Coucke krijgt flinke sneer bij Anderlecht: Niet iedereen is zo rijk als hij

    Coucke krijgt flinke sneer bij Anderlecht: "Niet iedereen is zo rijk als hij"

    maandag 20 augustus 2018 om 22:00

    Er waren ook op Speeldag 4 weer opvallend veel lege plaatsen in de Belgische stadions. François Colin zag vooral bij de kleintjes weinig fans opdagen, maar ook de topclubs bleven niet gespaard.

    De meest opvallende vaststelling na vier weken competitie? De lege tribunes. Het viel al op bij Standard - AA Gent, de eerste topper van het seizoen. Toen kon nog gezegd worden dat veel mensen met vakantie waren, maar dat is nu niet meer het geval", vertelt hij bij De Witte Duivel. "In Kortrijk, Moeskroen, Beveren, Eupen en Lokeren deed de belangstelling denken aan wedstrijden uit de vermaledijde Play-Off 2."

    Bij de grote clubs zat het ook niet vol. "Ook in Genk en zelfs op Anderlecht kon je onmogelijk naast de kale plekken kijken. Al heeft dat laatste blijkbaar te maken met de prijzenpolitiek van het nieuwe bestuur. Marc Coucke denkt wellicht dat iedereen zo rijk is als hij, maar het is geen gezicht: het kleinste stadion van de topploegen en recht tegenover de eretribune een kale vlakte."

    Colin zoekt naar een verklaring voor die teleurstellende opkomst. "Is er sprake van voetbalmoeheid na het WK? En hadden we juist niet mogen verwachten dat de knappe prestaties van de Rode Duivels de voetballiefhebbers naar de stadions zouden lokken? Hoe dan ook, de toeschouwersaantallen moeten snel opgekrikt worden anders dreigen er straks weer financiële drama’s te gebeuren."

    Plaats een reactie

    Vlad +1927
    maandag 20 augustus 2018 om 22:04
    Mooie foto, Get Ready 2.0?😂
    Vind ik leuk
    Ku Ma +342
    maandag 20 augustus 2018 om 22:09
    Met dank aan VP om steeds mensen in het belachelijke te trekken...
    Vind ik leuk
    jericho666 +1565
    maandag 20 augustus 2018 om 22:07
    Misschien omdat het nog in volle vakantieperiode is? Paniekzaaierij ten top.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 22:08]
    Vind ik leuk
    Roach +1400
    maandag 20 augustus 2018 om 22:20
    Ik was ongeveer hetzelfde aan’t denken toen ik het las. Waarom zouden de mensen nu niet meer met vakantie kunnen zijn? Colin is terug uit verlof, dus moet iedereen maar terug gaan werken? :-)
    Vind ik leuk
    Goegebuer +1135
    maandag 20 augustus 2018 om 22:08
    Voetbalcompetitie ook nog maar net begonnen hè, der zit nog weinig spanning op omdat er nog zoveel matchen te gaan zijn... maar dure prijzen zijn uiteraard niet bevorderlijk...
    Vind ik leuk
    TageMeister +4603
    maandag 20 augustus 2018 om 23:05
    Die pkaatsen zijn plots 3 keer zo duur als vorig seizoen..zal der wel mee te maken hebben
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1559
    maandag 20 augustus 2018 om 23:08
    Hun abonnementen zijn ook nog ni uitverkocht he die van brugge zijn allemaal al.de deur uit kunnen ze nog in solden zette tot 1'sept
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 23:50
    De supporters weten nu ook al lang genoeg, dat alles moet wijken voor Play-Off 1 in de JPL. Hoelang nog?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 00:34
    De supporters beginnen het moe te worden , men koopt een abonnement in juni en denkt dat men een goede ploeg gaat hebben en een maand later verkoopt men enkele sterkhouders en laat men op aanraden van de malafide managers een hoop 10de rangsbuitenlanders komen en dan verschieten dat de mensen wegblijven . Tweede puntje , als men vroeger een abonnement kocht op bv Anderlecht wist men dat normaal 95% van de wedstrijden op zaterdag om 20u werden gespeeld nu kan het vrijdagavond zijn om 20u30 , zaterdag om 18u , zaterdag om 20u , zaterdag om 20u30 , zondag om 14u30 ,zondag om 15u , zondag om 18u , zondag om 20u