'Barcelona wil recordaankoop in deal betrekken om Hazard naar Spanje te halen'

    'Barcelona wil recordaankoop in deal betrekken om Hazard naar Spanje te halen'

    Gepubliceerd: donderdag 19 juli 2018 om 09:33do 19-07-2018 om 09:33

    De strijd om Eden Hazard is in alle volledigheid losgebarsten. Spaanse grootmachten FC Barcelona en Real Madrid zijn verwikkeld in een prestigestrijd. Real heeft meer financiële middelen om tot een akkoord met Chelsea te komen, maar Barcelona zoekt een alternatieve oplossing. Bijvoorbeeld door Ousmane Dembélé in de deal te betrekken.

    Volgens radiostation Onda Cero is Barcelona er veel aan gelegen om het gevecht om Hazard te winnen. In het programma El Transistor werd de nieuwste strategie van de Catalanen besproken. Barcelona wil spoedig een concreet bod uitbrengen. Het gaat hierbij naar verluidt om Dembélé plus een aanzienlijk geldbedrag. Dembélé werd een jaar geleden met een basissom van 115 miljoen euro nog de duurste aankoop uit de clubgeschiedenis. Mede door blessures maakte hij de verwachtingen niet waar in zijn debuutseizoen.

    Barcelona zou eerder al contact hebben opgenomen met de zaakwaarnemer van Hazard om te polsen of de Rode Duivel daadwerkelijk Chelsea wil verruilen voor een avontuur in Spanje. Kersvers Chelsea-trainer Maurizio Sarri hoopt Hazard echter nog op andere gedachten te brengen. Volgens bronnen bracht Real Madrid al een bod uit op Hazard én Thibaut Courtois, maar werd dit afgewezen.

    Plaats een reactie

    Riddlin +2413
    donderdag 19 juli 2018 om 09:44
    Hazard heeft het nooit gezegd maar heeft toch altijd laten merken dat real zijn voorkeur heeft. Benieuwd of de supporters daar op gaan reageren als het zo ver zou komen
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 15:16
    Na zes prachtige jaren bij Chelsea wordt het misschien tijd om eens iets anders te ontdekken”, aldus Hazard tegenover Het Laatste Nieuws. „Zeker na dit WK. Ik kan beslissen of ik wil blijven of vertrekken, maar Chelsea heeft uiteindelijk het laatste woord. Je kent nu mijn voorkeur.”


    Heeft hij nu eens letterlijk wel gezegd se. Haha...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 15:17]
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 09:51
    Ik zie hazard ook beter passen bij Real.
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +811
    donderdag 19 juli 2018 om 10:40
    Bij Barca gaat hij toch in de schaduw staan van één of meerdere andere spelers. Bij Real heeft hij de kans op zich op te werpen als de ster van de ploeg nu Ronaldo weg is.

    Nu denk ik niet dat Eden zijn ego zo groot is dat dat een must is voor hem. Maar als hij droomt van prijzen als de gouden bal dan is het toch aardig meegenomen dat de concurrentie niet uit het eigen team komt.

