Vanhaezebrouck oogst felle kritiek: Zijn uitleg raakte kant noch wal

    Vanhaezebrouck oogst felle kritiek: "Zijn uitleg raakte kant noch wal"

    maandag 12 maart 2018 om 10:45

    Anderlecht eindigde zondagmiddag met negen man, maar hield toch de drie punten thuis tegen Antwerp (2-1). Zowel Leander Dendoncker als Adrien Trebel werden van het veld gestuurd. François Colin kan zich niet vinden in de uitleg die coach Hein Vanhaezebrouck daarover gaf

    Bij De Witte Duivel geeft Colin aan dat Vanhaezebrouck geen poot had om op te staan. "De uitleg van Hein Vanhaezebrouck over de uitsluitingen raakte kant noch wal. Dendoncker moet een schorsing van één speeldag krijgen en Trebel zou de eerste helft van de Play-Offs op de tribunes moeten doorbrengen", klinkt het streng.

    Colin vond de overtreding van Trebel een echte horrortackle. "De Fransman had voor hetzelfde geld het been van Limbombe in twee getrapt. Wat een schandelijke overtreding. 'Hij had niet de intentie hem te kwetsen' aldus Hein. Gelukkig, anders hoorde hij in de gevangenis thuis."

    Plaats een reactie

    Boerken +5894
    maandag 12 maart 2018 om 10:45
    Noem eens 1 trainer die openlijk zijn speler zal afmaken in zo een situatie ?
    Vind ik leuk
    Toca +27311
    maandag 12 maart 2018 om 10:46
    Merci Boerken, toch een realistische blauw zwarte hier. En weer jij he ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:49
    Inderdaad, maar dat insinueert ook dat de claim van Hein eigenlijk onrealistisch is.
    Vind ik leuk
    TageMeister +1778
    maandag 12 maart 2018 om 11:01
    Hein doet aan dammage controle !
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:08
    Dat is geen Frans en geen Engels.
    Vind ik leuk
    Toca +27311
    maandag 12 maart 2018 om 11:10
    Alsof Hein die straf kan bepalen of beïnvloeden.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:12
    Ge zult zien dat zijn extreme eisen steeds weer op een absurde manier ingewilligd worden.
    Vind ik leuk
    Boerken +5894
    maandag 12 maart 2018 om 11:24
    Wat voor zin heeft het anders? Volgende week zou het net zo goed leko kunnen zijn
    Vind ik leuk
    CobraX +428
    maandag 12 maart 2018 om 11:38
    't Is geen trainer, maar Vermeersch deed het ooit wel met Kargbo na diens horrortackle op Hempte.
    Vind ik leuk
    JanB +4065
    maandag 12 maart 2018 om 10:53
    Of de trui nu paars, blauw, rood, geel of groen is speelt geen rol
    Geen enkele voetballiefhebber kan instemmen met wat we Trebel zien doen hebben
    Dit hoort op een voetbalveld gewoonweg niet thuis
    Vind ik leuk
    Diego A M +2366
    donderdag 15 maart 2018 om 17:38
    oke wat trebel betreft. Maar dendoncker nog 1 match schorsen,is er ver over. Dan heeft hij zo goed als 2 matchen gekregen voor Limbombe over zijn mouw te wrijven. Als ge eerlijk zijt moet ge dat toch toegeven. Limbombe kon het niet laten om er zelf mee te lachen.
    Vind ik leuk
    polle1 +112
    maandag 12 maart 2018 om 11:00
    nog zo een brugge supporter die zijn gal moet spuwen, als het bij brugge moest zijn dan zou hij wel zwijgen
    Vind ik leuk
    JanB +4065
    maandag 12 maart 2018 om 11:03
    Mijn zelfde reactie was te lezen in november toen Wesley Moraes Sascha Kotysch onderuit schoffelde
    Vind ik leuk
    TageMeister +1778
    maandag 12 maart 2018 om 11:05
    Vaak is wie dat reageert erger als wat de reactie is...
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:17
    Stop dan met reageren. En ik zou er de aanvankelijke of initiële reactie van maken. Kwestie dat niet enkel de vertalers van manuscripten dit zouden verstaan.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:05
    Wes verdiende een schorsing, heeft er ook wel eens één gehad. Nogmaals Harbaoui-Spajic????
    Vind ik leuk
    Boerken +5894
    maandag 12 maart 2018 om 11:26
