Zorgt Vanhaezebrouck voor slechte Dendoncker? Geen goede oplossing

Zorgt Vanhaezebrouck voor slechte Dendoncker? "Geen goede oplossing"

maandag 12 februari 2018 om 16:22

Anderlecht kende zaterdag een horroravond tegen KV Oostende. Het werd 2-0 aan de kust. Vooral voor Leander Dendoncker werd het een avond om snel te vergeten. Hij kopte de bal in eigen doel én pakte een rode kaart.

Dendoncker heeft het de laatste weken (en zelfs maanden) bijzonder moeilijk. Philippe Albert denkt ook te weten waarom. "Dendoncker speelt niet op zijn beste plaats. Volgens mij zal hij het nooit maken als verdediger, vooral omdat hij snelheid op de eerste meters mist", zegt hij.

"Hij heeft zijn beperkingen op die positie al getoond in juni 2015, toen Marc Wilmots hem in de vriendschappelijke interland Frankrijk-België vijf minuten voor tijd liet invallen. De score ging uiteindelijk nog van 1-4 naar 3-4... Een centrale verdediger kan je niet improviseren", klinkt het in La Capitale.

Geen goede oplossing
"Ik stel de kwaliteiten van Leander niet in vraag, integendeel. Maar ook al heeft Vanhaezebrouck problemen in zijn verdediging, dit is geen goede oplossing en je bewijst er Dendoncker ook geen diensten mee."

Volgens hem is de oplossing dan ook duidelijk. "Hij moet absoluut terug naar het middenveld. Daar kan hij met zijn volume een meerwaarde zijn, zoals vorig seizoen", besluit hij.

Plaats een reactie

maandag 12 februari 2018 om 16:30
Liep er bij alsof hij de dag ervoor carnaval had gevierd. Zit mentaal heel diep volgens mij.
Vind ik leuk
Makke53 +242
maandag 12 februari 2018 om 16:32
Eindelijk iemand?????? die dat zag! Allee na!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:40
Ben blij dak ni den enige ben die da zegt !
Vind ik leuk
le swa +136
maandag 12 februari 2018 om 16:40
volledig eens met Philip Albert, maar wat moet Hein dan doen met zijn jannet Kunst die gaat hij nooit op de bank laten nochtans voor mij is dat momenteel zijn plaats
Vind ik leuk
Boerken +5620
maandag 12 februari 2018 om 16:48
Weiler had ook al eens middenvelder langs achter gezet met dit resultaat !
Vind ik leuk
DDT +1795
maandag 12 februari 2018 om 16:49
de "analisten" spreken elkaar weer eens tegen.
Vind ik leuk
ketje55 +2121
maandag 12 februari 2018 om 17:00
Er zijn analisten en anaalisten, Albert hoort bij de eerste groep
Vind ik leuk
WBs +220
maandag 12 februari 2018 om 17:07
Duidelijke en zeer juiste analyse ! maar welke voetballiefhebber (kenner) had dit nog niet gezien (Martinez ?)
Vind ik leuk
Toca +25928
maandag 12 februari 2018 om 17:14
Alles is de schuld van Hein natuurlijk haha... zonder hein speelden we los kampioen:-)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:30
Eventjes ter herinnering ,
Dendonker was in het begin van de competitie geen zak waard op het middenveld!!!
Maar ja we kunnen kums nog centraal in de verdediging zetten,die heeft dat nog gedaan....
Vind ik leuk
Drekovic +7436
maandag 12 februari 2018 om 17:40
2 maanden geleden wist iedere analist te vertellen dat Dendoncker een rij achteruit moest spelen omdat daar zijn toekomst lag voor het WK te halen en Anderlecht daar in de problemen zat , nu zeggen ze allemaal dat HVH er niets van kent .
Vind ik leuk
Mckenzie +2353
maandag 12 februari 2018 om 20:03
Klopt. En tegen Gent en Eupen was hij heel goed ook. Spajic is een ramp de laatste weken.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 00:36
Op dit moment zie je zijn tekortkomingen beter dan ooit. Het is geen centrale verdediger en ik zie het niet in hem. Kilometers lopen en de tegenpartij ontgrendelen en af en toe mee uitkomen ja.... maar meer mag je van hem niet verwachten. Een centrale verdediger genre Kompany, Vertonghen, Alderweireld zal hij nooit worden, dat zie ik niet in hem. Maar het is wel waar dat er achteraan bij de Rode Duivels wel opportuniteiten liggen als er spelrs afvallen wegens blessures. Maar eerlijk waar, dan is zelfs Ciman een betere centrale verdediger dan Dendoncker.... Zo zie ik het tenminste.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:41
Ik zou m es proberen als diepe spits.
Gewoon. ter vervanging van Lukasz.
Vind ik leuk
Toca +25928
maandag 12 februari 2018 om 18:19
Jullie hebben ook een teo trouwens.. geweldige Jelle
Vind ik leuk
Lunam +892
maandag 12 februari 2018 om 19:56
Toch blij dat er nog een aantal supporters de zaken nuchter bekijken en niet alles op HVH schuiven, als trainer kun je maar roeien met de riemen die je hebt en momenteel zijn dit van die plastieken ijslepeltjes, dus doe maar.
Vind ik leuk
Mckenzie +2353
maandag 12 februari 2018 om 20:11
Met Trebel én Hanni waren de laatste weken een stuk minder dramatisch geweest. Nooit begrepen dat Hanni zo verguisd werd. Vijgen na Pasen. We komen er wel bovenop. Wat mij betreft mét Hein. COYM.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 00:31
Dendoncker in de verdediging is inderdaad geen meerwaarde. Je kan bij Andere ploegen uit de eerst klasse altijd wel een centrale verdediger vinden die beter of minstens evenwaardig is. In de verdediging maakt hij teveel fouten. Zijn man staat veel te vaak vrij, zijn positiespel kan beter en snelheid....tja. Hij is een kilometervreter en zijn beste positie is de 6 en de tegenstander het voetballen beletten en af en toe mee uitkomen. Maar bij Anderlecht hebben ze al Kums om op de 6 te spelen en Trebel... . Teveel van het goede. En waar er wel kwaliteit nodig is hebben ze te weinig zoals op de flank of een spits...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Zorgt Vanhaezebrouck voor slechte Dendoncker? "Geen goede oplossing"