We nemen Adnan niks kwalijk, ik was heel blij voor hem

    "We nemen Adnan niks kwalijk, ik was heel blij voor hem"

    woensdag 11 juli 2018 om 11:14

    De Rode Duivels kunnen terugblikken op een geweldig WK. Helaas stopt het avontuur in de halve finales. De Belgen deden het geweldig in de 'moeilijke' tabelhelft. Eden Hazard heeft dan ook geen spijt dat Adnan Januzaj met zijn goal tegen Engeland ons daar bracht.

    Sport/Voetbalmagazine sprak voor de wedstrijd met Eden Hazard. Het was 'dankzij' de goal van Januzaj dat België via de moeilijke weg de finale moest proberen te bereiken. 'Dat hebben we hem ook gezegd. ( knipoog) Maar we nemen hem niks kwalijk. (buigt naar de microfoon) Merci ,Adnan! Toen hij die goal maakte, was ik heel blij voor hem."

    "Je lacht weleens, vooraf, dat je misschien beter in die andere helft van de tabel had gezeten, maar eens op het veld denken die mannen daar niet aan. En wie de ambitie heeft om ver te geraken, moet voorbij de grote landen. Dan is de verdienste ook groter. Al dat rekenen vooraf."

    Volgens Hazard zegt de tabelhelft niks. "Twee jaar geleden, tijdens het EK, zaten we in de beste tabelhelft en leek de weg naar de finale open. Maar toen werden we óók uitgeschakeld. In het voetbal komt er een moment waarop je niet meer mag rekenen. Op dit toernooi is bovendien gebleken dat elke ploeg de andere kan kloppen."

    Plaats een reactie

    Obelgix +136
    woensdag 11 juli 2018 om 11:38
    Het is dit soort "redeneringen" en zelfoverschatting die belgie de finale heeft gekost. De finale halen was niet goed genoeg, het moest ook nog met wervelend voetbal zijn tegen de sterkste tegenstanders. In plaats van lessen te trekken uit de nederlaag tegen Wales, wilden ze nu effe Brazilie en Frankrijk naar huis spelen. Sympathiek maar niet realistisch.
    Vind ik leuk
    CZNK +277
    woensdag 11 juli 2018 om 11:59
    Danku
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +585
    woensdag 11 juli 2018 om 12:52
    Ik volg je deels. Bewust verliezen zou ik nooit gedaan hebben. Maar waarom de behoefte om het spel te willen maken tegen Frankrijk. Dat vind ik toch wel naïef. We hadden beter op eigen helft geparkeerd.
    Vind ik leuk
    koalaM +239
    woensdag 11 juli 2018 om 11:54
    Er bleven gisteren gewoon teveel spelers onder hun niveau om aanspraak te kunnen maken op de finale. Waar zaten De Bruyne en Lukaku ? Uitblinkers waren voor mij Hazard en Courtois. Frankrijk heeft lelijk voetbal gespeeld maar dan was het aan België om een oplossing hiervoor te vinden. Ook de wissels waren raar. Fellaini eruit halen met zijn kopkracht ? Batshuayi erin gooien in de blessuretijd ? Die jongen had gewoon geen tijd meer om nog iets te doen, hij is zelfs niet meer aan de bal geweest. En dat Frankrijk tijd won is normaal, wij hadden het ook gedaan. We hebben in de eerste helft twee reuzekansen gehad. (schot Hazard, redding Varane - schot Alderweireld, redding Lloris) Als één van die kansen was binnen gegaan hadden we waarschijnlijk gewonnen. Jammer, gemiste kans.
    Vind ik leuk
    agdh +1445
    woensdag 11 juli 2018 om 12:00
    Wij rekken op een sportieve manier tijd( check hazard vs Brazilie) Als je zag wat Mbappé deed toen het ingooi was voor Belgie? Dat is gewoon onsportief
    Vind ik leuk
    AlexGMillian +1086
    woensdag 11 juli 2018 om 16:27
    Waar zat Lukaku lol, als je iets van voetbal kent, als je Umtiti van Barcelona kent, als je Varane van Real Madrid kent, als je de match gezien hebt, zag je dat het niet uitmaakte welke spits van welk land daar stond, scoren kon hij niet. Die 2 hadden een ijzersterke wedstrijd.
    Vind ik leuk
    polle1 +218
    woensdag 11 juli 2018 om 12:06
    op dit niveau moet men slimmer zijn ( januzay )en dan had men veel meer kans gehad om de finale te spelen en had men zo diep in de reserve's niet moeten tasten om brazilie uit te schakelen,tegn frankrijk hadden ze altijd moeten uit gaan van hun eigen sterkt en voluit voor de aanval moeten kiezen met mertens en carrasco
    Vind ik leuk
    AlexGMillian +1086
    woensdag 11 juli 2018 om 16:28
    Ik ben blij dat Januzaj gescoord heeft en dat we Brazilië verslaan hebben, dat is geschiedenis schrijven, dat was DE match voor ons, eerste allergrote test en direct de grootste. Ik ben fier.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws