De Play-Offs hebben ons behoed voor een langdradige competitie

    "De Play-Offs hebben ons behoed voor een langdradige competitie"

    vrijdag 18 mei 2018 om 23:18

    Dit seizoen kregen we één van de spannendste versies van de Play-Offs op ons bord. Club Brugge werd uiteindelijk kampioen, maar dat konden even goed RSC Anderlecht of Standard worden. Toch willen de supporters graag af van de Play-Offs. Frank Raes echter niet.

    "Als de zes sterkste Belgische teams van het moment het onderling tegen elkaar opnemen, dan ga ik daar graag voor zitten. Het Belgische play-offsysteem was en is nog altijd innovatief en verfrissend", zegt hij bij Sporza.

    "De dringende suggestie om meteen terug te keren naar het oude format dat als enige een rechtmatige kampioen oplevert, is niet alleen eenzijdig, ze is gewoon fout."

    Saaie competitie
    Volgens hem zorgen de Play-Offs voor een leukere competitie. "De Play-Offs hebben ons behoed voor een langdradige competitie waarbij de kampioen eind februari al bekend was. In Duitsland, Frankrijk en zelfs Engeland hobbelden ze geeuwend naar het einde. Bayern München, PSG en Manchester City deden lang voor de eindmeet de boeken al dicht."

    "Supporters, ook die van Club Brugge, verkiezen diep in hun hart spanning tot de laatste speeldag. Dan is de ontlading en de vreugde des te heviger. Dat hebben we vorige zondag in Brugge kunnen vaststellen. Zelfs Bart Verhaeghe noemde deze titel mooier dan die van twee jaar geleden. Quod erat demonstrandum", besluit hij.

    Plaats een reactie

    Vlaming +1220
    vrijdag 18 mei 2018 om 23:58
    Het eerlijkste is een gewone competitie en de ploeg die eerste staat is kampioen en daarmee basta. Moest raes zijn anderlecht eerste hebben gestaan had hij wel anders gesproken.
    Ik ben vanaf het begin tegen de Play offs en zeker tegen de puntendeling.
    Vind ik leuk
    Reagens +1647
    zaterdag 19 mei 2018 om 00:10
    Wat is er niet eerlijk aan de PO's toch?
    Punten worden voor iedereen door 2 gedeeld.
    Iedereen van PO1 moet tegen iedereen spelen.
    En Anderlecht zaagt nooit over de PO's hoeveel plaatsen ze ook winnen of verliezen. Ge kunt er eens een voorbeeld aan nemen.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +970
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:20
    Wat er niet eerlijk is aan de play offs? Redelijk simpel, in dat systeem is er maar 1 ploeg die benadeeld wordt! In een marathon gaan ze ook niet 3 km voor het einde de koploper tegenhouden en de helft van zijn voorsprong afnemen...
    Vind ik leuk
    bolclbr +675
    zaterdag 19 mei 2018 om 00:43
    Volledig akkoord. In vele landen en in vele sporten (ook bij ons) zijn er play-offs. Alleen, punten delen is idioot en bestaat nergens. Meestal is het herbeginnen met 0 punten. Ik ben wel voorstander dat de winnaar van de reguliere competitie kampioen is en de rest speelt voor een plaats in de Europa League.
    Vind ik leuk
    SD +7066
    zaterdag 19 mei 2018 om 01:12
    Heel juiste analyse
    Vind ik leuk
    valere +162
    zaterdag 19 mei 2018 om 07:06
    Vergeet het maar,die titel kan niet rap genoeg binnen zijn voor de supporters van de club die aan de leiding prijkt Die zogezegde spanning is enkel leuk voor buitenstaanders,de journalisten en analisten dus Vooral die laatste verdienen er nog een flinke stuiver aan...500 euro per matchke ,dat loopt tijdens de play offs aardig op...
    Vind ik leuk
    Hhti +1232
    zaterdag 19 mei 2018 om 07:19
    Zegt onze shemiel voetbalkenner. Anders had hij geen programma meer. Zie maar wie er nu nog wil gaan zitten in zijn panel. De verscheidenheid van zijn panel analisten wordt altijd maar dunner en dunner. Raes samen met Joost zijn zelfs het vergif van ons voetbal, die na vele malen naar vertraagde en uitvergroot te beelden en wedstrijdstaties te kijken hun mening vertellen en mensen bekritiseren (lees scheidsrechters) Voetballers met de grond gelijk maken,zoals onlangs bijna Nakamba die een te wilde tackle zou gedaan hebben?!! Echt het grote vergif van Belgisch voetbal
    Hopelijk willen de laatste panelleden Degrijze, Vanderelst, Sonck, ook niet meer gaan, want iedereen wil daar niet meer bijzitten bij zulke BETWETERS, die zelf zo goed als nooit gevoetbald of toch zeker NIET lang genoeg om zo over deze mooie sport te praten en te discussiëren!!
    Vind ik leuk
    MrComment +1641
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:11
    Man man man, het is al lang geleden dat ik zo een hoop zever in 1 reactie zie...
    Vind ik leuk
    DDT +2852
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:51
    Ja want die tackle was niet wild
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:15
    Bullshit van de bovenste plank en de mening van een thrill-seaker. Kijk waarom op het einde van de PO’s de punten niet nog eens halveren en de eerste twee het onderling nog eens laten uitvechten in een ‘beste van 5’ of ‘beste van 7’???? Spannend toch, niet? Je kan zo bezig blijven.
    Mijn grootste tegenargument is dat het de reguliere competitie devalueert alsook niet de juiste verhouding tijdens een seizoen weergeeft. Het blijft in mijn ogen een kunstmatig en vooral commercieel vehikel. Schaf ze af.
    Vind ik leuk
    DDT +2852
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:52
    Allemaal op 0 beginnen, nog spannender
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:55
    Dat doen ze volgend seizoen al ;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:58
    Speel dan maar alleen de play offs,die reguliere wedstrijden zijn toch overbodig en maken geen deel uit voor het kampioenschap vermits de play off beslissend is wie kampioen word,
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 09:03]
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:38
    Misschien ook de beste journalist Extra Time laten presenteren.
    Ja Raes , gaan we dezelfde ontlading krijgen als we geen kampioen zijn?
    Speel dan geen competitie meer en direct PO's met de 6 beste.
    Vind ik leuk
    Brubru +3231
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:32
    Wat Frank vergeet is dat omdat de PO's bestaan er anders wordt gespeeld. Vroeger was er ook dikwijls spanning om de titel, om de Europese plaatsen, om de degradatie. Nu lijkt die gewone competitie langdradig omdat er enkel wat spanning is om bij de eerste zes te zijn en de degradatie. Alles staat in het teken van de PO's waardoor onbewust al het voorafgaande op de tweede plaats komt. Mochten die PO's echt zo fantastisch zijn waren ze in de andere competities al lang ingevoerd hoor.

    Ik ga 50 jaar naar eerste klasse en ik heb me heus niet verdeeld hoor die eerste 41 jaar. Pas op, ik heb niets tegen de PO's op zich maar je kan het niet eerlijk noemen net als ik het niet normaal vind dat een ploeg uit PO2 nog een Europees ticket gaan halen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "De Play-Offs hebben ons behoed voor een langdradige competitie"