Voormalig publiekslieveling van Club Brugge droomt tevergeefs van ... Anderlecht

    Voormalig publiekslieveling van Club Brugge droomt tevergeefs van ... Anderlecht

    dinsdag 19 juni 2018 om 06:45

    Met de loopbaan van Maxime Lestienne gaat het niet in stijgende lijn. De flankspeler wil daarom nu investeren in zijn toekomst. Volgens Sportwereld droomt zijn entourage van een transfer naar Anderlecht, maar de kans dat die er komt, lijkt klein.

    Lestienne viel destijds op bij Moeskroen en versierde al snel een transfer naar Club Brugge. In het Jan Breydelstadion speelde hij zich in de harten van de Brugse fans, maar toch koos de flankaanvaller voor het geld. Hij trok naar Al-Arabi. Die club verhuurde hem aan het Italiaanse Genoa en het Nederlandse PSV. Later vertrok Lestienne naar Rubin Kazan.

    De afgelopen maanden was onze landgenoot dan weer aan de slag bij Malaga. Met die club wist hij zich niet te handhaven in LaLiga. Zijn contract werd niet verlengd en de nog altijd maar 26-jarige Lestienne zoekt nu naar een nieuwe club. Lestienne hoopt er eentje te vinden in België.

    De entourage van Lestienne zou hopen dat Anderlecht een reddingsboei gooit. Bij paars-wit is nu immers Luc Devroe aan de slag. Destijds was het Devroe die Lestienne van Moeskroen naar Club Brugge bracht. 'Wishful thinking', schrijft Sportwereld. 'Devroe lanceerde hem indertijd wel bij Club Brugge, maar voorlopig stopt het daar.'

    Poll

    Moet Anderlecht Lestienne halen?

    (1211 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +12281
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:13
    Met hangende pootjes..
    Vind ik leuk
    ROBSON +1606
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:45
    Een beetje wel al mag max wel verzachtende omstandigheden inroepen. Verloor op twee jaar tijd moeder en vader. Veel zal afhangen hoe graag hij het zelf nog wel wil. In topvorm een zeer goede speler en zat ik bij club in het bestuur kreeg hij van mij een voorzichtig contract. Is voor iedere Belgische club een aanwinst.
    Vind ik leuk
    dakcota +4148
    woensdag 20 juni 2018 om 14:46
    een VRESELIJKE ervaring om je beide ouders te moeten verliezen, het is mij gelukkig nog bespaard gebleven dus ik kan me niet voorstellen hoe dat is.
    Dat zijn periode bij psv daardoor verkeerd is uitgedraaid heb ik alle respect voor... maar daarvoor en ondertussen.... is het ook niet veel beter geweest.

    Dat gezegd zijnde... van de weinig ex-brugge spelers waar ik wel een 'oogje' voor had (tijdens zijn periode bij club) en als hij zo zou spelen als toen,mag hij wel in een paars shirt komen spelen van mij.
    Vind ik leuk
    BST83 +574
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:17
    Ik hoop dat dit nieuws een grote kwakkel is...
    Vind ik leuk
    BOEREH +139
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:20
    als hij naar daar gaat vind ik dat een schande
    Vind ik leuk
    Hierulf +256
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:51
    Hahaha kutmentaliteit.
    Vind ik leuk
    Toca +28091
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:24
    Goed gedaan Devroe. Laat die maar waar hij is.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +983
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:11
    Zonde van het talent...
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:19
    Ik kon maar één keer op NEEN klikken..
    Vind ik leuk
    pateken +2880
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:28
    Een Lestienne op volle kunnen is voor elke Belgische topclub een aanwinst.
    Vraag is : haalt hij zijn beste niveau nog?
    Trouwens 'entourage' wie zijn dat: Zijn haarkapper, de poetsvrouw, een cafékennis?
    Vind ik leuk
    hoekschop +631
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:39
    Vind ik ook. Als je die gratis kan halen met een prestatiegericht contract mag je dat wel overwegen. 'T is een speler met een actie. Dat kan Anderlecht wel gebruiken. Bruno out, Lestienne in, waarom niet?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 10:02]
    Vind ik leuk
    pateken +2880
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:00
    Yep, trouwens heb de indruk dat we niet al te kieskeurig zullen mogen zijn.
    Vind ik leuk
    SD +6146
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:32
    Een doorsnee speler die denkt dat hij goed is en nog steeds op grof geld mikt
    Vind ik leuk
    Rebel +419
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:19
    Laat dien duiker maar waar hij is, king off the shwalbe's
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:31
    Nochtans goede speler met veel kwaliteiten. Een echte flankaanvaller met een actie en die kan scoren en daar heeft Anderlecht er niet veel van. Van mij mag hij komen hoor. Als die zijn niveau haalt is dat zeker geen verzwakking.
    Vind ik leuk
    blondel +1623
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:16
    Je zegt het,als....;
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:36
    Hij heeft het potentieel. En als hij een trainer heeft die achter zijn veren zit en misschien ook een persoonlijke begeleider om zijn leven op de rails te krijgen. Want talent heeft hij zeker! Laat ons eerlijk zijn, als hij nog de speler was die hij bij Brugge was dan was hij nu onbetaalbaar. Nu is hij nog betaalbaar gok ik. Qua kwaliteit moeten er geen vragen gesteld worden denk ik, dat heeft hij bewezen. Enkel is de vraag of hij het nog kan opbrengen.
    Vind ik leuk
    dakcota +4148
    woensdag 20 juni 2018 om 14:50
    onderschat het 'terug thuis zijn' niet ook.
    Mensen hier zien dat als 'met hangende pootjes terug komen' maar soms mag je het 'thuisgevoel' niet onderschatten, veel toppertjes in belgie hebben heimwee, we zijn nog altijd mensen he. Je zit bij je gezin, je familie, je levensvrienden en plots verhuis je naar het buitenland, zit je dag in dag uit in je eigen appartement of huisje buiten de trainingen uit... onderschat dat ook niet. kijk maar naar trezegeut van anderlecht, hier niets klaargemaakt, gaat terug naar een plaats waar hij gewoon de taal al kan spreken, en BOEM
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 16:51
    Ja, maar van Trezequet ben ik nog altijd niet wild. Niet bij Anderlecht en niet bij Moeskroen en op het WK laat hij mij ook geen geweldige indruk. Lestienne speelde bij Brugge alles op een hoopje als hij in goede doen was. Die kan ook een actie opzetten en dan een goal maken. Belangrijke kwaliteit die nu bij Anderlecht gemist wordt op de flanken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Voormalig publiekslieveling van Club Brugge droomt tevergeefs van ... Anderlecht