    Idd. Kan net zo goed volgende keer bij ons gebeuren, ik heb nog geen trainer zijn speler openlijk weten afbreken daarvoor! Binnenskamers zou het hopelijk wel moeten gebeuren.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:02
    Oh ja juist ???
    En waarom moet dendoncker 1 week krijgen?
    Vind ik leuk
    TageMeister +1778
    maandag 12 maart 2018 om 11:04
    Omdat hij rood kreeg :D 2 maal geel=rood= volgende speeldag geschorst ! dus waarom is direct rood dan geen schorsing? omdat het héél twijfelachtig is ? ik vind dit fout en ja ben RSCA fan !
    Vind ik leuk
    AzEz86 +4988
    maandag 12 maart 2018 om 11:11
    Omdat hij maar 3 minuten op het veld heeft gestaan mss?
    Het gebeurd nog als spelers zo snel van het veld worden gestuurd dat dan word bekeken dat ze hun schorsing al achter de rug hebben en de uitsluiting voldoende is.
    Vind ik leuk
    TageMeister +1778
    maandag 12 maart 2018 om 11:03
    Eigenlijk zou Leander 1 speeldag moeten krijgen en Trebel 4 , maar het zal niets worden en 2 + 1 voorwaardelijk ofzo . In ons apenland is geel zwaarder als rood en zijn zware straffen een rariteit...
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:19
    Ja, Heintje, ge zult weer wel uw goesting krijgen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:11
    Dus jij vindt dat leander nog een zondag moet geschorst worden?
    Heb je limbombe zijn eerlijke uitleg na de match gehoord?
    @tagemeister
    Vind ik leuk
    Dirk H +1965
    maandag 12 maart 2018 om 11:36
    Als ge achteraf de uitleg hoort van Limbombe, dat zegt toch genoeg
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 12:31
    Dat is ook schandalig, maar het is langs de andere kant wel goed dat Limbombe de waarheid zegt. Maar feit is dat Leander de tegenstander probeert af te stoppen en hem daarbij - al is het maar heel even en heel lichtjes - raakt. En dan kan er een kaart getrokken worden en als je dan de laatste man bent... Als centrale verdediger is Leander zeker geen lichtpunt vind ik.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +2583
    maandag 12 maart 2018 om 11:48
    Wat Hein ook zegt, hij krijgt er altijd kritiek op. Een wetmatigheid.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:53
    Stel dat Hein trainer van Antwerp was. Hij zou zeggen dat zo'n acties niet thuishoren op een voetbalveld en een grote schande spreken. Maar nu het zijn eigen speler is zalft hij. Pas op he, niet alleen Hein doet het, maar alle betrokken trainers zullen schande spreken over deze tackle als het over een tackle van een tegenstander gaat en proberen te zalven als het over een tackle van een eigen speler gaat. Zo zit het nu eenmaal in elkaar...jammer genoeg.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +618
    maandag 12 maart 2018 om 12:23
    Voila, dat is inderdaad de realiteit. Eindelijk iemand die niet hypocriet handelt.
    Vind ik leuk
    vampire81 +792
    maandag 12 maart 2018 om 13:26
    als een pure anderlechtman (en zeker zonder enige vorm van overdrijven dit is op de slechtst mogelijke wijze) zoals collin al zoiets zegt, dat zegt me dunkt al zeer ruim voldoende, als deze man al iets negatiefs durft over zijn lippen te krijgen in connotatie met anderlecht, dan moet er zeker en vast veel grond van waarheid inzitten en moet het gaan over zeer erge feiten, wat hier ook zeker het geval is

    het is dan bij mij ook als een grote verrassing gekomen dat een nochtans dergelijk zeer oneerlijk pro-anderlechtman dit heeft gezegd, hoewel deze uitspraak zeer correct en zeker heel rechtvaardig is
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dakcota +3902
    maandag 12 maart 2018 om 18:01
    kunde gij nu nooit eens iets juist, constructief of realistisch zeggen..........
    Vind ik leuk
    vampire81 +792
    donderdag 15 maart 2018 om 15:56
    allé kom zeg, alsof het niet algemeen geweten is dat collin een puur anderlechtman is, nu niet beginnen zeveren hé

    maar ja wat hij zegt is wel correct, zeker verrassend dat hij dat zegt maar inderdaad correct
    Vind ik leuk
    deket +152
    maandag 12 maart 2018 om 16:25
    ach collin zou eens beter naar de arbitrage kijken.
    Vormer zou voor hetzelfde nog geen geel gekregen hebben,Trebel had geen kwaadwillige intentie,in Engeland zie je dit permanent maar wij zitten in een corrupt mietjesland
    Collin en co zouden beter eens aan onderzoeksjournalistiek doen zodat we te weten komen waarom de Belgische arbitrage op de Brugse loonlijst staat,nu gisteren weer van dat,vorige keer tegen Kortrijk en al vanaf het begin van dit seizoen fluit en vlagt men extreem voor Brugge
    en voor een belangrijke topwedstrijd duidde ze dan de zwakste scheidsrechter van allemaal aan,hij floot voor Cercle en anders telkens tegen Anderlecht en voor Club. maar hoe kan het anders met de Bruggevoorzitter als grote man bij de bond.
    Boucart is nog slechter dan slecht,zo extreem dat ze hem vorig seizoen tijdens playoff1 tijdelijk op nonactief hadden gezet,nu bij de privé zou deze klungelaar al lang zijn C4 gekregen hebben,hier fluit hij gewoon door,niet te geloven.
    en dan zijn ze verbaasd dat ze nooit meer voor een WK of EK gevragen worden
    Vind ik leuk
    vampire81 +792
    donderdag 15 maart 2018 om 16:13
    anderlecht wordt bevoordeeld

    hebben 3 punten gekregen van de arbitrage op waasland-beveren, 1 punt op kortrijk, 2 punten op zulte-waregem, ... (en zo zijn er dus nog vele matchen dit seizoen, zie 3 puntjes eerder want anders gaat de opsomming echt veel te groot worden en zal het overkomen als langdradig hoewel het volledig de waarheid is, eigenlijk niet relevant voor nu maar dit gebeurt gewoon elk seizoen opnieuw en opnieuw)

    in verscheidene van laatste matchen werd hen frequent een ronduit belachelijke en zeer onterechte penalty cadeau gedaan naar het einde van de matchen toe om anderlecht als nog proberen aan een totaal onverdiende overwinning te helpen (en dit nadat de arbitrage er in die matchen ook al voor gezorgd hadden dat ze niet meer achter stonden), maar een gewoon zeer slecht anderlecht had wegens grote onkunde die geschenkjes niet kunnen uitpakken, als hen de overwinning op dergelijke schandalige en zeer opzichtige wijze wordt cadeau gedaan en ze falen dan nog tot meermaals en meermaals toe, hoe ongelooflijk slecht en compleet waardeloos moeten ze dan niet zijn, gegarandeerd veel erger dan woorden ooit kunnen beschrijven

    het is niet omdat ze het zeer frequent niet kunnen verzilveren dat ze daarom niet zeer erg bevoordeeld werden/worden, dus wel eigenlijk
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dakcota +3902
    maandag 12 maart 2018 om 18:04
    't was rood, simpel maar maak er geen misdadiger van, geef hem 1 speeldag en 1 voorwaardelijk. Meer verdiende dit niet.

    genoeg over gezeverd.
    Vind ik leuk
    JVR +109
    maandag 12 maart 2018 om 18:43
    Dan horen er veel spelers in de gevangenis thuis hoor Mr. Colin! Trebel ging 100% voor de bal en raakte die trouwens ook maar schoot door op het scheenbeen, onopzettelijk en zeker niet met de bedoeling de speler van Antwerp te raken laat staan zwaar te kwetsen... uiteraard is het dom van Trebel en was die tackle absoluut niet nodig... Trebel is uiteraard dé belangrijkste speler van Anderlecht en dan staat heel België te schreeuwen voor een zware schorsing! Geef hem 5 speeldagen dan hoeven we de play-offs niet meer te spelen en krijgt Club Brugge de zoveelste cadeau dit seizoen, dan kan het niet meer fout gaan...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vanhaezebrouck oogst felle kritiek: "Zijn uitleg raakte kant noch wal"