Coucke kampt met grote frustratie: 'Amper tien procent van de fans'

    Coucke kampt met grote frustratie: 'Amper tien procent van de fans'

    vrijdag 18 mei 2018 om 12:45

    Marc Coucke wil Anderlecht een heel nieuw elan geven, dat is na een paar maanden onder zijn bewind al duidelijk. Eén van de belangrijkste programmapunten is om Anderlecht terug 'Brussels' te maken. Hij ging er zelfs over spreken met Alain Courtois, Brussels parlementslid en voormalig secretaris-generaal van de Voetbalbond.

    Coucke zit namelijk met een vervelend 'probleem': amper tien procent van de fans komen uit Brussel. "We hebben gepraat over verschillende zaken", aldus Courtois bij La Dernière Heure. "Anderlecht heeft het moeilijk om Brusselaars naar het stadion te lokken. Coucke was verrast door dat fenomeen, maar het is niet nieuw."

    In 2002 was Courtois even manager bij Anderlecht en constateerde hij hetzelfde. "Toen ik daar was, had je dat ook al. En zelfs daarvoor, in de grote dagen. Het is niet normaal dat een club die al vijftig jaar Europees speelt zo weinig Brusselaars heeft tussen de supporters."

    Courtois wil Coucke graag helpen. "We zijn aan het nadenken hierover. We hebben enkele goede ideeën die we gaan voorstellen aan Coucke voor ze te onthullen. Het is duidelijk dat er werk aan de winkel is. Ze moeten over Anderlecht spreken in de negentien gemeenten", maakt Courtois zich sterk.

    Plaats een reactie

    Crusader +1575
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:58
    Toch mooi van Coucke dat hij ook het fileprobleem wil aanpakken...
    Zijn dat Hein zijn slaapkotjes op de achtergrond?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 13:02]
    Vind ik leuk
    Carloske +154
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:08
    Voor beide opmerkingen een opgestoken duim.
    Vind ik leuk
    BS90 +4253
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:00
    Probleem is een beetje dat de 'echte' Brusselaars vaak voor RWDM of Union zijn. Of voor Raja Casablanca natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Toca +28511
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:08
    Vooral het laatste denk ik .
    want al zoveel jaren niet lukte, zal nu ook niet lukken.
    'Brusselaars' zijn geen voetbalfans..
    Vind ik leuk
    Patfey +4572
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:41
    En de voetbalfans hadden eerder een zwak voor Union.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:18
    Die man gaat er écht iets van maken! Chapeau Marc dat je ook daar aan denkt!
    Vind ik leuk
    JOY +84
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:22
    hij heeft al de technische staf , een paar spelers, hij kan misschien nog de supporters van Oostende naar Brussel halen .
    Vind ik leuk
    le swa +136
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:27
    dat is normaal maar 10% zijn Belgen de rest zijn vreemdeling
    Vind ik leuk
    Fckoller +34
    vrijdag 18 mei 2018 om 18:24
    Dat is ook zo bij RSCA.10% Belg,de rest vreemden.
    Vind ik leuk
    Julien +1072
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:41
    Gratis abonnementen uitdelen in de residentiële wijk Kuregem, dan heb je er onmiddellijk een schare onvervalste RSCA-sups bij.
    Vind ik leuk
    Crusader +1575
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:43
    Dit gaat helemaal niet over het aantal supporters... als je met Courtois spreekt dan gaat dit over de bouw van een nieuw/uitbreiding van een stadion.
    Vind ik leuk
    freeman +9159
    vrijdag 18 mei 2018 om 13:46
    Eerst supporters recruteren om te zien hoeveel plaatsen zijn nieuw stadion zal moeten tellen ? Of .... indien het huidige stadion groot genoeg blijkt te zijn !
    Vind ik leuk
    Bart1999 +1455
    vrijdag 18 mei 2018 om 19:59
    Fijn om te weten dat ze supporters uit andere streken dan het mooie mondaine Brussel liever niet zien komen. Het komt er op neer dat prins carnaval uit Gent zijn collega prins carnaval uit Brussel wil pluimen om een nieuw stadion te zetten. Prins carnaval uit Brussel wil wel dat er meer belastingbetalers uit Brussel komen kijken, anders weigert hij hen te pluimen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Coucke kampt met grote frustratie: 'Amper tien procent van de fans'