Coucke trekt aan alarmbel bij Anderlecht: Dat is véél te weinig

    Coucke trekt aan alarmbel bij Anderlecht: "Dat is véél te weinig"

    zaterdag 26 mei 2018 om 15:00

    Marc Coucke wil van Anderlecht de komende jaren weer een winning team maken. Daar is natuurlijk veel geld voor nodig. Coucke vindt de jaaromzet van 45 miljoen euro dan ook lachwekkend laag.

    Zonder de transfers heeft Anderlecht jaarlijks 45 miljoen euro aan commerciële omzet. Coucke vindt dat een schrikwekkend laag bedrag. "Dat is veel te weinig voor een club in het centrum van de hoofdstad. Niemand kan me één structurele reden geven waarom de Belgische top drie niet zou kunnen wat clubs als Benfica en Porto in Portugal doen. Zij zitten op 100 miljoen omzet of er zelfs boven", vertelt hij bij De Tijd.

    Anderlecht moet dus snel veel groter worden. "Niemand kan me één structurele reden geven waarom de Belgische top drie niet zou kunnen wat clubs als Benfica en Porto in Portugal doen. We hebben even veel inwoners als Portugal, onze economie is groter, we hebben meer bedrijven en de mensen zijn hier bijna even gek op voetbal. Alleen hun stadioninfrastructuur is beter, dat is de grote Belgische handicap."

    Coucke wil in de toekomst ook Europese successen kunnen boeken. "Anderlecht moet zich opnieuw tussen clubs als Basel, Salzburg en Ajax nestelen, wat ik de sub-subtop van het Europese voetbal noem. Daarvoor is op termijn een nieuw stadion nodig. Maar ik had Anderlecht niet overgenomen als er in dit stadion geen marge was om commerciële stappen te zetten."

    Plaats een reactie

    freeman +7716
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:09
    Sponsors gaan zoeken onder zijn VIP's !
    Vind ik leuk
    FcRazor +678
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:13
    Porto en benfica doen ook regelmatig uitgaande transfers van boven de 15 a 20 miljoen euro, soms zelfs heel ver daar boven. Porto en benfica doen ook meer dan alleen voetbal. Maar coucke heeft wel een punt, zeker wat infrastructuur aangaat. Belgische teams zouden mekaar wel iets meer mogen gunnen, zo kan de ene ook beter worden van de andere. Maar nee, hier steken we liever stokken in de wielen van een ander.
    Vind ik leuk
    camargue +476
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:27
    Wij hebben in België toch de onhebbelijke gewoonte om het succes van iemand de grond in te boren. Neem eens een voorbeeld aan die Nederlanders die dat toch op een heel andere manier benaderen. Ik kan het weten want doe dagelijks zaken met die mannen.
    Vind ik leuk
    DDT +2303
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:16
    Ik heb zes filialen in Nederland, die doen elkaar onderling zonder overleg vaak dood. Nederlanders zijn directer en vaak voor eigen rekening en succes. Mij ga je niet zeggen dat Ajax PSV of Feyenoord elkaar alles gunnen.
    Vind ik leuk
    FcRazor +678
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:47
    Volledig mee eens. Ik werk met nederlanders. Die zien mekaar liever niet europees spelen, als hun ploeg het maar goed doet. Je mag ook niet vergeten dat voetbal veel harder leeft daar en dat er ook 6-7 miljoen inwoners meer zijn, sterkere economie en betere infrastructuur over de ganse lijn. Dat draagt toch ook allemaal bij tot inkomsten
    Vind ik leuk
    Julien +993
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:28
    De (top)clubs in Belgie gunnen elkaar het licht niet in de ogen. Als je soms ziet hoe ze een transfert boycotten door 5000 € meer te bieden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:41
    Eindelijk iemand met een visie en met een wil om vooruit te gaan. Chapeau voor Coucke. Voor het voetbaltechnische moet hij zich goed laten omringen, maar om omzet te genereren is hij wel de geschikte man. Zijn enthousiasme werkt aanstekelijk.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +2583
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:42
    Ajax?
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:44
    Allez een open deur ingetrapt 😳
    RSCA MISTE DE TREIN In 2001 na hun glansprestaties in Champions League ! Toen hadden ze moeten het initiatief nemen om een groter of nieuw stadion moeten bouwen ! Het eurostadion is de zoveelste gemiste kans !
    Brugse jaloersheid en onkunde beslisten er anders over ! Jammer !
    Vind ik leuk
    freeman +7716
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:25
    Brugse ? Waar haal je dat uit ???????
    Vind ik leuk
    SD +5213
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:32
    Het is dus daarvoor dat de tcketprijzen omhoog gaan
    Vind ik leuk
    pateken +1291
    zaterdag 26 mei 2018 om 17:38
    yep, voor zakenmensen is the sky the limit. Hopelijk niet ten koste van jan met de pet. ,
    Vind ik leuk
    FL +47
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:10
    Ik ben jan met de pet en wil graag mijn steentje bijdragen ! Deze voorzitter wil tenmiste vooruit, met een duidelijke visie, de vorige zat daar gewoon zijn geld te tellen ( de laatste 3 jaren toch zeker ) er gaan een paar abon. Duurder worden ? So what ! Gaan we daar moeilijk over doen ? Nu gaan we elke euro omdraaien na jarenlang wanbeleid ? Kom zeg , go with the glow ! 😉
    Vind ik leuk
    pateken +1291
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:10
    je bent rijp voor in de regering te zitten daar is de mentaliteit ook "so what" als het Jan modaal is die andermaal het gelag betaalt
    Vind ik leuk
    FL +47