Van der Gijp hekelt Rode Duivel en stelt alternatief voor

    Van der Gijp hekelt Rode Duivel en stelt alternatief voor

    De Rode Duivels hebben hun start op het WK niet gemist. Panama werd verslagen met 3-0. Toch kjon niet elke Belg overtuigen. In Nederland kreeg bijvoorbeeld Yannick Carrasco de nodige kritiek te verwerken.

    In het programma VI Oranje blijft thuis was René Van der Gijp kritisch voor de linkerflankspeler. "Als je honderd trainers de kans geeft om op links te kiezen voor een dynamische speler. En je geeft ze de keuze tussen Carrasco en Mousa Dembélé. Hoeveel zullen er voor Dembélé kiezen?", vroeg Van der Gijp zich af. "Honderd procent", antwoordde Johan Boskamp.

    "Dan word je toch gek", stelde Van der Gijp. "Die Carrasco, in de vierde minuut was ik er al klaar mee. Toen werd ie vrij gespeeld en had dertig seconden de tijd om de bal voor te geven. Dat kon hij niet. Hij moet naar zijn rechterbeen. Dan denk ik: die Dembélé – het is ook niet zijn positie – zou dat wel kunnen."

    Poll

    Voor wie zou jij kiezen op links?

    (876 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +15097
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:38
    Demebele moet altijd spelen, ja. Maar toch niet op de flank zeker?
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6314
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:17
    Idd, gewoon systeem aanpassen...

    Carrasco was idd de zwakste man, hoewel ik in de eerste helft vond dat Meunier hier ook naar solliciteerde, en werd geregeld overgeslagen door zijn medespelers bij een aanval (Hazard dribbelde nog liever dan de bal aan een vrijstaande Carrasco te geven).
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15083
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:31
    Om nog maar te zwijgen hoe knullig Meunier die gele kaart pakte in de eerste helft.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:09
    Tja, knullig hoort ook bij die gele voor De Bruyne hoor.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15083
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:16
    Dat was frustratie en dom, mag blij zijn dat het niet rood was met die kaartentrekker. Maar Meunier liet zich in dat eerste kwartier twee keer pakken door onze Gentse belofte.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:29
    Dus ook frustratie en dom;zoals ons spel in de 1e helft.
    Vind ik leuk
    Goaltje +1101
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:56
    Neen, wel li middenveld.
    Vind ik leuk
    SD +9438
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:35
    Men mag gerust Meunier erbij voegen en allebei vervangen voor de komende match
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:55
    En dan zullen die een zwakke match spelen en zullen de kenners roepen om ... Carrasco en Meunier.
    Leer er eens mee leven dat er iedere match uitblinkers zijn en mindere prestaties. Dat zal velen een hoop frustraties besparen.
    Vind ik leuk
    Goaltje +1101
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:50
    Ze waren echt wel niet goed hoor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:08
    Jij hebt duidelijk de 2e helft dan niet gezien ivm Meunier. Op basis van die eerste mag je Kevin en veel andere wisselen.
    Vind ik leuk
    Riddlin +2395
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:57
    Iemand anders
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:58
    Lompe hollander , Dembele is alle behalve een flankspeler
    Vind ik leuk
    Goaltje +1101
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:56
    In een 4 3 3 als li offensieve middenvelder kan hij wel het verschil maken hoor. Is zelfs begonnen als linksvoor (was toen speler in Nederland, vandaar dat Van Der Gijp hem kent).
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:42
    Hij is begonnen bij Beerschot (zoals zovelen) als centrale middenvelder
    Vind ik leuk
    Goaltje +1101
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:42
    Te weinig goede voorzetten vanop de flanken. Meunier is geen Gerets en Carasco geen Vercauteren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:10
    Dat is ook ons type spel niet meer he, geen appels met peren vergelijken.
    Vind ik leuk
    Goaltje +1101
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:35
    Oprukkende flanken met oprukkende flanken vergelijken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws