Letica doet doemdenkers weer wanhopen: Hij heeft het nadeel van de geschiedenis

    Letica doet doemdenkers weer wanhopen: "Hij heeft het nadeel van de geschiedenis"

    maandag 20 augustus 2018 om 16:42

    Karlo Letica kostte Club Brugge afgelopen weekend hoogstwaarschijnlijk twee punten. De regerende landskampioen leek op weg naar een 0-1-zege op de Bosuil, ware het niet dat de doelman in het slot een vangbal liet schieten.

    Faris Haroun was er als de kippen bij om dat foutje af te straffen, waardoor Royal Antwerp FC een gelijkspel kon claimen. Na afloop werd al snel de link gelegd met vorig seizoen, toen Club ook met heel wat problemen onder de lat worstelde. "De huidige doelman heeft het nadeel van de geschiedenis", beaamt Peter Vandenbempt bij Sporza. "Als keepersverhaal bij Club er niet was geweest, dan zou er nauwelijks naar die fase worden verwezen. Het is hetzelfde als wanneer Anderlecht een penalty mist."

    "Jonge doelmannen maken nu eenmaal fouten", steekt de journalist Letica een hart onder de riem. "En ik heb keepers met twintig jaar ervaring ook al zien flateren. Ik laat me vertellen dat Letica mentaal heel sterk is en dat toont op training. Dat is anders dan met Hubert en Horvath. Letica mag tegen Anderlecht nu wel geen foutje maken. Dat zet dan toch weer wat druk, wat vervelend is. Voor de rest straalt ook hij iets uit." 

    Poll

    Moet Club zich zorgen maken om Letica?

    (227 stemmen)

    Plaats een reactie

    Geofpurple +3926
    maandag 20 augustus 2018 om 17:17
    Moeten gewoon eens ophouden over het zogenaamd keepersprobleem. Noem mij 1 keeper die nog nooit geblunderd heeft? Juist ja, ge gaat die niet vinden.
    Vind ik leuk
    BST83 +610
    maandag 20 augustus 2018 om 17:27
    Precies... Toch iemand die nuchter denkt
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3512
    maandag 20 augustus 2018 om 17:53
    En zo 'n enorme flater was het nu ook weer niet. Hij was, denk ik, verrast door een kleine deviatie vlakbij, lost de bal en een fractie later zet Haroun er zijn voet tegen. Niet goed gekeept, maar om nu te zeggen flagrante blunder. Wat pech ook.
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2207
    maandag 20 augustus 2018 om 18:17
    Bedankt vriend
    Knappe reactie
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 17:34
    Wie geen fouten maakt werpe de eerste steen, trouwens dit schot was redelijk hard en veeel keepers zouden deze effect bal moeten lossen. vergeet niet dat brugge een mooie voorzet van Van Damme kreeg om hem er maar in te leggen. Niet tegenstaande is hij de man van de match volgens de pers
    Vind ik leuk
    vampire81 +979
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:53
    welk hard schot en welk effect?, het ging om een vrij flauw kopballetje geheel zonder effect vanuit een hoekschop

    ik vraag mij überhaupt af of je het wel gezien hebt en evenzeer of dat je weet waarover je het hebt
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 19:27
    Ik vond het geen blunder. Zijn zicht was belemmerd en wat dan van bossut van Zulte-Waregem tegen Cercle Brugge. Daar wordt geen woord over gezegd en geschreven.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 19:28]
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:08
    Haroun gaat naar die bal, en je verwacht dan een deviatie. Het feit dat Haroun de bal niet goed raakt, is allicht het verrassingseffect, de keeper moet terug naar zijn positie terwijl hij al anticipeerde. Een beetje zoals een keeper op het verkeerde been bij een penalty. Het zag er lullig uit, maar denk dat veel keepers hier problemen zouden gehad hebben. Overigens begon ook Butina met een blunder, en dat was na Ryan misschien wel de meest complete doelman die Club al had.
    Vind ik leuk
    vampire81 +979
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:05
    ik heb butina genoeg zien spelen, en sorry maar dat was zeker en vast geen goede keeper, echt niet, dan was bijvoorbeeld butelle veel en veel beter

    ryan was daarentegen wel een zeer goede keeper, er moet al terug gegaan worden tot verlinden om een keeper te noemen die het ongeveer even goed/beter? deed
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 00:46
    Butina wist wat zijn sterktes en zijn zwaktes waren, en hij wist zijn zwaktes als kwaliteit te gebruiken. Bracht ook rust, en na zijn blunder tegen Dortmund geen zware fouten meer weten maken tot het seizoen Ceulemans/Ferrera. een keeper die nauwelijks in de fout gaat is uitzonderlijk, Verlinden natuurlijk ook een klasbak.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 00:16
    Als die lullige analisten één doelman kunnen opnoemen die nog nooit gefaald heeft dan bied ik mijn excuses aan maar zoals al gezegd als je de beelden van achter de goal ziet kan je de beweging van Haroun zien en kan men begrijpen dat de doelman verrast is
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Letica doet doemdenkers weer wanhopen: "Hij heeft het nadeel van de geschiedenis"