Louwagie foetert na Anderlecht - Club Brugge: Twee maten, twee gewichten

    Louwagie foetert na Anderlecht - Club Brugge: "Twee maten, twee gewichten"

    Gepubliceerd: maandag 16 april 2018 om 13:00ma 16-04-2018 om 13:00

    Michel Louwagie zag zijn AA Gent afgelopen zaterdag met 1-0 verliezen van Standard. De Luikenaars kregen een penalty na een (vermeende) fout op Junior Edmilson. Louwagie begrijpt helemaal niets van de VAR en verwijst naar Anderlecht - Club Brugge.

    Louwagie zag thuisspeler Saelemaekers namelijk gestopt worden door Denswil net voor het strafschopgebied. Het spel ging gewoon door. "In die fase met Denswil was er duidelijk meer aan de hand dan zaterdag bij die strafschopfase. Toch werd er niet eens voor gefloten. Er is dan ook sprake van twee maten en twee gewichten", aldus Louwagie bij Het Laatste Nieuws.

    Dat Gent ook zeer matig speelde op Sclessin doet daarbij niet ter zake. "Ik ben het ermee eens dat wij niet onze beste wedstrijd speelden op Sclessin, maar de fase in kwestie maakt wel degelijk een verschil. Anders hadden wij 7 op 9 gehad, nu 6 op 9. Als je de fase op Anderlecht en die van ons naast mekaar legt, werden wij duidelijk benadeeld."

    Plaats een reactie

    maandag 16 april 2018 om 13:08
    In plaats van z'n spelers zou men beter deze z'n interviews verbieden.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15760
    maandag 16 april 2018 om 13:12
    Ze zijn gewoon incompetent, dat is het probleem. Het is volgens mij heus geen kwade wil, gewoon van niet beter kunnen.
    Vind ik leuk
    Hhti +1496
    maandag 16 april 2018 om 13:14
    En FCB ook MENEER Louagie, of wil je niet spreken van de fout op Vanaken!! Zelfs in sports late night spreken ze zichzelf tegen!! Als er contact is in de 16m gebied dan MOET de VAR normaal ingrijpen, Dit was meer dan duidelijk het geval op Vanaken, DOCH wordt er niet gereageerd! Vorige week op Charlerloi waren ze er wel als de kippen bij om een overduidelijke fout van Teo om te zetten naar een penalty!!! Tja dan weet je het wel!!!
    Vind ik leuk
    ketje55 +2075
    maandag 16 april 2018 om 13:33
    En de overtreding van Denswil die op de rug van Teo kroop om de bal weg te koppen, daar was er ook contact, maar de videoref komt pas aan het woord als er een verkeerde beslissing wordt genomen door de ref. Had hij Denswil rood gegeven in die fase en strafschop gefloten, kon de VAR die herroepen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 14:09
    De 2 fouten ivm strafschop idd gelijk. Maar rood nee zo erg was dat niet. Geel zou genoeg zin. Maar daar werd idd geen tss van de VAR aanhoord. En dan zien die een tipteen offsite bij de 1-1 wel... begrijpen wie begrijpen wil/kan
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6476
    maandag 16 april 2018 om 13:37
    De uitslag van afgelopen weekend steekt toch ferm heb ik de indruk...
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 14:12
    Idd terecht. Gelijk spel. En bij AA GENT een gelijkspel was meer op zijn plaats. Club speelt goed maar scoorde niet. Scoren ze wel wordt afgekeurd. Zoals altijd was 13 tegen 1. Nu de VAR er nog bij... belooft
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6476
    maandag 16 april 2018 om 14:26
    lol, ik heb de match zelf niet gezien maar ik denk toch echt dat iedereen naar een andere match heeft gekeken.

    Volgens de RSCA-supporters waren wij overduidelijk beter, volgens de Club-supporters was Club overduidelijk beter, zelfde fenomeen bij de spelers, nagenoeg alle analisten/kranten verklaren dat RSCA wel degelijk beter was.

