Vandenbempt stelt vast: ''Kroatie deed het beter dan België''

    Vandenbempt stelt vast: ''Kroatie deed het beter dan België''

    maandag 16 juli 2018 om 11:06

    Frankrijk kroonde zich zondag dankzij een 4-2 zege op Kroatië tot wereldkampioen. Peter Vandenbempt geeft in zijn terugblik op de eindstrijd een pluim aan de Kroaten, die strijdend ten onder gingen.

    ''Ondanks hun vermoeide benen hebben ze toch de finale gemaakt. Ze hebben pech gehad met een owngoal en een paar scheidsrechterlijke beslissingen. Met hun doelman ook, dat is normaal een hele goeie, maar die had gisteren een offday.  Ze zijn gestuit op de efficiëntie van Frankrijk. Wat mij betreft, krijgt Kroatië een staande ovatie'', laat Vandenbempt weten aan Sporza.

    Vandenbempt zag ook dat de Kroaten tegen Frankrijk meer voor elkaar kregen dan de Rode Duivels. ''Ze hebben het, ondanks hun zware parcours, beter gedaan tegen Frankrijk dan de Belgen deden in de halve finale. De Kroaten hebben de stevige en stugge Fransen meer pijn gedaan en meer doen wankelen dan wij.'' Er bleek echter ook een maximum aan hun weerbaarheid te zitten. ''Maar oké, vanaf de 3-1 was het vat af en was het wachten op het eindsignaal.''

    Plaats een reactie

    JanB +5821
    maandag 16 juli 2018 om 11:24
    Kroatië was een zeer waardige finalist die waardig strijdend het toneel moest verlaten
    Eerste tegendoelpunt na duidelijke schwalbe van Griezmann
    Tweede tegendoelpunt na flater van de VAR
    Vind ik leuk
    Vlaming +1537
    maandag 16 juli 2018 om 11:37
    Volledig akkoord
    Vind ik leuk
    Rdken +393
    maandag 16 juli 2018 om 11:30
    Frankrijk speelde ook anders tegen kroatie dan tegen de rode duivels.
    Tegen de tode duivels bleven ze stil staan. Tegen de kroaten begonnen ze gelijk druk te zetten.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4055
    maandag 16 juli 2018 om 12:15
    veranderd niks aan het feit dat kroatie het beter deed.
    Vind ik leuk
    Rdken +393
    maandag 16 juli 2018 om 17:16
    Zal wel...
    Vind ik leuk
    dakcota +4335
    maandag 16 juli 2018 om 17:41
    vind ik niet
    Vind ik leuk
    Goaltje +1032
    maandag 16 juli 2018 om 13:12
    Gelijk druk zetten ??? Fransen waren nergens het eerste halfuur, geraakten niet tot aan de overkant. De onterechte strafschop was het kantelmoment : opdoffer voor de moedige Kroaten, opsteker voor de tot dan toe tamme Fransen. Geen VAR, geen strafschop, andere match.
    Vind ik leuk
    Rdken +393
    maandag 16 juli 2018 om 17:17
    Betekent druk zetten tegenwoordig ook al hetzelfde als aanvallen?
    Vind ik leuk
    Smuuw +668
    dinsdag 17 juli 2018 om 01:55
    kroatie heeft dan ook kunnen zien hoe de match tegen de duivels was. OOk zeer belangrijk. Maar toch Chapeau van Kroatie
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1567
    maandag 16 juli 2018 om 11:33
    Inderdaad maar er was dan ook weer dat geluk dat ge als ploeg moet hebben met het scoren van de 1e goal en dan de offday van dembele en chadly en dan ook nog het missen van meunier dat weten we nu ook wat een verschil die kon maken en ook nog het laten vallen en tijdrekken van de fransen waar de ref graag aan mee deed en niet te veel tijd liet over spelen van de zes min lagen 4min op de grond de finale belgie -croatie dat zou een voetbalfeest geweest zijn waar de kansen50%/50% zouden geweest zijn frankrijk pfffffff
    Vind ik leuk
    SD +8669
    maandag 16 juli 2018 om 11:42
    Hij vergeet echter te vermelden dat hun parcours na de groepsfase enigszins gemakkelijker was. Hadden de Kroaten Brazilië overleefd; ik denk het niet.
    Het factor geluk was ook niet aan de kant van de Belgen. De poging van Alderweireld, 10 cm hoger, was nooit gepakt geweest door lloris.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 13:32]
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1080
    maandag 16 juli 2018 om 12:08
    Brazilië heeft de factor geluk nooit meegekregen de Belgen hebben dat geluk wel gehad die match.
    Vind ik leuk
    zapperboy +678
    maandag 16 juli 2018 om 11:49
    Die twee wedstrijden kun je niet met elkaar vergelijken.
    Zeker weten.
    Dat de Kroaten een opdoffer kregen na die penalty was zeer duidelijk, plus die keeper heeft 2 doelpunten op zijn conto.

    Wat mij ook opviel.
    Die scheins ging info halen bij zijn TVke, nam een besluit en....... keerde terug naar zijn TVke.
    Verdacht .... ???
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2129
    maandag 16 juli 2018 om 12:20
    Waren we nu eens trots dat we als "klein landje" met 11 miljoen inwoners de halve finale haalde, gaat Kroatië met hun 5 miljoen efkes de finale spelen....
    Het is hun wel gegund hoor die Kroaten, was erbij toen ze tegen nigeria speelden, prachtig supporterslegioen
    Vind ik leuk
    Dirk H +3080
    maandag 16 juli 2018 om 12:21
    Wij hebben 1 doelpunt geslikt de Kroaten 4
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4055
    maandag 16 juli 2018 om 14:56
    ze hebben er ook 2 gescoord en wij 0. allemaal praat na de vaak dus
    Vind ik leuk
    Rdken +393
    maandag 16 juli 2018 om 17:17
    Stiekem een fransman mss?
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4055
    maandag 16 juli 2018 om 22:20
    Nee hoor, belg
    Vind ik leuk
    Berten 10 +133
    maandag 16 juli 2018 om 12:34
    Ben ik nu zo mis dat ik het wel penalty vond? Stel je voor dat wij zo fase hadden met tegenstander rode duivels zouden we dan niet roepen penalty?
    Vind ik leuk
    Goaltje +1032
    maandag 16 juli 2018 om 13:14
    Was geen clear error. Dus VAR mocht niet ingrijpen.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4055
    maandag 16 juli 2018 om 14:58
    das een hiaat in het reglement gewoon. Is al 10 keer aangekaart. Voor mij was het zelf geen twijfelgeval, en moest de VAR (wat volgens de achterlijke regeltjes zelf niet mocht) ingrijpen. Was 100% penalty, zelf geen discussie waard, al dat gezwets errond is gewoon partijdigheid. Niks meer niks minder
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 14:59]
    Vind ik leuk
    Roach +1424
    maandag 16 juli 2018 om 14:54
    Ik had bij de onvertraagde herhaling ook de indruk dat Perisic een beweging maakt met zijn hand naar de bal. Kleine reflex, maar verklaart misschien wel waarom de VAR tussenkwam.
    Vind ik leuk
    Hhti +1454
    maandag 16 juli 2018 om 15:06
    Platini heeft zijn werk gedaan!!
    Vind ik leuk
    dakcota +4335
    maandag 16 juli 2018 om 17:44
    je bedoeld die kerel die infantino HAAT en omgekeerd ?je weet wel die kerel die geschorst is en nergens meer welkom is dankzij de huidige fifa baas ja hoor die kerel heeft zeker nog invloed. kuch