De Mos tipt bondscoach Martinez: “Dat gaat succes opleveren”

    De Mos tipt bondscoach Martinez: “Dat gaat succes opleveren”

    dinsdag 19 juni 2018 om 08:45

    Aad De Mos mag dan wel een Nederlander zijn. Hij volgt het Belgische voetbal op de voet. Maandag keek De Mos naar de Rode Duivels en er moest hem toch iets van het hart.

    Via zijn eigen Twitteraccount analyseerde De Mos de overwinning van de Belgen tegen Panama. "Een overwinning, 3-0. Het spel was niet geweldig, maar het verschil kwam er met individuele acties. Het was natuurlijk ook een schitterende goal van Dries Mertens."

    De Mos geeft Roberto Martinez wel raad. “Eén ding is er voor mij heel belangrijk. Het is gebleken dat de 3-4-3 ongeschikt is voor dit team. Dit team moet altijd spelen met drie middenvelders, Axel Witsel, Kevin De Bruyne en Mousa Dembélé. Dan is het fantastisch."

    "Ook de volgende wedstrijden tegen Tunesië en Engeland dus met drie middenvelders. Dan in de achtste finale en de kwartfinale gaat dat succes opleveren. Proficiat voor de Belgen. Een mooie overwinning. Op naar de volgende ronde", stelt De Mos.

    Poll

    Moet Martinez afstappen van zijn 3-4-3?

    (398 stemmen)

    Plaats een reactie

    Goaltje +493
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:04
    Carasco en Meunier brengen gewoon te weinig. Laat de acties inderdaad maar van De Bruyne eb Dembele komen.
    Vind ik leuk
    Cripler +333
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:11
    Hij heeft zowaar een punt . Maak dat mee mosje kraamt eens geen onzin uit.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:10
    De enige nuttige tip die deze hollander kan geven is de hoogte van Martinez zijn ontslagpremie voor de rest , hollandse klep houden
    Vind ik leuk
    Goaltje +493
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:46
    Man toch ...
    Vind ik leuk
    Goaltje +493
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:45
    De Mos heeft een punt hoor. In een 3 4 3 moeten er betere acties van de flanken komen. Mertens en Hazard geven betere passes van opzij dan Meunier en Carasco. Ofwel lopen ze elkaar voor de voeten. Voor een swingende 3 4 3 moet je maanden trainen en automatiseren.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11400
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:38
    En Vertonghen stond er helemaal alleen voor aan die linkerkant. Want Hazard heeft een vrije rol en Carrasco en verdedigen zijn ook geen twee die samen een geslaagd huwelijk hebben.
    Vind ik leuk
    Wim1966 +577
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:44
    En als je straks met Dembele speelt krijgen we weer de kritiek dat het te traag en lateraal gaat.
    Eens we op voorsprong staan kun je de wissel Carrasco - Dembele maken maar zolang we op zoek gaan naar de opening is het duo Hazard-Carrasco veel nuttige en complementair.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:09
    Ik vind niet dat we nu nog moeten omgooien. Wanneer Vermaelen en Kompany terugzijn, of 1 van beiden dan gaat Carasco en Meunier hoger staan en meer bruikbare passes krijgen. Je ziet gewoon aan alles dat Alderweireld en Verthongen nu bang hebben of weinig vertrouwen, en dat is omdat Boyata zelf geen leider is. Ze spelen de bal constant onder hun 3 naar elkaar en Meunier en Carascco kunnen niet doorschuiven nu. Wacht maar af, dit komt heel goed 3-4-3
    Vind ik leuk
    Goaltje +493
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:26
    Excuseer ? Ik dacht dat in een 3 4 3 de backs juist minder naar voren komen. Dus enkel met Kompany + Vermaelen gaan Verthongen en Alderweireld meer aanvallen. Daarvoor heb je juist een 4 3 4 nodig : als één van de backs (dus Vertonghen of Alderweireld) naar voor opschuift gaat de dichtste centrale man naar opzij om het gat in te vullen en zo blijf je altijd met 3 achterin en hebben de backs meer vrijheid. Als de centrale middenvelder (Kompany) naar voren trekt sluit het middenveld aan op de rest van de verdediging, indien nodig. In casu Witsel vult het gat dat kan ontstaan voor de defensie. De middenvelders kunnen zo hoog blijven staan, hoger de bal krijgen en de spitsen bedienen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:03
    Nee goaltje, dat is nogal evident wat jij zegt. Dat weet ik ook. Ik bedoel als centraal kompany ipv boyata staat dan durft Jan en Toby ook eens een bal naar de flanken te spelen ipv steeds tussen de 3 cv te passen heen en weer, en op 1 lijn te staan. Ze gaan iets breder staan en iets hoger als ze vertrouwen hebben en vooral een pass naar de hogere flanken geven. Waarom zou je in godsnaam nu nog overschaken naar 4 verdedigers. Dat is onverantwoord want totaal niet getest.
    Vind ik leuk
    Goaltje +493
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:49
    Een goed georganiseerde 433 is offensief even sterk aks een 343. Daar hebben we de spelers voor. Mijn punt is : met 4 verdedigers kan je Toby en Jan laten oprukken, de centrale verdedigers vullen de gaten op. Lekker gedisciplineerd en offensief iedereen zijn kwaliteiten. Ik zie teveel statisch voetbal. Beweging : hebben Toby en Jan echt wel in hun benen. Dat is juist hun kwaliteit ! Maar dan heb je een 433 nodig, met centrale verdedigers (Kompany en Boyata) die de gaten opvullen. We onderschatten Toby en Jan. Ik heb de indruk dat die zich daarbij hebben neergelegd : toch hun laatste grote tornooi, apres nous ... Meunier en Carassco zijn onvoldoende, punt. Toby en Jan in een vrijere rol, dus in een 433, kunnen volgens mij meer impuls brengen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 07:38]
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:31
    Mijn punt is dat het zelfmoord zou zijn nu nog te veranderen van systeem.. Punt gedaan.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12023
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:50
    Onbegrijpelijk dat een viermansdefensie en driehoek centraal zelfs niet overwogen wordt of als back-up plan getraind wordt.
    Vind ik leuk
    Goaltje +493
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:33
    Inderdaad, en in die driehoek zouden dan alle kwaliteiten van de individuele spelers naar voren komen. En ook moet De Bruyne dan niet meer achterin de bal gaan vragen maar is er een extra verdediger die de actie offensief kan aanvuren. En Alderweireld heeft vanop rechts volgens mij een betere voorzet dan Meunier momenteel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 21:05
    Als Martinez met 3 achteraan blijft spelen dan kan hij dat probleem van kdb makkelijk oplossen. Witsel op de positie van Kevin en omgekeerd. Dan staat m hoger onze Kevin. En Witsel zie ik liever dicht bij de 3 cv
    Vind ik leuk
    SD +5898