw analyse. Ik ken alleen de uitval van Mourinho (m.b.t. De Boer). Maar als hij er het Ajax systeem in wil slijpen dan is hij van harte welkom.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14321
    dinsdag 18 september 2018 om 10:24
    Dat dronkorgel gaat het ook niet oplossen.. Al tien jaar over datum.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14042
    dinsdag 18 september 2018 om 10:29
    Sollied? We glijden terug af naar onze oude gewoonten. Als ik dan toch een naam moet noemen, dan Peter Bosz. We hebben toch genoeg geld op de rekening staan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 12:43
    Tja Lord, net zoals bij transfers is het geld niet altijd een probleem maar eens ze een bepaalde status hebben halen ze hun neus op voor deze competitie. Zeker onze bovenburen.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14042
    dinsdag 18 september 2018 om 13:26
    Dat is ook weer zo, maar je kan het altijd wel eens proberen.
    Vind ik leuk
    Luvabo +224
    dinsdag 18 september 2018 om 10:30
    Frank De Boer is een mogelijke optie.
    Vind ik leuk
    Kingambo +1325
    dinsdag 18 september 2018 om 16:08
    'De boer' Termont zou die links of rechts niks kunnen regelen...in Gent is met geld toch alles mogelijk
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Wordt Yves Vanderhaeghe aan de kant geschoven bij KAA Gent?