Gent maakt het koeltjes af in de slotfase, volgende ronde is een feit

    Gent maakt het koeltjes af in de slotfase, volgende ronde is een feit

    donderdag 16 augustus 2018 om 22:22

    KAA Gent heeft zich weten de plaatsen voor de volgende ronde in de Europa League. Makkelijk werd het niet, want de Polen van Jagiellonia Bialystok gaven zich niet zomaar gewonnen. Na een spannend slot werd het 3-1.

    In de heenwedstrijd was Gent nog te sterk voor Jagiellonia, maar dat was er de eerste minuten niet aan te zien. De bezoekers begonnen met veel vertrouwen aan de partij tegen Gent. Echte kansen kwamen er echter niet voor de Polen.

    Aan de andere kant konden de Buffalo's wel voor gevaar zorgen. Met succes, Na dertien minuten voetbal kwam Gent op voorsprong via Taiwo Awoniyi, zijn eerste voor Gent overigens. De klus leek daarmee eigenlijk al geklaard.

    Gent klaart de klus
    In de tweede helft ging het er toch anders aan toe. Het werd weer even zweten voor de Buffalo's toen een half uur voor tijd de Polen toch konden prikken.

    Een doelpunt van Pospisil zorgde voor de 1-1 en uiteindelijk ook nog een spannende eindfase. Gent liet de moed niet zakken en ging vol voor de overwinning. Awoniyi kreeg twee goede kansen op de verlossende 2-1, hij vergat te scoren. Ook de Polen waren nog gevaarlijk, maar het was Gent dat het laatst kon lachen. Enkele minuten voor tijd werd het 2-1 via invaller Yaremchuk.

    Het ging zelfs van kwaad naar erger voor de bezoekers toen het uiteindelijk zelfs 3-1 werd dankzij David. In de volgende ronde neemt Gent het op tegen het Bordeaux van Samuel Kalu. De Fransen haalden het makkelijk met 5-1 van Mariupol.

    Lees meer over:Europa LeagueKAA Gent

    Plaats een reactie

    Daydreamer +4786
    donderdag 16 augustus 2018 om 22:26
    Proficiat Gent!!! Bordeaux wordt een zware dobber maar ik hoop dat jullie ook tegen hen succesvol kunnen zijn!
    België boven Nederland in Europa! :)
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5563
    donderdag 16 augustus 2018 om 22:27
    David ontpopt zich tot supersub, ongelooflijk eigenlijk. Wat als hij bij de match mag beginnen?
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1765
    donderdag 16 augustus 2018 om 22:50
    Laat David maar een starten tegen Bordeaux. Hopelijk zien we een beetje van het Gent terug van enkele jaren geleden in de CL. Zal nodig zijn tegen Bordeaux . Hopelijk hebben ze 2 goede dagen tegen de Fransen. Zou goed zijn voor onze coëfficiënt, en we kunnen allemaal weer een miljoen of 2 meer vragen voor onze spelers :-)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 22:51]
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1607
    donderdag 16 augustus 2018 om 22:43
    Top! Maar die homos uit polen steken daar efkes een vlag van gent in de fik int stadion die ze gepikt hadden in polen.

    Het doet mij denken aan de russen met de engelse vlaggen in frankrijk daar deden ze dat ook dus het moet wel iets bedoelen. Ma wat weet ik eigenlijk niet..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 22:44]
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2935
    donderdag 16 augustus 2018 om 22:54
    De enige bedoeling dat ze daar mee hebben is om te tonen dat ze "ook naast het veld de sterkste zijn".
    Voor de supportersgroep die hun vlag kwijt is zou dat de ultieme vernedering moeten zijn, alleen stelen ze tegenwoordig ook gewone vlaggen van gewone supporters, of gaan ze zelfs in de clubshop een vlag gaan kopen om daar dan stoer mee te doen op sociale media (geen grap)
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15022
    donderdag 16 augustus 2018 om 23:04
    Die sukkelaars hebben die vlag gepikt van één van onze 35 fans die in Polen waren.

    Goed dat we ze op een sportieve manier hebben op hun doos gegeven.
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +214
    donderdag 16 augustus 2018 om 23:07
    Zoals die “ultra’s “ van Anderlecht hadde gedaan met de vlag van de PHK vorig jaar in de beker en dan op internet stuur doen wij gaan die verbrande in jullie stadion ik heb geen vlag verbrand zien worde
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1607
    donderdag 16 augustus 2018 om 23:11
    Bedankt voor info 😉
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15022
    donderdag 16 augustus 2018 om 23:06
    De invallers trekken ons opnieuw over de streep. We maken 't onszelf vandaag weer veel moeilijker dan het had moeten zijn, met die prutsgoal cadeau te geven. Krijgen dan ver nog 't deksel op de neus bij die corner.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 23:07
    Opdracht volbracht tegen die Polen, de rest is bijzaak.
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +214
    donderdag 16 augustus 2018 om 23:09
    Proficiat Gent nog veel succes tegen bordeaux 👍👍💪💪
    Vind ik leuk
    Reagens +2190
    vrijdag 17 augustus 2018 om 10:35
    Na de eerste goal een zwakke match tegen een zwakke tegenstander die het ons moeilijk maakte zuiver op mentaliteit. Iets wat bij ons ontbrak en das m.i. toch moeilijk te verteren.
    Met de wissels dan opeens een totaal ander gezicht. We zullen ons daaraan moeten optrekken, maar ik vrees dat we dit seizoen de zwakste ploeg van de G5 zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 15:16
    Wat mij opviel, is dat er volgens mij ook na deze ronde geen enkele Poolse ploeg, nu al, Europees zal overwinteren. Kortom, ze zijn alle 3 uitgeschakeld door BeLux clubs. (Legia verloor tegen Dudelange uit Luxemburg, hoe diep kan je zinken)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws