Hij kon niet beter zitten dan bij Anderlecht, de meest gelauwerde club in België

    "Hij kon niet beter zitten dan bij Anderlecht, de meest gelauwerde club in België"

    dinsdag 12 juni 2018 om 17:20

    Marc Coucke verliet enkele maanden geleden KV Oostende en trok naar RSC Anderlecht. In Sport/Voetbalmagazine praten Jacques Lichtenstein en Peter Verplancke van Eleven Mangement over die overgang. 

    Coucke 'moest' de kust wel achter zich laten volgens Lichtenstein. "KV Oostende. Het is de club van zijn hart, maar hij zat daar aan zijn plafond. En daar was hij zich heel bewust van. Hoe meer ik met hem omging, hoe meer ik zijn behoefte voelde om iets groots te verwezenlijken."

    "Zijn wielerploeg behoort tot de top in de wereld en nu had hij een club nodig om in het voetbal aan de Europese top te geraken. Hij kon dus niet beter zitten dan bij Anderlecht, de meest gelauwerde club in België.”

    Volgens Verplancke leeft Coucke nu alleen nog voor zijn passies. "Marc is nog zo'n ouderwetse ondernemer. Hij volgt zijn projecten van dichtbij op en werkt vanuit zijn hart. Hij ziet de zaken beter en sneller dan een ander. Oké, hij heeft de middelen om zijn ambities waar te maken, maar hij heeft ook de branie om aan iets te beginnen. Vandaag is hij zo rijk dat hij zijn geld kan investeren in zijn passies."

    Plaats een reactie

    pateken +1390
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:32
    'club van mijn hart' zou ik nooit of te never inruilen voor club waar (laten we eerlijk wezen) ik niet de minste voeling mee heb/had. Plafond of geen plafond.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +2637
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:36
    club van het hart , dat bestaat toch al lang niet meer in het voetbal komaan pateken
    Vind ik leuk
    Crusader +1391
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:54
    serieus dus u ziet zichzelf binnen laat ons zeggen enkele jaren supporteren voor Moeskroen?
    Vind ik leuk
    Geofpurple +2637
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:35
    ik heb het dan ook over voetballers, en niet over supporters, de Maldini's, Totti's, Oli's en Simonsen van deze wereld = een uitstervend ras
    Vind ik leuk
    Crusader +1391
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:54
    Ach, ik dacht dat je het over voorzitter/supporters had... :)
    Vind ik leuk
    K1908 +47
    woensdag 13 juni 2018 om 07:31
    Voorzitterschap is op geen enkele manier vergelijkbaar met supporter zijn als je het mij vraagt. In zijn plaats zou ik hetzelfde doen(, denk ik).
    Vind ik leuk
    pateken +1390
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:10
    Nu sla je de bal toch mis.
    Coucke is toch grootste fan van Oostende? Kan je dat zakenman zijn dan nooit opzij zetten?
    Gelukkig zit niet iedereen zo in elkaar,: vandaag paars-wit, morgen blauwzwart, overmorgen rood-wit enz...
    Vind ik leuk
    K1908 +47
    woensdag 13 juni 2018 om 07:33
    Van Oostende naar Anderlecht is niet hetzelfde als pakweg van Brugge naar Anderlecht. Relatief gezien heb je bij die laatste min of meer dezelfde mogelijkheden. Dat kan je niet van Oostende zeggen door gebrek aan middelen, infrastructuur en achterban.

    Sorry maar persoonlijk vind ik je nogal kortzichtig in die laatste paar reacties hier..
    Vind ik leuk
    pateken +1390
    woensdag 13 juni 2018 om 07:39
    ik heb het over de SUPPORTER Coucke.
    Vind ik leuk
    K1908 +47
    woensdag 13 juni 2018 om 15:22
    Hij kan nog steeds supporteren voor Oostende wat mij betreft. Ik zie het niet, het probleem
    Vind ik leuk
    pateken +1390
    woensdag 13 juni 2018 om 16:34
    ok laatste poging: dus jij , Anderlecht supporter, zou er geen probleem mee hebben om KVO te kopen & daar in de tribune te zitten met groen-rood-gele sjaal & te juichen bij een doelpunt vd kustploeg???
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    K1908 +47
    donderdag 14 juni 2018 om 08:31
    Mocht ik dezelfde financiele slagkracht hebben als Coucke, Oostende supporter zijn en ambitie zou hebben als voorzitter van een club, zou ik bij dezelfde opportuniteiten ook in de eretribune zitten van Anderlecht.
    Andersom werkt het minder goed, een persoon als Coucke leeft van zijn successen en wil iets bereiken dat met Oostende niet haalbaar is.

    Overigens juicht hij eerder als voorzitter, want zijn eigendom doet op die moment wat het moet doen. Daarnaast denk ik dat je automatisch 'supporter' wordt van je eigendom.

    Kijk misschien bestempel je mij dan als 'verrader' of iets dergelijks en dat respecteer ik. Ik kijk er dan blijkbaar gewoon anders naar.

    Werk (passie) vs. supporter zijn (passie)...
    Vind ik leuk
    pateken +1390
    donderdag 14 juni 2018 om 12:05
    'k zou eerder zeggen : jouw voorkeur gaat uit naar Anderlecht maar een supporter in hart en nieren zou ik je zeker niet noemen.
    o ja nog één vraagje : Hoe gaat Coucke reageren tijdens de match RSCA - KVO? 2 sjaals? juichen bij doelpunt van om het even welke ploeg?
    Vind ik leuk
    K1908 +47
    donderdag 14 juni 2018 om 13:12
    Je mag nu vanalles zeggen, maar niet dat ik geen supporter ben. Ik heb een abo sinds ik er geld voor heb, daarnaast was ik met mijn 12 jaartjes er ook bij in het gezegdende Champions League seizoen begin jaren 2000. - Ik fluit trouwens niet bij de minste tegenslag en ik mis geen thuismatchen... uitmatchen gebeuren geregeld en Europese uitmatchen mis ik ook zelden... Ik vond het een leuke discussie tot op dit punt..