    Bij het nieuwe Real zie ik tactiek toch ook meer in functie van Eden uitgestippeld worden terwijl dat bij Barca toch allemaal rond die kleine Argentijn gaat blijven draaien.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 12:32
    Wrm ? Als je wilt da hazard nog beter word zet je die in Barcelona , madrid is groot maar wat Barça bereikt heeft in de afgelopen 15 jaar als echte team . En de bruyne nog en die moeten strijden tegen courtois in madrid zalig toch 😍
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5074
    donderdag 19 juli 2018 om 10:34
    Hazard past mijns inziens bij elke club... Zijn talent maakt dat hij in eender welke club en eender welk systeem zijn plaats heeft én het verschil kan maken. Dit in tegenstelling tot vele andere topspelers die afhankelijk zijn van een bepaalde manier van spelen of van spelers rond hen!
    Omgekeerd kan je wel zeggen dat het voetbal waar een bepaalde club voor staat meer aansluit bij Hazard's kwaliteiten. Ik blijf het herhalen: Wat had ik Hazard graag zie spelen bij het Barcelona van 2015 met een beste Iniesta, Xavi, Messi... Allemaal jongens met een vergelijkbare techniek op korte ruimte, daarin zou Hazard enorm tot zijn recht gekomen zijn.
    In de huidige context lijken zowel Barcelona als Madrid aan het einde van een cyclus met vele oudere spelers en moet er opnieuw gebouwd worden... Moeilijk te zeggen welke club op dit moment het beste aansluit bij de kwaliteiten van Hazard.
    Madrid lijkt het voordeel te hebben dat ze financieel slagkracht genoeg hebben om naast Hazard nog enkele toppers aan te trekken. Dit in combinatie met Modric, Isco, Asensio lijkt me een mooie mix van jong en oud.
    Bij Barca zou hij in het samenspel met Messi en Coutinho natuurlijk ook wel potten kunnen breken...
    Moeilijke keuze dus :)
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4781
    donderdag 19 juli 2018 om 11:11
    Heel mooie uiteenzetting, moeilijk om iets aan toe te voegen :D
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5074
    donderdag 19 juli 2018 om 11:13
    Bedankt Geof :)
    Vind ik leuk
    Bonanza +709
    donderdag 19 juli 2018 om 12:03
    of blijven bij Chelsea. De nieuwe coach staat voor mooi vorbal
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 12:36
    Jaa eigelijk wel , maak u een held in u team da je alleen maar nog groter kan maken.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4843
    donderdag 19 juli 2018 om 10:48
    Wat??? Dembele plus geld. is die Bartomeu nu helemaal op zijn kop gevallen???
    Hou Dembele maar gewoon bij. Veel jonger en minstens even groot (zoniet groter) plafond. HIER zou ik niet tevreden mee zijn. Liever Dembele houden dan! Ik hoop ten zeerste dat dit onzin is!
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5074
    donderdag 19 juli 2018 om 11:06
    Dembele beter dan Hazard? You must be joking!? Tja, meningen verschillen natuurlijk maar als je alleen al naar zijn historiek kijkt... In Duitsland 1 goed seizoen met 10 goals op 50 wedstrijden maar bij Barcelona tot op heden geen vaste waarde.
    Op dezelfde leeftijd (21) had Hazard Lille al kampioen gemaakt en was hij al 4 keer tot beste speler in Frankrijk uitgeroepen! 18 en 19 jaar: Beste jongere. 20 en 21 jaar: Beste speler
    Bij Hazard weet je wat je krijgt, hij is overal succesvol geweest...
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4843
    donderdag 19 juli 2018 om 12:01
    Nergens zeg ik dat hij beter is. Ik zeg dat die jonger is met een zelfde potentieel. En ja ik verkies daarom Dembele. (Ja hazard is nu beter)
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5074
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:07
    Ik snap je argument maar opnieuw vraag ik je te kijken naar wat beide spelers op dezelfde leeftijd verwezenlijkt hebben... Kan je dan spreken van hetzelfde potentieel? Hazard droeg op die leeftijd al een heel elftal, domineerde het Franse voetbal al enkele jaren! Wat velen blijkbaar ook niet weten is dat Hazard tot beste jongere -21 in Europa is verkozen. De trofee Bravo, dat werd gezien als de gouden bal voor -21! Enkele illustere namen die deze trofee ook wonnen: Messi, Ronaldo, Robben, Fabregas, Isco, Pogba...
    Ik zie Dembele als een erg goede speler die inderdaad nog erg jong is! Of hij hetzelfde potentieel heeft als Hazard valt toch nog af te wachten hoor!
    Barcelona zijnde kan je het “risico” nemen om Dembele te houden of voor zekerheid te kiezen en een Hazard in zijn topjaren te nemen...
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4843
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:12
    Dembele speelde in ieder geval op diezelfde leeftijd voor grotere ploegen in grotere competities. Liever Dembele houden is voor mij beste keuze. En eens die begint te spelen vervaagt alle risico. Ik zou Hazard enkel halen zodat hij niet bij Madrid speelt. Maar we hebben hem niet nodig. Zijn andere posities waar versterking nodig is.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5074
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:26
    Zoals ik al zei: Bij Dortmund 1 redelijk goed seizoen... Bij Barcelona op de bank... Hazard op die leeftijd al 2 keer beste speler in Frankrijk, toch ook niet de allerminste competitie! Ik zou niet durven beweren dat het Dortmund van nu beter was dan het Lille van die tijd! Hazard won met Lille dat jaar trouwens de dubbel...
    Nadien de Europaleague, 2 landstitels in Engeland, beste jongere in Engeland, beste speler in Engeland, elke beker in Engeland... En bij elke prijs in elke ploeg was hij de bepalende factor!
    Je kan moeilijk stellen dat Dembele iets heeft bijgedragen aan de titel van Barca afgelopen seizoen!?
    Ik snap wel dat je Hazard niet per definitie wil zien gaan omdat die positie inderdaad al vrij goed bezet is... Daarin kan ik je volgen... Maar om nu te zeggen dat Barca Hazard niet (erg goed) kan gebruiken, da’s toch een serieuze brug te ver hoor!
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4843
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:55
    Gast je valt in herhaling. Uw liefde voor hazard is duidelijk. En ja ik vind de Duitse veel sterker als de Franse. En dat dortmund sterker is dan dat Lille vind ik ook zeer zeker. En nee we hebben hazard niet NODIG. Mag altijd komen natuurlijk. Maar op het middenveld hebben we iets nodig. En waarschijnlijk in de goal ook.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5074
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:29
    Tja, ik val misschien in herhaling en heb inderdaad sympathie voor zowel de voetballer als de mens Hazard... Dat wil echter niet zeggen dat de dingen die ik aanbreng onjuist zijn! Ik geef jou duidelijke onderbouwde feiten, jij geeft enkel jouw subjectieve mening.
    De dag dat Dembele hetzelfde of meer heeft verwezenlijkt als Hazard mag je me dit gerust onder mijn neus komen wrijven! Tot dan zal ik je blijven confronteren met de feiten :)
    Ik snap trouwens dat je supporter bent van Barcelona maar om nu te spreken over wij??? Heb je dan zo’n binding met die club dat je jezelf zo persoonlijk betrokken voelt?
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4843
    vrijdag 20 juli 2018 om 17:49
    Je haalt steevast dezelfde feiten aan. Ik kan makkelijk vier berichten vinden op verschillende momenten dat je dat opbrengt. En het kan mij geen bal schelen. Wat maakt het mij uit hoe "succesvol" ze waren op hun 21. Toppers genoeg die toen nog niets waren.

