UPDATE: 'Club nog niet akkoord na bijzonder laag bod op Diaby'

    UPDATE: 'Club nog niet akkoord na bijzonder laag bod op Diaby'

    donderdag 16 augustus 2018 om 23:32

    Club Brugge zal dit seizoen meer dan waarschijnlijk geen beroep meer doen op Abdoulay Diaby. Zijn transfer naar Sporting CP is zo goed als in kannen en kruiken. Enkel Diaby zelf doet nog moeilijk.

    Volgens Record hebben Club Brugge en Sporting al een akkoord bereikt over de transfersom. De landskampioen hoopte zo'n vijf miljoen euro te kunnen ontvangen voor de spits. Daar is het niet in geslaagd. Uiteindelijk zou Sporting amper drie miljoen euro betalen voor de Malinees.

    Diaby zelf hoopt ook op een transfer naar Portugal, maar heeft nog geen akkoord bereikt met de Portugese topclub. Hij zou meer geld verlangen van Sporting. Een deal zou echter nakende zijn, waardoor Club snel afscheid kan (of moet) nemen van de spits.

    Diaby scoorde in drie seizoenen bij Club 36 goals en had een belangrijk aandeel in twee landstitels. Nu krijgt de 27-jarige aanvaller echter een unieke kans om een volgende stap te zetten.

    Update 16/08, 7u30:

    Het Nieuwsblad meldt dat een uitgaande transfer van Abdoulay Diaby aanstaande is. Sporting Portugal zou een bod hebben uitgebracht van vier miljoen euro en de Portugese club heeft een contract tot 2022 klaarliggen voor de spits. Volgens Portugese bronnen heeft Blauw-Zwart dat bod aanvaard en moeten beide clubs er nu nog uitkomen over de betalingsmodaliteiten. De Portugese topclub wil het bedrag in schijven betalen.

    Update 16/08 23u32: In Portugal bericht men dat er nog geen akkoord is tussen Club Brugge en Sporting Portugal. Het bod zou niet alleen lager dan de vier miljoen euro bedragen, de Portugese club wil het bedrag ook enkel in schijven betalen. Dat melden onder andere A Bola en Record. In de Portugese pers gelooft men echter dat Club en Sporting deze transferperiode nog een akkoord bereiken.

    Plaats een reactie

    CedricVDE +1137
    zaterdag 11 augustus 2018 om 15:51
    Weet er iemand hoeveel deze jongen Club gekost heeft toen ze hem van Moeskroen kochten, want drie miljoen vind ik eerlijk gezegd weinig voor een speler die als hij fit was toch goals maakten voor Club.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14907
    zaterdag 11 augustus 2018 om 15:54
    Voor 2 miljoen gekocht van Lille. Dus als hij slechts voor 3 miljoen vertrekt, hebben ze bij Club er toch hun broek aan gescheurd.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1137
    zaterdag 11 augustus 2018 om 16:04
    Thanks voor de info Lord. Dan bevestigt dit wat ik dacht en blijkbaar meerdere mensen ook. Club heeft zich weer eens goed in de zak laten zetten. Niet erg voor mij, maar wel voor alle Club supporters.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14907
    zaterdag 11 augustus 2018 om 16:14
    Inderdaad jammer, maar ook voor de competitie in het algemeen. Club is niet de enige in België die bij uitgaande transfers wel heel veel water bij de wijn moet doen.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1137
    zaterdag 11 augustus 2018 om 16:33
    Das een feit, hierdoor gaan waarschijnlijk andere ploegen ook minder vragen, maar ik blijf hopen op het feit dat dit alleen bij Brugge en Standard is. Elke ploeg heeft inderdaad al water bij de wijn moeten doen, maar omdat Diaby een van hun sterkhouders was en ze amper winst maken vind ik het raar dat het zo weinig is.
    Vind ik leuk
    Hedgehog +130
    zaterdag 11 augustus 2018 om 18:23
    Een jaar geleden was hij door een langdurige blessure zo goed als waardeloos. En ook het feit dat hij geen ploegspeler was en daardoor niet echt supergeliefd bij de supporters zal er wel mee te maken hebben. Hij heeft zijn ding gedaan...Brugge heeft er niet op toegegeven...al bij al...iedereen tevreden.
    Vind ik leuk
    Olli +275
    zaterdag 11 augustus 2018 om 18:59
    En ondertussen krijgen ze in de ondeftussen lager gewaardeerde Nederlandse competitie tientallen miljoenen aangeboden voor hun spelers die Vaak dan nog floppen 🤔
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 17:51
    2X kampioen met hem , en dat is wat ECHT telt in de sport en topvoetbal . Of vergis ik mij daarin.
    Allemaal winst want bijtekenen ging hij niet meer doen.
    Daarbij is dit de bron van één krant dus hoeveel waarheid daarbij is mag je ook in twijfel trekken.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2917
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:35
    Broek aan gescheurd? Voor 2 gekocht en voor 4 verkopen is volgens mij 2 miljoen meer niet? Hij maakte club 3 jaar geleden met 5 goals en 2 assists in de pro's toch mooi kampioen dus broek aan scheuren?
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +835
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:18
    Zeer simpel gerekend , die jongen heeft ons mee kampioen gemaakt dus ook zo geplaatst voor de CL , dus een deel van die Mil. mag je daar gerust bijtellen
    Vind ik leuk
    SD +9344
    zaterdag 11 augustus 2018 om 15:52
    5 miljoen was te hoog gegrepen voor een aanvaller die evenveel scoorde als een middenvelder
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5563
    zaterdag 11 augustus 2018 om 15:53
    Belgische ploegen zijn veel te braaf bij het verkopen van spelers! De moderne geldbedragen zijn me te gortig, maar als je ziet wat voor bedragen men biedt voor slechte spelers, dan is 3 miljoen voor Diaby een lachertje. Barca wil 50 miljoen euro bieden voor De Ligt van Ajax, terwijl hij eigenlijk nog niks bewezen heeft! Tegen Standard was hij mij ook niet erg opgevallen. Als De Ligt bij een Belgische ploeg speelde en dezelfde kwaliteit toonde, kreeg men nog geen 20 miljoen euro. Maar Ajax kan zijn naam uit het verleden goed uitspelen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 11 augustus 2018 om 15:54]
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    donderdag 16 augustus 2018 om 07:56
    Het verschil is denk ik dat de Belgische ploegen het geld broodnodig hebben en dat spelen die kopers uit
    Vind ik leuk
    Mario_ +1704
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:18
    Dat is ook een reden.
    De Ligt is een basisspeler, en Ajax wil die liever houden, of doet er schijnbaar alles aan om die te houden.
    Brugge daarentegen, die roepen openlijk dat Diaby weg moet.......
    Ook dat beïnvloed de prijs enorm.
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +835
