Teodorczyk onder vuur: ''Tja, een gemiddelde van een middenvelder''

    Teodorczyk onder vuur: ''Tja, een gemiddelde van een middenvelder''

    woensdag 18 april 2018 om 16:00

    Kortrijk-spits Teddy Chevalier is met twintig goals momenteel de topschutter van onze competitie. De aanvalsleiders van de topclubs stellen teleur. Zo staat Lukasz Teodorczyk met amper twaalf goals pas op een vijfde plaats in de topschuttersstand. Zwaar ondermaats vindt Erwin Vandenbergh.

    Vandenbergh was een doelpuntenmaker pur sang. De ex-Rode Duivel (48 interlands, 20 goals) kroonde zich liefst zes keer tot topschutter, met 39 goals in het seizoen 1979/80 als absolute hoogtepunt. Teodorczyk zit na 27 competitieduels nog niet op een derde. Vandenbergh vindt dat de Pool zich dit aan moet trekken.

    ''Sorry, maar een diepe spits van Anderlecht met maar twaalf goals – tja, dat is het gemiddelde van een middenvelder. Als diepe spits van Anderlecht is dat abnormaal'', is Vandenbergh zeer scherp in Het Laatste Nieuws. ''Oké, Teodorczyk heeft in een moeilijke periode enorm veel kansen gemist – dat zou niet mogen."

    Lees ook: Er is weer hoop bij Anderlecht: "Weer helemaal in de running"

    Plaats een reactie

    AzEz86 +4784
    woensdag 18 april 2018 om 16:09
    Moet daar echt nu nog op gezeverd worden? Dat zijn vijgen na Pasen hoor...
    Vind ik leuk
    Diego A M +2268
    woensdag 18 april 2018 om 16:19
    Waar komt die nu nog mee af. Net nu het beter gaat. Bovendien zijn de tijden veranderd. 39 goals op een seizoen zie ik hier niet meer gebeuren.
    Vind ik leuk
    Drekovic +7642
    woensdag 18 april 2018 om 17:56
    Messi , Ronaldo ?
    Vind ik leuk
    Patfey +3909
    woensdag 18 april 2018 om 18:38
    Hier :)?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 april 2018 om 20:53
    Gohja beter, die kerel is mentaal zo zwak, zo kraakbaar als een kind. Geef een opmerking tegen die Pool en hij is weer al zijn vertrouwen kwijt, zo zijn veel mannen tegenwoordig, precies vrouwen. "Voetballers hebben vertrouwen nodig", als je innerlijk te vrouwelijk bent wel ja, maar een man weet wat hij kan, mentale spelletjes helpen niet met wat je kan, alleen de mentaal zwakken zijn inconsistent.
    Vind ik leuk
    Toca +26884
    woensdag 18 april 2018 om 16:21
    34 goals in 2 seizoenen tot nu toe. Dat is niet slecht. Vandenbergh spreekt nog over de tijd dat de dieren konden praten.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 april 2018 om 16:27
    Wat is er dan wel zoveel veranderd?
    mijns insziens heeft het voetbal nog steeds dezelfde spelregels...
    Vind ik leuk
    agdh +342
    woensdag 18 april 2018 om 16:36
    Het spel gaat sneller, veel sneller als vroeger, de sport wordt gewoon professioneler beoefent als toen
    Vind ik leuk
    Toca +26884
    woensdag 18 april 2018 om 16:37
    Dat het niveau van Anderlecht en het voetbal algemeen in België nu veel minder is. Zie je nu een spits bv 39 keer scoren in 1 seizoen? Van de hele ploeg nu zat er toen zelfs geen enkele op de bank.
    Vind ik leuk
    freeman +7358
    woensdag 18 april 2018 om 18:00
    Over een tijd dat .... er nog naar hartenlust gescoord werd ! DAT waren tijden .....! :-)
    Vind ik leuk
    Makke53 +255
    woensdag 18 april 2018 om 16:47
    Onnozelaars, ga de nu nog zeggen dar Erwin geen goeie spits was? Den Teo spreekt ni met de pers. Den Teo is ni geinteresseerd in de gouden schoen. Den Teo weet ni waar het doel staat. Den Teo heeft geen dribbel. Den Teo krijgt moeilijk ne pass weg van zijn 2 linker voeten. Den Teo maakt enorm veel zinloze fouten. Den Teo, das wa da we inderdaad nodig hebben. Ja d..!
    Vind ik leuk
    Diego A M +2268
    woensdag 18 april 2018 om 19:14
    Wie zegt dat vdb geen goede spits was? Er wordt nu gewoon veel meer georganiseerd gespeeld als vroeger. Ik zou direct willen dat Anderlecht terug zo een spits had, maar die zouden ze nu niet lang kunnen houden. Al zou hij er nu ook een pak minder maken. Het gaat er over dat het wat rustig was rond theo en nu begint hij weer.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    wimdevos +266
    woensdag 18 april 2018 om 19:31
    Je mag gewoon geen tijden met elkaar vergelijken... Zelfde gaat op voor Pele, Cruyff, Eusebio, Maradona, Messi en Ronaldo... Alles in zijn tijd
    Vind ik leuk
    calimeros +1974
    woensdag 18 april 2018 om 20:25
    TOCH DE BESTE SPITS IN PO 1
    Vind ik leuk
    calimeros +1974
    woensdag 18 april 2018 om 20:23
    En Vossen dan??

    geen enkele veldgoal

    En TOSCHUTTER kun je niet meer vergelijken sinds de start van PO

    HARBAOUI en CHEVALIER GAAN IN PO1 matchen geen 3 of 4 goals maken zoals in PO 2
    Vind ik leuk
    Mario_ +1025
    vrijdag 20 april 2018 om 02:34
    Je.mag niet naar de goals alleen zien.
    Maar Teo is gewoon niet aanwezig. Wint zeer weinig duels. Gaat onstuimig in duel. Positioneel zeer vaak op verkeerde plek. Voetballend zwak.
    Maakt hij 1 goal, worden er velen lyrisch en is hij herboren.....
    Hij is geen goede spits. Ook vorig jaar niet.
    Vdb had veel.gemeen met Teo. Maar Erwin stond wel altijd op.de juiste plek e prikte ze.binnen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Teodorczyk onder vuur: ''Tja, een gemiddelde van een middenvelder''