'Bordeaux, opponent van AA Gent, ontslaat coach na explosieve persconferentie'

    'Bordeaux, opponent van AA Gent, ontslaat coach na explosieve persconferentie'

    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:25

    KAA Gent plaatste zich donderdagavond voor de play-offs van de Europa League. Girondins de Bordeaux is de opponent in de laatste voorronde. Bij de Fransen zal er wel een nieuwe coach op de bank zitten, want volgens toonaangevende media is Gus Poyet ontslagen na een opmerkelijke persconferentie.

    Bordeaux was met 2-1 te sterk voor FC Mariopul uit Oekraïne en ging met gemak door, nadat de heenwedstrijd al met 3-1 was gewonnen. Na afloop ging het echter totaal niet meer over de wedstrijd. Coach Gus Poyet was namelijk furieus dat de voorzitter zonder zijn medeweten spits Gaëtan Laborde aan Montpellier had verkocht. 

    ''Dit is mijn slechtste dag bij deze club. Het is een schande wat de club vandaag gedaan heeft met Gaëtan. Hier moeten we de lijn trekken. Ik heb de club verteld dat hij niet mag vertrekken voordat we een vervanger hebben. We arriveerden bij het hotel vandaag en Laborde was er niet. Toen hebben we hem gebeld en bleek hij in Montpellier te zijn. Niemand heeft mij iets verteld'', trapte Poyet af.

    Vervolgens ging hij flink tekeer. ''Het is een schande ten opzichte van mij, de spelers en de fans. Dat kan ik niet accepteren. Ik eis uitleg van de eigenaren en de voorzitter. Als ze mij die geven, zullen we zien of ik doorga. Ik geef niets om de clubleiding, die achter mijn rug om praat en me een mes in de rug proberen te steken.'' De persvoorlichter probeerde snel een einde te maken aan de persconferentie, maar ook daar wilde hij niks van weten. Na vijf opmerkelijke minuten stapte Poyet uiteindelijk op.

    Vrijdagochtend kwam de berichten naar buiten dat de 50-jarige Uruguayaan op straat is gezet. Het nieuws moet nog wel bevestigd worden door de clubleiding.

    Plaats een reactie

    TageMeister +4014
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:41
    en gelijk heeft hij !
    Vind ik leuk
    Rimka96 +1049
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:56
    Er moet toch een minimum communicatie zijn. Zo belachelijk!
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13289
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:03
    Sterk! Het hele clubbestuur op de korrel nemen open en bloot. Het is tenslotte ook met zijn job dat ze spelen als ze zelfs geen vervanger halen.
    Vind ik leuk
    JLo +555
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:46
    Het nieuws is nog niet bevestigd op de club website en sommige media geven aan dat hij 1 week geschorst is door de club.

    Maar inderdaad sterk, net zoals hij was als voetballer.. ;)
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13289
    vrijdag 17 augustus 2018 om 22:32
    Daar zullen ze ook wel niet te veel mee opschieten.. Die coach heeft gewoon gelijk. Maarja, des te beter voor ons om komende donderdag een goede uitgangspositie te halen!

    Ik heb trouwens gelezen dat Kalu niet mag spelen voor Bordeaux omdat hij te weinig interlands heeft momenteel. Dat moet dan de vervanger van Malcolm worden...

    Ik ken hem niet echt als voetballer. Weet alleen dat 't een spits was die nog bij Chelsea en Tottenham heeft gespeeld.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4147
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:28
    Knap dat deze man onder zulke omstandigheden op een directe doch correcte manier de handelswijze van het clubbestuur ter discussie stelt! Jammer dat deze moedige actie waarschijnlijk zal leiden tot het ontslag van deze hardwerkende, gemotiveerde man terwijl de verantwoordelijken van deze hele situatie mooi buiten schot blijven...
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:04
    Indien ze nog een vervanger zoeken, Wesley is nog te koop voor een 12 à 15 miljoen. Indien voldaan wordt aan de vraag van 15 miljoen wil ik hem zelfs met de wagen afzetten het Stade Matmut Atlantique in Bordeaux.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +13397
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:43
    Heerlijk! Een trainer die zegt waar het op ipv naar het bestuur hun pijpen te dansen.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 08:39
    Natuurlijk heeft hij gelijk, hij vraagt respect en professionalisme, het bestuur houd zich niet daaraan. Een trainer is geen marionet punt.
    Toen Ferrera trainer was bij Standard heeft het bestuur (Renard en Van Buyten) ook zoiets geheimzinnigs gespeeld met Ferrera, zijn ontslag hing al maanden in de lucht en de opvolger was allang gekend.


    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Bordeaux, opponent van AA Gent, ontslaat coach na explosieve persconferentie'