    En nu ga ik iets zeggen dat je eigenlijk al weet want die vraag heb je ook eerder gesteld.
    Ik ben BETALEND lid van Barcelona. Ik ben een "socio" dwz dat ik al meerdere verkiezingen kon meestemmen. Maar ook dit. Barcelona is in handen van de supporters. Dat zijn de "eigenaars". Dus Messi "werkt voor mij"
    En geeft mij alle recht om WIJ te zeggen.
    En voor je het vraagt ja ik steunde Benedito. En nee ik ben absoluut niet tevreden met hoe het er op dit moment in Barcelona aan toe gaat. Maar ik kan dus best zeggen dat ik dus wel een bepaalde binding met de club heb.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5074
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:50
    Hey dethklok, ik weet niet wat je bedoelt maar ik wist absoluut niets van je binding met Barcelona! Respect daarvoor trouwens! Wat betreft het thema Hazard: Laat ons stellen dat onze meningen daarin gewoon verschillen... Ook daar alle respect voor!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 21:53]
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4843
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:08
    Ik vind hazard ook een super speler hoor. En zou blij zijn mocht hij naar Barcelona komen. Maar in mijn ogen is Dembele de toekomst. Dus niet ten koste van hem.
    Wist je dat niet dat ik lid ben? Oh excuseer, dacht dat dat geweten was hier. Ik loop er niet echt mee te koop, want ben niet akkoord met de gang van zaken. Ik heb een hekel aan Bartomeu. Daarom dat ik vrees voor Dembele. En die linken naar Willian bv word ik ziek van. Op PlayStation is da ok. Maar de ploeg word zo oud. Een dertig jarige flankspeler voor 60 miljoen. Alsjeblieft zeg. Haal dan liever Pedro terug. (Al moet dat ook niet)
    En Thiago heeft meer prioriteit imo. (Of iemand als hem zoals Eriksen)
    Vind ik leuk
    Watcher +952
    donderdag 19 juli 2018 om 11:57
    Hazard is duidelijk een speler vr het comBimatievoetbal van Barca
    En dat Neymar nu of volgend jaar naar Real gaat, is een feit
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 13:02
    Barca zal moeten kiezen tussen Messi en Hazard 🙄
    Vind ik leuk
    Regiwitt +183
    donderdag 19 juli 2018 om 13:09
    hij speelt toch ook in 1 ploeg met KDB, de Leo past zich ook wel aan zenne, Iniesta weg, daar is Hazard !
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    donderdag 19 juli 2018 om 13:37
    Net zoals real zal moeten kiezen tussen neymar en hazard :D
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:33
    Dembele wil ik toch niet zien vertrekken, kan het niveau zeker aan !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws