Niet iedereen overtuigd door RSCA-speler: 'Hij moet nog alles bewijzen'

    Niet iedereen overtuigd door RSCA-speler: 'Hij moet nog alles bewijzen'

    zondag 22 juli 2018 om 18:06

    RSC Anderlecht pakte deze zomer uit met een pak transfers. Eentje daarvan is die van Elias Cobbaut. De verdediger werd met grote verwachtingen aangetrokken. Toch is niet iedereen overtuigd.

    RSC Anderlecht zag heel wat potentieel in Cobbaut en ging dan ook vol voor de verdediger. Samen met onder andere Club Brugge streed het om de handtekening van de linkspoot. KV Mechelen kon uiteindelijk een stevige som vangen voor Cobbaut. Iets té stevig volgens Jacques Sys, hoofdredacteur van Sport/Voetbalmagazine.

    'Belgische spelers, zo heet het, zijn te duur. Zo moest Anderlecht bijvoorbeeld 3 miljoen euro aan KV Mechelen betalen voor de 20-jarige Elias Cobbaut. Een getalenteerde voetballer weliswaar, maar hij heeft nog alles te bewijzen', schrijft hij in De Zondag.

    Cobbaut kreeg alvast volop zijn kans tijdens de voorbereiding van Anderlecht. Naar verluidt was hij meermaals één van de uitblinkers in de oefenwedstrijden.

    Plaats een reactie

    zondag 22 juli 2018 om 18:12
    zaalvoetballer
    Vind ik leuk
    wimdevos +331
    zondag 22 juli 2018 om 18:23
    als de zaal 200m lang is wil je zeggen... zelden een jonge voetballer gezien met zo een ren langs de lijn
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 18:43
    lijkt een beetje op jelle van damme in zijn beste jaren.deze jongen is technisch een klein tikje beter denk ik.maar niet veel.lijkt wel een nuchtere,intelligente speler.zie er meer een linker cv in dan een offensieve flank.technisch te weinig vind ik.ik verkies saief of een nog offensievere speler op die flank.adzic of musona bv
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 19:04
    Heeft dan ook nog een hele grote groeimarge. Indien hij echt al top was zou hij nu niet bij ons zitten maar bij een topclub in het buitenland. Voor de rest ben ik het met je eens, mooie comment trousens!
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4029
    zondag 22 juli 2018 om 18:29
    wauw wat een uitspraak, moede daarvoor hoofdredacteur zijn van SV magazine? Elke youngster heeft nog alles te bewijzen tenzij je een mega talent bent, maar dat loopt er niet rond in de JPL. Het is dan ook omwille van dat potentieel dat die nu al vastgelegd is. Mocht je der 2 seizoenen mee wachten tot dat die zich bewezen heeft, dan is die onbetaalbaar voor belgische teams. Zo eenvoudig ist.
    Vind ik leuk
    DDT +3210
    zondag 22 juli 2018 om 18:30
    Sys heeft nog geen match gezien maar gaat zijn oordeel geven. Natuurlijk moet hij nog veel bewijzen maar hij is nog maar 20 jaar. Deuh
    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    zondag 22 juli 2018 om 19:20
    In feite zegt Sys hetzelfde als wat jij zegt hoor. Het is natuurlijk in om alles wat een journalist zegt of schrijft te bekritiseren.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Niet iedereen overtuigd door RSCA-speler: 'Hij moet nog alles bewijzen'