Clement motiveert spelers KRC Genk met nachtmerrie Club Brugge

    Clement motiveert spelers KRC Genk met nachtmerrie Club Brugge

    donderdag 16 augustus 2018 om 12:15

    KRC Genk won thuis met 2-0 van Lech Poznan in de voorronde van de Europa League. Toch is coach Philippe Clement er niet gerust in en motiveert hij zijn spelers nog eens extra met een opvallende anekdote.

    Club Brugge beleefde 17 jaar geleden een nachtmerrie tegen Lyon. “We hadden thuis met 4–1 gewonnen, ook toen had de score nog veel hoger moeten oplopen. Twee of drie spelers dachten dat we er al waren, met alle gevolgen van dien. Lyon speelde ons helemaal weg en maakte in de slotfase 3–0. Eén van de grootste ontgoochelingen uit mijn carrière”, wordt Clement geciteerd door De Standaard.

    Clement hoopt dat zijn manschappen hetzelfde niveau zoals de heenmatch kunnen halen. “Zoals vorige week, maar toen speelden we zelf zo goed dat we hen aan het twijfelen brachten. Hopelijk halen we dat niveau opnieuw. Mijn spelers moeten ook beseffen dat”, aldus Clement. Ook vergeleek de coach de Poolse tegenstander al met Standard. Het kan eveneens een heksenketel worden in Polen.

    Plaats een reactie

    Zetterberg +8808
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:23
    Lech Poznan is niet echt van het niveau van Lyon 17 jaar geleden...maar als trainer moet je je spelers prikkelen en alert houden! Maar Genk gaat door en zal ook deze wedstrijd winnen!
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:34
    Sinds de dag dat Barcelona met 6-1 won van PSG en zo een 4-0 achterstand ophaalde, geloof ik werkelijk dat alles kan in het voetbal.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +8808
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:35
    Het kàn, maar het is weinig waarschijnlijk, Genk is ook gewoon veel beter, lijkt me
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 12:38
    Sinds de dag dat Duitslag verloor van zuid korea, geloof ik dat werkelijk alles kan in het voetbal (2.0). :p

    en dan zijn we nog niet eens over de mirakels van Maribor (club brugge) en vitosha (Antwerp) begonnen. :p :p

    Maar ik snap je punt wel volledig.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +8808
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:00
    Bommershoven tegen Kuttekoven is ooit 7-0 geweest, terwijl ze eerder de heenmatch in Kuttekoven verloren met 5-0! Waren wel enkele Chinezen in de tribune gespot! 😉
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:03
    Ligt Bommershoven ver van Bommerskonten?
    Vind ik leuk
    Zetterberg +8808
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:07
    Bomershoven is een deelgemeente van Borgloon, net als Kuttekoven

    Ik heb die namen ook niet verzonnen hé 😁
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13435
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:13
    Never forget:

    https://pbs.twimg.com/media/A7IwadVCcAAazNg.png
    Vind ik leuk
    ScheveStek +1227
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:00
    Borgloon represent!
    Vind ik leuk
    Rune1891 +1614
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:17
    Ik was daar in Lyon, was de langste en saaiste terugrit ooit, 14 uur grafstemming op die kutbus
    Vind ik leuk
    Vaneigens +847
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:26
    Komaan Genk!!! Just do it!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Clement motiveert spelers KRC Genk met nachtmerrie Club Brugge