    donderdag 16 augustus 2018 om 13:20
    Daarom juist moeten die prijzen omhoog zodat het in de toekomst niet meer broodnodig is 😉
    Vind ik leuk
    mapolean +858
    vrijdag 17 augustus 2018 om 05:10
    De Ligt heeft wel al een Europese finale gehaald...
    Vind ik leuk
    Dirk H +3106
    zaterdag 11 augustus 2018 om 15:55
    En dan lachen ze altijd met de transferprijzen van Anderlecht
    Vind ik leuk
    Dan4red +457
    zaterdag 11 augustus 2018 om 15:56
    Ik dacht dat de solden eind Juli waren afgelopen...sorry maar dat is te weinig voor FCB.... als hij doorbreekt bij Sporting verkast hij naar de Premier League voor het 10 voudige !!! Hopelijk heeft Mannaert & co een % op de doorverkoop afgedwongen...
    Vind ik leuk
    Stefken +187
    zaterdag 11 augustus 2018 om 16:27
    Gaan jullie allemaal gelovenwat ze hier schrijven , nee toch , gisteren stond hier zelfs te lezen dat Björn Engels medisch afgekeurd was en vond hij gewoon geen financieel akkoord , dus hier worden zeer veel leugens verteld
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1894
    zaterdag 11 augustus 2018 om 16:36
    het is nog altijd de markt die de prijs bepaald daar diabi zichzelf op de markt presenteerd en maar een kontrakt van 1jaar meer heeft heb ge als club niet veel inbreng aangaande de prijs meer
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 16:39
    Man zeg, laat ze dan allemaal voor niets gaan he, wat een loze beloftes allemaal daar, en dan maar praten over kwaliteitsinjectie, met welk geld dan, nieuwe tactiek van bestuur, Veel beloven en dan verkopen en kwaliteitsdumping zeker, champions league, here we come, pffff
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 11 augustus 2018 om 16:40]
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 16:40
    INDIEN dit artikel waar is, bewijst het nog maar eens wat spelers voor de club waar ze successen mee hebben behaalt, nog betekent. Een jaar goed gespeeld, een jaar revalidatie, een jaar goed gespeeld en dan voor een spotprijs weg. o ja, zijn tekengeld moet nog omhoog.
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 16:42
    Zouden hem beter houden...
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1894
    zaterdag 11 augustus 2018 om 17:03
    Hij wilde vorig jaar al weg maar door zijn kwetsuur en mindere matchen gepeeld was er geen ploeg geintreseerd ook nu niet al te veel intresse maar hij wilde wel hogerop
    Vind ik leuk
    hoekschop +2607
    zaterdag 11 augustus 2018 om 17:05
    In Anderlecht zoeken ze nog een derde spits en dit type spits hebben ze nog niet. Win-win-win situatie. Voor Anderlecht, Brugge krijgt zijn 3mio en Diaby zet een mooie stap hogerop :)
    Vind ik leuk
    freeman +11484
    zaterdag 11 augustus 2018 om 17:31
    Hogerop ? Hoe bedoel je dan wel ?
    Vind ik leuk
    hoekschop +2607
    zaterdag 11 augustus 2018 om 17:36
    er staat een :) achter hé freeman.
    het was een poging tot humor.
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 18:08
    En als je dat niet gelooft maken ze je wel iets anders wijs. Hoger op bij Anderlecht dat denken ze de joden
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 07:38
    Ja brussel ligt inderdaad hoger dan Brugge... Boven de zeespiegel... Hahaha
    Vind ik leuk
    ROBSON +2917
    donderdag 16 augustus 2018 om 10:39
    Hogerop? Club is de kampioen die CL speelt en iedere week voor 26.000+ supps speelt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 10:00
    In de CL weer schande van België 😁😁😁😁
    Vind ik leuk
    Mjnr4 +5
    zaterdag 11 augustus 2018 om 18:54
    Wat denken jullie eigenlijk, nog 1 jaar contract! = niets transfergeld. Blij zijn nog 3 te krijgen! Wel done bestuur!
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 23:18
    Courtois had ook nog maar 1 jaar contract..
    Vind ik leuk
    Smuuw +710
    zondag 12 augustus 2018 om 02:45
    maar heeft al in finale van de cl gespeeld, meerdere individuele prijzen gewonnen, met elke ploeg kampioen geweest en speelt al lang op hoger niveau. Das al een begin in verschil.
    Vind ik leuk
    Hhti +1478
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:05
    Zijn er 4 geworden!
    Vind ik leuk
    viperkebas +263
    donderdag 16 augustus 2018 om 23:20
    Ik vrees dat blauwzwart nog niet eens 10 miljoen gaat vangen voor Diaby en Libombe SAMEN zonder nog over tegenvaller Wesley te spreken ... waar is de tijd van duivenmelker Van Hove ... die meermaals werd uitgelachen ....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws