Hij kon niet beter zitten dan bij Anderlecht, de meest gelauwerde club in België

"Hij kon niet beter zitten dan bij Anderlecht, de meest gelauwerde club in België"

Gepubliceerd: dinsdag 12 juni 2018 om 17:20di 12-06-2018 om 17:20

Marc Coucke verliet enkele maanden geleden KV Oostende en trok naar RSC Anderlecht. In Sport/Voetbalmagazine praten Jacques Lichtenstein en Peter Verplancke van Eleven Mangement over die overgang. 

Coucke 'moest' de kust wel achter zich laten volgens Lichtenstein. "KV Oostende. Het is de club van zijn hart, maar hij zat daar aan zijn plafond. En daar was hij zich heel bewust van. Hoe meer ik met hem omging, hoe meer ik zijn behoefte voelde om iets groots te verwezenlijken."

"Zijn wielerploeg behoort tot de top in de wereld en nu had hij een club nodig om in het voetbal aan de Europese top te geraken. Hij kon dus niet beter zitten dan bij Anderlecht, de meest gelauwerde club in België.”

Volgens Verplancke leeft Coucke nu alleen nog voor zijn passies. "Marc is nog zo'n ouderwetse ondernemer. Hij volgt zijn projecten van dichtbij op en werkt vanuit zijn hart. Hij ziet de zaken beter en sneller dan een ander. Oké, hij heeft de middelen om zijn ambities waar te maken, maar hij heeft ook de branie om aan iets te beginnen. Vandaag is hij zo rijk dat hij zijn geld kan investeren in zijn passies."

Plaats een reactie

JanB +6723
dinsdag 12 juni 2018 om 17:45
Marc kan misschien wel zwaaien met zijn centen; mocht ik hem zijn dan zou ik toch maar oppassen want die 1,9 miljard euro van Perrigo hangt daar nog steeds boven zijn hoofd
Op dàt vlak zijn Amerikanen kuitenbijters hoor !
Vind ik leuk
Fcb for ever +4265
dinsdag 12 juni 2018 om 17:57
Vrienden van het forum
Sentiment bestaat enkel nog bij de supporters
En voor de rest boesinis is boesines mij gedacht
Vind ik leuk
Vlaming +1769
dinsdag 12 juni 2018 om 18:28
Meest gelauwerde Club is Club Brugge
Vind ik leuk
Garland +5370
dinsdag 12 juni 2018 om 18:41
Wat wil 'meest' zeggen in jouw woordenboek?
Vind ik leuk
blondel +3522
dinsdag 12 juni 2018 om 19:50
Vlaming,ni overdrijven.Juist is juist .Anderlecht is de meest gelauwerde ploeg.Zoiets moet je gewoon kunnen toegeven.35 titels en 4 europese bekers.Dan ben je gewoon de meest succesrijkste club in Belgie.Ben nochthans clubsupporter,maar met zoiets heb ik totaal geen moeite om dat toe te geven.
Vind ik leuk
Geofpurple +6674
dinsdag 12 juni 2018 om 21:42
dat nu eens een deftige reactie ze.
Vind ik leuk
Kettos +2293
dinsdag 12 juni 2018 om 19:53
Ik denk dat je 'gelauwerd' verwart met 'grootste strontploeg van het land'.
Vind ik leuk
agdh +2150
dinsdag 12 juni 2018 om 21:12
XD LOL
Vind ik leuk
K1908 +2426
woensdag 13 juni 2018 om 07:37
Anderlecht: 34
Brugge: 15

Tot voor kort was Union zelfs meer gelauwerd...
Vind ik leuk
vampire81 +1340
woensdag 13 juni 2018 om 13:57
34: "cadeau" gekregen titels, want zonder dat waren het er 0 geweest

15: slechts omdat hen er minstens nog eens zoveel (en eigenlijk nog een pak meer dan dat) werden afgepakt

als alles eerlijk had mogen verlopen, had brugge oneindig % zeker nu meer titels gehad dan anderlecht er tot nu toe gekregen heeft (dus heel zeker meer dan 34) en had brugge elke titel die het had effectief meer gehad dan anderlecht (die dan heel zeker nog op 0 had gestaan)

lang leve bedrog en oplichterij en dergelijke
Vind ik leuk
K1908 +2426
woensdag 13 juni 2018 om 15:23
You crack me up.. :-)
Vind ik leuk
vampire81 +1340
donderdag 14 juni 2018 om 14:36
doesn't make it any less very much true
Vind ik leuk
K1908 +2426
dinsdag 19 juni 2018 om 15:08
You so funny
Vind ik leuk
dinsdag 12 juni 2018 om 18:33
En nu dat geld laten rollen, waar zitten die grote namen?
Vind ik leuk
Watcher +1076
dinsdag 12 juni 2018 om 19:02
Coucke denkt aan euro's en wil winst maken, anders verkoopt hij zijn speeltje. Een man zoals een Venanzi is nog een echte clubman, wat ook niet altijd optimaal is natuurlijk.
Vind ik leuk
Geertvdd +4001
dinsdag 12 juni 2018 om 19:58
Meestal verlaten die de club met een faillissement...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws