UPDATE: 'Anderlecht moet ex-aanvaller niet vrezen'

    UPDATE: 'Anderlecht moet ex-aanvaller niet vrezen'

    vrijdag 20 juli 2018 om 07:35

    Imoh Ezekiel keert zo goed als zeker terug op de Belgische veld. KV Kortrijk haalt de Nigeriaanse aanvaller terug naar de Jupiler Pro League, zo meldt Het Laatste Nieuws.

    Ezekiel kennen we uiteraard nog van zijn passages bij Standard en Anderlecht. De inmiddels 24-jarige spits beleefde in het seizoen 2012/13 op jonge leeftijd al zijn doorbraak op Sclessin. Na een lucratieve transfer naar het Qatareze Al-Arabi in de zomer van 2014, keerde hij in de winterstop tijdelijk terug naar Standard. Daarmee wam uiteindelijk tot 38 goals en 27 assists in 104 optredens voor Standard.

    Hij wilde weg bij Al-Arabi en Ezekiel koos voor aanvang van het seizoen 2015/16 voor een uitleenbeurt aan Anderlecht, waar hij met drie goals in 29 duels geen potten kon breken. Zijn loopbaan raakte bij het Turkse Konyaspor verder in het slop. De laatste maanden droeg hij het shirt van Las Palmas, waar hij kansloos mee uit de Primera Divison degradeerde. Ezekiel kwam in tien duels niet tot scoren en mocht weer rap opkrassen. Bij KV Kortrijk wil hij zijn carrière naar verluidt weer herlanceren.

    Update 11/07, 7:01: Volgens Het Nieuwsblad is het nog maar een kwestie van tijd vooraleer Ezekiel wordt voorgesteld bij KV Kortrijk. Het is wachten op zijn visum, waarna de deal afgerond zou worden. Het is nog onduidelijk of het om een huurovereenkomst of een definitieve transfer gaat.

    Update 20/07, 7.35: Ezekiel is nog altijd geen speler van KV Kortrijk. Volgens Het Nieuwsblad zijn er momenteel visumproblemen. Helaas voor KVK lijken die snel van de baan te zijn. Op zaterdag 28 juli start het nieuwe seizoen voor de Kerels. Het ontvangt dan Anderlecht, maar zal dan nog geen gebruik kunnen maken van de ex-spits van paars-wit.  

    Plaats een reactie

    kouros +27
    dinsdag 10 juli 2018 om 07:41
    Kan meevallen, kan tegenvallen....
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:51
    Ja ,zo heb je altijd gelijk....
    De beste redenering.!
    Vind ik leuk
    pateken +2881
    dinsdag 10 juli 2018 om 07:50
    moh...Imoh, nu je niet meer weet van welk hout pijlen te maken, keer je met hangende pootjes terug naar de competitie waar jij ( net als vele anderen) dacht dat je veel te goed voor was.
    Vind ik leuk
    SD +6146
    dinsdag 10 juli 2018 om 08:11
    Carriere herlancering ? Daar geloof ik niet meer in. Ezekhiel heeft dezelfde ziekte als Vandenborre.
    Vind ik leuk
    Jasper55 +74
    dinsdag 10 juli 2018 om 08:26
    Kan je wel zeggen, maar op zijn dag was Vandenborre een geweldige speler en mocht die ook mee naar het WK van 14
    Vind ik leuk
    dakcota +4148
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:59
    top transfer voor kortrijk
    Vind ik leuk
    mapolean +79
    woensdag 11 juli 2018 om 07:18
    Ik denk niet dat Glenn De Boeck zijn zegen zou geven voor een dergelijke transfer, zonder zeker te zijn dat hij die jongen weer aan het voetballen krijgt...
    Vind ik leuk
    firedwarf +2582
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:52
    zal zich al kunnen amuseren om petite pele terug aan het sjotten te krijgen... Wil nie zeggen omda het bij ene gelukt is , den teddy da het daarom bij alle ex aanvallers gaat lukken die na een carriere van nougabollen zich terug komen aanmelden bij de Kerels eh
    Vind ik leuk
    mapolean +79
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:08
    Dàt is inderdaad geen garantie... Ik denk echter wel dat de aanpak van GdB spelers veel vertrouwen geeft. Laat hem maar doen... hij brengt ook nog mooi voetbal, dus voor mij mag hij altijd een team uit de JPL leiden.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:36
    Kom maar terug naar standard
    Vind ik leuk
    buck +2108
    woensdag 11 juli 2018 om 10:37
    Vind toch ook goeie transfer van Kortrijk.Snelheid vooraan.
    Vind ik leuk
    Ronnymo +76
    woensdag 11 juli 2018 om 11:12
    Er was al ene aan t'bleiten in Kortrijk !
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11594
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:41
    Nog zo een toptalent uit de Belgische competitie van mijn voeten. Mag hem samen met Carcela, Vandenborre en Legaer aan één tafel zetten.
    Vind ik leuk
    freeman +8404
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:21
    Samen een boompje kaarten misschien ?
    Vind ik leuk
    firedwarf +2582
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:53
    Eerder ne Pizza gaan halen bij de drive through bij Bruno's in Tongeren ;)
    Vind ik leuk
    pateken +2881
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:49
    VREZEN??????mijn enige vrees is dat hij terug bij ons zou komen!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 14:02]
    Vind ik leuk
    firedwarf +2582
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:51
    Ezekiel is nog altijd geen speler van KV Kortrijk. Volgens Het Nieuwsblad zijn er momenteel visumproblemen. Helaas voor KVK lijken die snel van de baan te zijn.Euhm als Kortrijk zo erg vindt da hij een visum krijgt, da ze hem dan nie pakken eh?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    UPDATE: 'Anderlecht moet ex-aanvaller niet vrezen'