    Is het nu zo moeilijk om toe te geven dat iemand beter is (ook al is het maar een momentopname van 1 match)?
    De enige die het enigsinds nog toegaf dat wij verdient hadden gewonnen was Vormer (Dat is het gelaat van een echte kampioen! Dat is het gelaat van een op en top sportman!)
    Vind ik leuk
    E.V +2541
    maandag 16 april 2018 om 16:41
    Afgezien van de laatste tien minuten vond ik Brugge toch geen aanspraak mogen maken op een gelijkspel hoor...
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12225
    maandag 16 april 2018 om 13:21
    Die fout op Saelemaekers is inderdaad geel en vrije trap. Ik begreep er niks van.
    Vind ik leuk
    Boerken +7031
    maandag 16 april 2018 om 15:38
    Freddy saelemaekers is ne janker ! Hoeveel keer is hij gaan liggen? Dat hij er dan van de eerste keer van het veld gaat !
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12225
    maandag 16 april 2018 om 16:00
    Saelemaekers heeft mij blij gemaakt. Die passie, talent en overgave...dat wil ik zien. Het loopt in Anderlecht vol met zulke talenten, maar Weiler weigerde die te gebruiken. Een mens kan zich pijn doen, toch nog proberen en weer blesseren. Ik begrijp uw frustratie, maar heb vooral begrip voor ons jong veulen.
    Vind ik leuk
    Boerken +7031
    maandag 16 april 2018 om 16:30
    Tuurlijk , iedere speler reageert zo. Of zou hetzelfde doen.
    Vind ik leuk
    Toca +39527
    maandag 16 april 2018 om 13:35
    Dat spelers en trainers na de match zoiets zeggen kan ik nog begrijpen maar een manager niet, nooit. En het is niet de eerste keer dat louwagie dat doet.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6476
    maandag 16 april 2018 om 13:39
    Was het niet zo dat er ferme sancties stonden op het afvallen van de VAR? Ik vraag mij af wanneer ze die gaan toepassen dan...
    Vind ik leuk
    Toca +39527
    maandag 16 april 2018 om 13:41
    Dacht ik ook...
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    maandag 16 april 2018 om 13:50
    Als de VAR zo overduidelijk in de fout gaat kunnen ze moeilijk sancties uitspreken voor iemand die de waarheid zegt.
    In Frankrijk zijn ze tegen de VAR omdat zijn eerste tussenkomst bijna 10 minuten duurde. In Engeland wachten ze af.
    Hier drukken ze het door met alle gevolgen van dien.
    We (ZW) hebben dit jaar thuis 2 x de VAR gehad. Twee maal greep hij volledig ten onrechte niet in. Gevolg : zuivere penalty niet gekregen tegen Club, zuivere goal afgekeurd tegen Anderlecht. En twee keer was er geen enkele twijfel mogelijk maar toch kwamen ze niet tussen.
    In feite krijgen de topclubs er nog een bondgenoot bij.
    Vind ik leuk
    dakcota +4468
    maandag 16 april 2018 om 13:54
    verfris mijn geheugen eens over die goal van anderlecht?.
    Vind ik leuk
    dakcota +4468
    maandag 16 april 2018 om 13:40
    ik hou mijn hart vast voor coucke, die zou dat ook durven, de grandeur van vanden stock heeft hij (nog) niet
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6476
    maandag 16 april 2018 om 13:46
    Bwa, zijn kostuum en toupetje heeft hij al veranderd hé ;-)
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 13:46]
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15583
    maandag 16 april 2018 om 13:49
    Ik vind het wel niet echt een geslaagde metamorfose, eerlijk gezegd. Zo een grijze muizenpak is geen verbetering.

    Had beter voor een kostuum in fel paars gekozen, zoals The Joker.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15583
    maandag 16 april 2018 om 13:54
    Je hebt een punt meneer Louwagie. Al mag er ook naar onszelf gekeken worden.. Als er voor de tiende keer in éénzelfde helft een pass van 3-5 meter niet lukt of recht in de voeten van een Standard speler is, dan scheelt er iets aan de focus en mentaliteit waarmee er in die match gespeeld is.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws