OFFICIEEL: Gent pakt uit met verrassend nieuws over tijdelijk vertrokken Kubo

    OFFICIEEL: Gent pakt uit met verrassend nieuws over tijdelijk vertrokken Kubo

    maandag 20 augustus 2018 om 14:35

    KAA Gent neemt afscheid van Yuya Kubo. Anderhalf jaar na zijn komst trekt hij de deur achter zich dicht bij de Buffalo's. De Japanner gaat richting Duitsland.

    Daar kondigde FC Nürnberg via de officiële kanalen de komst van Kubo aan. De Japanner wordt niet definitief overgenomen, maar wel voor een jaar gehuurd. De club wist ook een aankoopoptie te bedingen in het huurcontract.

    Kubo imponeerde in zijn eerste maanden door 11 keer te scoren in 17 matchen. Vorig seizoen kwam hij tot hetzelfde aantal goals, maar toen had hij daar 42 optredens voor nodig.

    Kubo is de volgende in het rijtje van vertrekkers bij Gent. Eerder zag de club al onder andere Samuel Kalu en Samuel Gigot vertrekken.

    Lees ook: Transferoverzicht Jupiler Pro League: zomer 2018-2019

    Update 20/08, 14.35: Ook KAA Gent heeft de uitleenbeurt van Kubo bevestigd. De Buffalo's laten weten dat de Japanner een seizoen naar Duitsland trekt.  1.FC Nürnberg beschikt over een aankoopoptie. Toch had Gent nog ander nieuws te melden. Voor zijn vertrek verlengde Kubo zijn contract bij Gent nog. 'Kubo is nu tot 2021 verbonden aan de club', laat Gent weten via de officiële kanalen. 

    Plaats een reactie

    camargue +2503
    zondag 19 augustus 2018 om 18:40
    Alé straks zijn alle japkes weg uit onze competitie ...
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 18:41
    dat denk ik niet :) STVV blijft ze maar halen
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15041
    zondag 19 augustus 2018 om 18:45
    Bij Eupen loopt er ook nog eentje rond.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 19:08
    klopt :)
    Vind ik leuk
    camargue +2503
    zondag 19 augustus 2018 om 19:37
    wat een chance zeg. LOL
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15041
    zondag 19 augustus 2018 om 18:41
    De andere Japanner Osako is daar net vertrokken.

    Hopelijk hebben we wel een stevige aankoopoptie bedongen. Succes Kubo en bedankt voor de pareltjes van goals en techniciteiten die we mogen zien hebben als Gentsupporters zijnde.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 18:44
    'net' is een groot woord. Toch reeds 3 maanden bij Werder Bremen.
    dat is al de 5de aanvaller dat vertrekt bij AA Gent maar ze hebben gelukkig voor hen goede vervangers gehaald.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15041
    zondag 19 augustus 2018 om 18:50
    Met het WK ertussen is het ook nog niet zo heel lang.

    En wat Kubo betreft is dit het beste voor alle partijen. Kubo is niet gelukkig in Gent en dat heeft ons bij de start nu al punten gekost.
    Vind ik leuk
    Genome +354
    zondag 19 augustus 2018 om 19:19
    Tegelijk een speler waar je op het puntje van u stoel ging zitten of een speler waar je u enorm aan kon ergeren.

    Geen groot verlies in mijn ogen voor Gent en een goede oplossingen voor alle partijen.
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    maandag 20 augustus 2018 om 15:45
    Simon, Kubo, Kalu, Sylla, Olayinka en ik ben er nog vergeten.
    Die kern moet vorig jaar toch enorm veel geld gekost hebben.
    Hopelijk beklagen ze zich die grote uitstroom niet later dit seizoen maar er is al een slachtoffer gevonden in de persoon van Yves.
    Te weinig aanvallend voetbal zeggen de supporters terwijl er een halve ploeg aanvallers verkocht of uitgeleend is.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 16:09
    En terecht te weinig aanvallend voetbal. Bij een 1-2 stand op Eupen gaan ze zowat allemaal achterover leunen. Opdracht van Yves? Waarom geen 3° of 4° goal zoeken? De problemen kwamen er...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15041
    maandag 20 augustus 2018 om 16:41
    Op Sylla na wilden al deze spelers vertrekken bij Gent. Ook Mitrovic wou al een tijd weg en Gigot konden we niet houden, want die krijgt een loon van 150000€ per maand. Zelfde voor Janga die een niet te weigeren deal kreeg in Astana. Saief en Mili waren al weg van januari en Machado en Christiansen waren ofwel voetballend of fysiek te licht.

    Feit is gewoon dat er te weinig kwaliteit gebracht wordt met een toch vrij talentvolle groep. Om de schuld alleen maar bij Yves te leggen is te gemakkelijk, maar geen schuld treft hij hier nu ook weer niet.
    Vind ik leuk
    kasper90 +255
    maandag 20 augustus 2018 om 14:47
    Ze lenen hem uit met aankoopoptie maar toch verlengen ze zijn contract? Laat maar raden, geld te kort? ;)
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 15:21
    Risico toch : als het daar niet ok komt zit je met een nog duurdere speler op overschot.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws