Ik heb het gevoel dat nog geen enkele bondscoach het beste uit deze groep haalde

    "Ik heb het gevoel dat nog geen enkele bondscoach het beste uit deze groep haalde"

    donderdag 21 juni 2018 om 13:28

    De Rode Duivels wonnen hun eerste wedstrijd in Rusland met 3-0 van Panama. Niet iedereen was onder de indruk. Zo vindt Karl Vannieuwkerke dat het niveau dringend de hoogte in moet.

    "Eerlijk? We hebben vandaag een goeie ploeg, en we verliezen niet vaak. Maar die briljante, sprankelende wedstrijden met 90 minuten lang eenrichtingsverkeer? Die heb ik te weinig gezien de voorbije jaren”, opent de VRT-presentator in Humo.

    Vergeleken met de andere toplanden valt het vaak tegen. "Als je naar Spanje of Duitsland kijkt, zie je ploegen die hun tegenstander bij de keel grijpen en anderhalf uur lang niet meer lossen. Dat hebben we al aan den lijve mogen ondervinden, maar zélf hebben we zoiets amper gedaan."

    Gebrek aan spelplezier
    Ook bondscoach Roberto Martinez blijft niet uit de wind. "Ik heb het gevoel dat er tot op vandaag nog geen enkele trainer in geslaagd is om het beste uit deze groep te halen."

    Bovendien halen de sterkhouders niet het niveau van bij hun clubs. "Het heeft volgens mij ook veel met spelvreugde te maken. Neem nu Kevin De Bruyne, die heb ik bij de Duivels nog maar zelden het spelplezier van bij Manchester City zien uitstralen."

    Plaats een reactie

    MrComment +1473
    donderdag 21 juni 2018 om 13:38
    Daar heeft hij wel een punt. Ik heb ook zo het gedacht dat er nog geen enkele coach het beste uit dit elftal haalde.
    Maar ja, wat wil je dan ook. Als de bond te gierig is om een echt goede coach te betalen...
    Vind ik leuk
    WouterB +198
    donderdag 21 juni 2018 om 13:41
    Duidelijk niet naar Iran-Spanje of Duitsland-Mexico gezien. Argentinië - Ijsland?...

    Ik kan de wedstrijden die ik gezien heb en 90 minuten sprankelden op één hand tellen.

    Het wordt tijd dat er eens positief gekeken wordt naar de prestaties van de Rode Duivels in plaats van altijd alles onderuit te halen!
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +254
    donderdag 21 juni 2018 om 13:50
    Ik was net hetzelfde aan het denken. Net als België slaagden de Spanjaarden er niet in een Iraanse muur te slepen. En als de Iraniërs toch begonnen aan te vallen dan oogde hun defensie niet secuur.

    In jouw lijstje ontbrak Frankrijk trouwens nog.

    Het kan cliché zijn maar kleine landen zijn er niet meer op dit niveau. Als een ploeg met beetje kwaliteit een muur neerzet dan krijg je nooit of te nooit een mooie match. En het is net dat wat de meeste tegenstanders zullen doen tegen sterkere matchen.
    Vind ik leuk
    MrComment +1473
    donderdag 21 juni 2018 om 15:00
    Hij heeft het niet enkel over dit WK. Maar ook over de laatste 2 jaar.
    Vind ik leuk
    Toca +28069
    donderdag 21 juni 2018 om 15:44
    ben het met u eens. Heb dat na Panama ook nog ongeveer zo geschreven. Natuurlijk zou het wel geweldig zijn mochten we is een een 'wauw' match zien van onze duivels, en liefst tegen een sterke tegenstander. Want daar wachten we toch al even op.
    De resultaten zijn meer dan goed, beter kan moeilijk, maar hoop dat je weet wat ik wil bedoelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 16:16
    Tegen ploegen als Panama , Iran en dergelijke kan niemand een wauw-match spelen , die komen negatief op het veld en blijven negatief ook al staan ze achter
    Vind ik leuk
    Garland +4864
    donderdag 21 juni 2018 om 13:48
    Niemand speelt 90 minuten sprankelend. Dat kan een keer gebeuren, maar is uitzondering geen regel.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 13:59
    Die heeft de Jan Mulderziekte,wilt sprankelend mooi attractief enz ..... voetbal,wie niet!Xx
    Maar ga mee met u tijd,overheersend voetbal over de 90min kan niet meer,alle ploegen zijn meer tactisch en fysisch onderlegd!
    Ben persoonlijk al heel heel blij met de overwinningen die er de laatste jaren zijn geweest,doe zo verder Rode Duivels!!!!
    Vind ik leuk
    SD +6019
    donderdag 21 juni 2018 om 14:08
    Moeilijk om beter te doen met een krakkemikkige verdediging die door het middenveld - de vleugels doen het amper - moet bijgestaan worden.
    Vind ik leuk
    Dirk H +2226
    donderdag 21 juni 2018 om 14:36
    Blijkbaar was de Carl dan gisteren tijdens Spanje - Iran in slaap gevallen
    Vind ik leuk
    WBs +809
    donderdag 21 juni 2018 om 14:50
    Wat betreft KDB heeft hij wel gelijk ! En dat we een goede ploeg hebben ook ! En dat het niveau dringend omhoog moet ook ! Eigenlijk staat er niet veel verkeerd in zijn artikel.
    Vind ik leuk
    Toerevla +48
    donderdag 21 juni 2018 om 19:29
    De nabije toekomst zal Karl gelijk geven. Een verloren generatie door de bobos die puur economisch denken en het sportieve negeren.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Ik heb het gevoel dat nog geen enkele bondscoach het beste uit deze groep haalde"