    Het is niet omdat jij de wereld niet begrijpt dat een ander geen supporter is...
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    pateken +1390
    donderdag 14 juni 2018 om 13:23
    raar :verrader zou je respecteren, dat ik voorkeur gebruik ipv supporter niet ...
    ( tussen haakjes er is nog een groot verschil tussen supporter en supporter in hart en nieren, maar die nuance zie je blijkbaar niet)
    zo mensen( plus diegenen met... verschillende sjaals) begrijp ik inderdaad niet.
    PS al eens nagedacht over mijn vraag (RSCA-KVO)?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    K1908 +47
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:13
    Ik zeg alleen dat ik je mening respecteer, ik zeg niet dat ik me een verrader voel. Ik heb vaak een probleem met de vele successupporters die er wel degelijk bij ons zijn, net om die reden wordt ik niet graag zo genoemd. Maar ik zie je punt wel, ik kom hier niet ideaal uit de verf als ik het zo lees.

    Kijk, coucke is slim genoeg om in anderlecht de juiste sjaal aan te trekken, als voorzitter... bon, dit is een eindeloze discussie en nogal nutteloos als we beiden langs elkaar praten.

    Ps: late reactie aangezien ik me niet in het land bevind momenteel..
    Vind ik leuk
    pateken +1390
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:59
    is niet echt naast elkaar praten, is andere levensvisie, die ik respecteer hoever ze ook van de mijne mag staan.
    Vind ik leuk
    JanB +4126
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:45
    Marc kan misschien wel zwaaien met zijn centen; mocht ik hem zijn dan zou ik toch maar oppassen want die 1,9 miljard euro van Perrigo hangt daar nog steeds boven zijn hoofd
    Op dàt vlak zijn Amerikanen kuitenbijters hoor !
    Vind ik leuk
    pateken +1390
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:11
    en stel dat ze gelijk krijgen...
    waar staat RSCA dan?
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +107
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:43
    Hebbes.be ;)
    Vind ik leuk
    pateken +1390
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:53
    Goed gevonden.
    zelf.... gekweekt?😉
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 17:57
    Vrienden van het forum
    Sentiment bestaat enkel nog bij de supporters
    En voor de rest boesinis is boesines mij gedacht
    Vind ik leuk
    Vlaming +820
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:28
    Meest gelauwerde Club is Club Brugge
    Vind ik leuk
    Garland +4766
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:41
    Wat wil 'meest' zeggen in jouw woordenboek?
    Vind ik leuk
    pateken +1390
    dinsdag 12 juni 2018 om 20:49
    kijk Vlamingske wil nu eens grappig zijn (denk ik toch) en we snappen het niet.
    Van teams als club Luik, club Mechelen enz is club Brugge inderdaad de meest gelauwerde.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    blondel +1385
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:50
    Vlaming,ni overdrijven.Juist is juist .Anderlecht is de meest gelauwerde ploeg.Zoiets moet je gewoon kunnen toegeven.35 titels en 4 europese bekers.Dan ben je gewoon de meest succesrijkste club in Belgie.Ben nochthans clubsupporter,maar met zoiets heb ik totaal geen moeite om dat toe te geven.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +2637
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:42
    dat nu eens een deftige reactie ze.
    Vind ik leuk
    Kettos +634
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:53
    Ik denk dat je 'gelauwerd' verwart met 'grootste strontploeg van het land'.
    Vind ik leuk
    agdh +611
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:12
    XD LOL
    Vind ik leuk
    K1908 +47
    woensdag 13 juni 2018 om 07:37
    Anderlecht: 34
    Brugge: 15

    Tot voor kort was Union zelfs meer gelauwerd...
    Vind ik leuk
    vampire81 +793
    woensdag 13 juni 2018 om 13:57
    34: "cadeau" gekregen titels, want zonder dat waren het er 0 geweest

    15: slechts omdat hen er minstens nog eens zoveel (en eigenlijk nog een pak meer dan dat) werden afgepakt

    als alles eerlijk had mogen verlopen, had brugge oneindig % zeker nu meer titels gehad dan anderlecht er tot nu toe gekregen heeft (dus heel zeker meer dan 34) en had brugge elke titel die het had effectief meer gehad dan anderlecht (die dan heel zeker nog op 0 had gestaan)

    lang leve bedrog en oplichterij en dergelijke
    Vind ik leuk
    K1908 +47
    woensdag 13 juni 2018 om 15:23
    You crack me up.. :-)
    Vind ik leuk
    vampire81 +793
    donderdag 14 juni 2018 om 14:36
    doesn't make it any less very much true
    Vind ik leuk
    K1908 +47
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:08
    You so funny
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:33
    En nu dat geld laten rollen, waar zitten die grote namen?
    Vind ik leuk
    Watcher +529
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:02
    Coucke denkt aan euro's en wil winst maken, anders verkoopt hij zijn speeltje. Een man zoals een Venanzi is nog een echte clubman, wat ook niet altijd optimaal is natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +694
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:58
    Meestal verlaten die de club met een faillissement...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Hij kon niet beter zitten dan bij Anderlecht, de meest gelauwerde club in België"