VAR ligt weer zwaar onder vuur: “Dat afgekeurde doelpunt, echt surreëel”

    VAR ligt weer zwaar onder vuur: “Dat afgekeurde doelpunt, echt surreëel”

    zondag 19 augustus 2018 om 07:15

    STVV speelde 2-2 gelijk op de Freethiel tegen Waasland-Beveren. Een doelpunt van Bezus werd afgekeurd door de VAR.

    Coach Marc Brys was na afloop niet te spreken over de VAR. “Het doelpunt van Bezus dat werd afgekeurd, dat is echt surreëel. Je hebt een buitenspelfase aan de middellijn en minuten later wordt dat doelpunt gemaakt. Ik herinner mij een andere competitiewedstrijd van een paar weken geleden waarin de VAR niet mocht ingrijpen bij een buitenspelfase en nu herroepen ze een doelpunt”, wordt Brys geciteerd door Sporza.

    "We maken al niet veel doelpunten, dus dat kwam hard aan. Uiteindelijk maken we dan toch nog die 1-2 en dan geven we een dom doelpunt weg. Zowel thuis tegen Cercle Brugge en Lokeren als vandaag verdienden we drie keer de overwinning. We vechten ervoor en spelen op een academische manier. Het is jammer dat je daarvoor niet beloond wordt. Vandaag werden we koud gepakt door een absurde beslissing."

    Poll

    Heeft Brys hier gelijk?

    (439 stemmen)

    Plaats een reactie

    Verne +406
    zondag 19 augustus 2018 om 08:37
    Onbegrijpelijk van de VAR !
    Vind ik leuk
    SD +7961
    zondag 19 augustus 2018 om 08:40
    Als men niet weet hoe een puntenverlies uitleggen, dan maar zagen over de VAR !
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4167
    zondag 19 augustus 2018 om 09:04
    SD, ik snap het niet goed! Je komt steeds met korte, vaak erg eenzijdige opmerkingen, uit kritiek op alles en iedereen... Nergens zie ik je echter in een positieve discussie, noch zie ik je ooit eens echt je mening brengen en deze uitleggen of beargumenteren!?
    Het zou leuk zijn om ook eens een andere SD te zien, eentje die ook eens spontaan dingen aangeeft die goed zijn en een leuke discussie kan voeren...
    Vind ik leuk
    Kettos +1911
    zondag 19 augustus 2018 om 09:40
    Hij is voor Standard, kan je toch geen zinnig woord van verwachten! :p
    Vind ik leuk
    Regiwitt +184
    zondag 19 augustus 2018 om 10:22
    Stan Daar, vandaar SD ;)
    Vind ik leuk
    User251 +1508
    zondag 19 augustus 2018 om 09:19
    Heeft hij geen gelijk dan? Als Standard mocht doorgaan mag stvv dat toch ook? Of gelden er voor stvv andere regels?
    Vind ik leuk
    TageMeister +4052
    zondag 19 augustus 2018 om 09:30
    Hier wast duidelijker....
    Vind ik leuk
    Luvabo +224
    zondag 19 augustus 2018 om 09:17
    Ja Marc, de competitie wordt al decennia lang beïnvloed door bepaalde (corrupte) individuen...voor bepaalde clubs gelden er andere regels.....dat zal nooit veranderen vrees ik.
    Vind ik leuk
    TageMeister +4052
    zondag 19 augustus 2018 om 09:31
    Goed van de VAR, het enige storende is hoe lang mogen ze terug gaan
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3500
    zondag 19 augustus 2018 om 10:08
    Misschien moet ook daarvoor een richtlijn worden gebruikt. Het bewijst hoe moeilijk het is om 100% correct te arbiteren. Buitenspel is buitenspel, fout is fout enzovoort. Maar hoe ver ga je terug en is één teen buitenspel of beoordeel je 't als gelijk? En er zal zich altijd iemand benadeeld voelen.
    Vind ik leuk
    pipstvv +6
    zondag 19 augustus 2018 om 10:27
    zoals hier onder reeds vermeld, de kleinere ploegen zullen steeds benadeeld worden, is altijd zo geweest en zal nooit veranderen.de var moet onmiddelijk ingrijpen en geen minuten later???? de VAR zal nooit 100% werken, dus moeten de kleintjes zich er maar bij neerleggen!!!!!!
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:33
    De VAR dacht dat STVV tegen Anderlecht speelde, vandaar die beslissing.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VAR ligt weer zwaar onder vuur: “Dat afgekeurde doelpunt, echt surreëel”