VP Rapport - Aanvallend compartiment doet zijn job, Courtois is wakker

    VP Rapport - Aanvallend compartiment doet zijn job, Courtois is wakker

    dinsdag 19 juni 2018 om 07:10

    Onze Rode Duivels kenden geen enkel probleem met Panama. In de eerste wedstrijd werd er met 3-0 gewonnen. Dit zijn de punten volgens de redactie van VoetbalPrimeur.be

    Thibaut Courtois – 6,5
    Kwam in de eerste helft helemaal niet in actie. In de tweede helft kon hij toch uitpakken met enkele knappe saves en hield hij zijn netten schoon.

    Thomas Meunier – 5,5
    Liep zoals altijd weer heel veel. Zorgde wel voor dreiging, maar heel wat acties mislukten ook.

    Toby Alderweireld – 6
    Aanvallende Panamezen heeft hij amper gezien. De verdediger moest het spel vooral opgang brengen, maar meer dan een paar lange ballen trapte hij niet.

    Dedryck Boyata –5,5
    Net zoals Alderweireld kwam hij niet in actie. Zowel verdedigend als aanvallend. Werd ook vaak helemaal overgeslagen door Vertonghen en Alderweireld.

    Jan Vertonghen – 6,5
    Had na de 1-0 nog een bijzonder belangrijke rol door Panama van de 1-1 te houden. Kende verder weinig werk.

    Yannick Carrasco – 6
    Dat hij vooral een aanvaller is, werd nog maar eens duidelijk. Liep enorm veel en kende een goed begin. Maar heeft ook de grootste verdedigende fout van onze Rode Duivels achter zijn naam staan.

    Axel Witsel – 6
    Moest voor het evenwicht op het middenveld zorgen. Liep weer veel gaten dicht. Op aanvallend vlak kwam hij eigenlijk niet in actie.

    Kevin De Bruyne – 7
    "Find Kevin" was de meest gebruikte zin van bondscoach Roberto Martinez. 'Kevin' moest dan ook de spelleider zijn tegen de Panamezen. Enkele steekballetjes zorgden wel voor gevaar en een mooie voorzet voor de 2-0.

    Eden Hazard – 7
    Hazard was alweer ontzettend belangrijk voor de Rode Duivels. Betrokken in de drie doelpunten en de man van het gevaar in de eerste helft. Laat ons vooral hopen dat hij dit het hele toernooi kan blijven doen.

    Romelu Lukaku – 7,5
    Tegen de fysiek sterke Panamezen kende Lukaku aanvankelijk een bijzonder moeilijke wedstrijd. Kwam er eigenlijk helemaal niet aan te pas, tot de tweede helft. Met twee doelpunten werd hij uiteindelijk nog matchwinaar.

    Dries Mertens – 7
    Ook al mislukte er veel, hij was in de eerste helft de gevaarlijkste man van de Rode Duivels. Brak de ban door vroeg in de tweede helft te scoren met een schitterende volley.

    Lees ook: Rode Duivels breken Panamese muur na heerlijke volley Mertens en dubbele Lukaku

    Lees meer over:WK 2018Rode Duivels

    Plaats een reactie

    Toca +28058
    maandag 18 juni 2018 om 19:08
    Eerste match winnen is altijd lastig. Dus gaan we positief zijn vandaag.
    Vind ik leuk
    Patfey +4301
    maandag 18 juni 2018 om 20:19
    Maar Carrasco beter dan Vertonghen en zowat even goed als veel anderen?
    Vind ik leuk
    Toca +28058
    maandag 18 juni 2018 om 20:42
    Nee daar ben ik zeker niet mee akkoord. Heb nog ergens geschreven dat Carrasco een probleem gaat worden. Maar daar was ik voor de match al bang voor.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12023
    maandag 18 juni 2018 om 19:17
    Opdracht volbracht!
    Vind ik leuk
    Shredder +2384
    maandag 18 juni 2018 om 19:18
    Terechte punten!
    Vind ik leuk
    SD +5898
    maandag 18 juni 2018 om 19:26
    7.5 is wat gevleid voor Lukaku die geen bal kan controleren. Hij scoort wel maar kan moeilijk in het spel betrokken worden
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11400
    maandag 18 juni 2018 om 19:29
    Hem niet zien lopen bij zijn eerste goal? Zijn positiespel niet gezien bij zijn tweede? Die fase niet gezien waar hij zich terug laat zakken en de aanval opzet met Meunier?
    Vind ik leuk
    WBs +791
    maandag 18 juni 2018 om 19:39
    Dat was wel na 60 minuten é ! Daarvoor heeft SD wel gelijk ! 3 punten binnen, 3 mooie goals op naar de volgende !
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11400
    maandag 18 juni 2018 om 19:50
    In de eerste helft stond hij ook al vaak goed gepositioneerd. Die beer van Panama stak bij die voorzet nog net zijn voetje ertussen of Romelu had hem maar binnen te tikken en ook bij dat wilde schot van Carrasco in de eerste helft stond Lukaku goed. Krijgt hij daar een goeie voorzet van Carrasco heeft hij hem maar binnen te koppen.
    Vind ik leuk
    Garland +4864
    maandag 18 juni 2018 om 20:03
    Lukaku scoort twee keer. Als hij dat in elke match gaat doen, hebben we niks te klagen.
    Vind ik leuk
    Patfey +4301
    maandag 18 juni 2018 om 20:22
    En hoe eel bruikbare ballen kreeg hij voordien? Een spits moet je aanspelen.
    Vind ik leuk
    Patfey +4301
    maandag 18 juni 2018 om 20:20
    Je snapt het niet. Er zijn er ook die vonden dat Ronaldo waardeloos was tegen Spanje. Idem voor onze Romelu.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11400
    maandag 18 juni 2018 om 20:28
    Dan focussen die zich meer op wat die spelers fout doen dan wat ze goed doen. En voor beiden geldt dat ze veel meer goeds hebben laten zien dan foute zaken.
    Vind ik leuk
    Patfey +4301
    maandag 18 juni 2018 om 20:31
    Nu pas begrepen😀?
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11400
    dinsdag 19 juni 2018 om 00:56
    Neenee, maar ik mag er toch wel op reageren? :)
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8762
    dinsdag 19 juni 2018 om 04:35
    Als je geen bal krijgt in de eerste helft, dan kan je er moeilijk eentje controleren.
    Vind ik leuk
    DDT +2616
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:26
    Boyata was de eerste helft onze beste verdediger. Als je hem 5,5 geeft dan kijk je bevooroordeeld naar hem. Zou de hoogste score van de drie moeten hebben.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 07:27]
    Vind ik leuk
    Jo +70
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:16
    Die punten kloppen toch niet echt. Carrasco meer punten dan Boyata? Ben nu geen Boyata-fan maar die jongen heeft echt wel zijn wedstrijd gespeeld alhoewel hij weinig op de proef gesteld is. Carrasco was dan weer aan het slapen bij de grootste kans van Panama. Meunier in de voorbereidingsmatchen ook geen enkele goede wedstrijd gespeeld , gisteren ook weer van dat. Die moet zich dringend herpakken , want tegen een sterke tegenstander komen we op die manier in de problemen. Chadli is hier voor mij een alternatief. Lukaku was in het spel niet betrokken , maar deed wat een spits moet doen , scoren. In de tweede helft vooral een goeie De Bruyne gezien , maar het niveau zal in de komende wedstrijden toch de hoogte in moeten en vooral meer druk op verdediging zetten , zodat de tegenstander in de problemen komt in het verdedigend compartiment.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VP Rapport - Aanvallend compartiment doet zijn job, Courtois is wakker