Problemen in zicht: KV Oostende op weg naar Eerste Klasse B

    Problemen in zicht: "KV Oostende op weg naar Eerste Klasse B"

    dinsdag 16 januari 2018 om 10:45

    Vanaf 1 maart is Marc Coucke officieel de nieuwe baas bij Anderlecht, maar wat gebeurt er daarna bij KV Oostende? Columnist Frank Van Laeken heeft er geen goed oog in. Hij vreest zelfs het ergste voor de kustploeg.

    Dankzij miljardair Coucke kon Oostende boven zijn stand leven, maar dat is nu over. "Wat nu met KV Oostende? Als de zaak correct wordt afgehandeld, moet Coucke helemaal afstand nemen van zijn 'weireldploegsje'. Aandeelhouder blijven is niet koosjer, zijn vrouw of een familielid aan het hoofd zetten compleet onverantwoord", vertelt hij in Sport/Voetbalmagazine.

    Oostende moet nu wel op zoek naar een nieuwe rijke geldschieter. "KVO gaat op zoek naar een nieuwe mecenas - die ongetwijfeld minder diepe zakken en minder clubliefde zal voelen dan de flamboyante Coucke, voorzitter-eigenaar-entertainer - en als het die niet snel vindt, dreigt de roemloze aftocht."

    De kustploeg is namelijk verrevan zelfbedruipend. "Uit natuurlijke inkomstenbronnen - ticket- en abonnementenverkoop, merchandising, catering, sponsoring - zal de club met relatief weinig supporters niet kunnen overleven. Gemiddeld 6.021 toeschouwers bij thuiswedstrijden, dat volstaat niet om de veel te hoge spelerslonen te blijven betalen. 1B wenkt."

    Poll

    Kan KV Oostende in 1A blijven zonder Coucke?

    (1247 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +36593
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:46
    Ach ik lees toch altijd dat Coucke enkel een zakenman is die niet investeerd, als het niet opbrengt, dus zoveel zal hij ook niet in KVO gestoken hebben ( sarcasme, voor de slechte verstaanders.. )
    En hoeveel keer moet coucke nu nog zeggen dat hij Oostende niet aan zijn vrouw of familielid gaat nalaten..
    Vind ik leuk
    freeman +11525
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:25
    Wel degelijk aldaar " renteloze leningen " afgesloten .... als je dat ook al " investeren " wilt noemen .....? dan heb je het wel bij het rechte eind !
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 11:26]
    Vind ik leuk
    Toca +36593
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:27
    Het mag noemen zoals het wil, Oostende leeft enkel en alleen door coucke zijn geld.. voor mij, als supporter maakt het weinig uit hoe het noemt of zit. Het gaat erom dat hij het geld ter beschikking stelt.
    Vind ik leuk
    freeman +11525
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:35
    Tuurlijk heeft hij gepoogd om er een volwaardige eersteklasser van te maken , maar loopt niet zoals hij het gehoopt had . Was duidelijk aan het einde van zijn latijn daar ! Zeker nooit vergeten dat hij in de eerste plaats een zakenman is ( meldde ik al paar keer ) . Verdere hulp was niet meer mogelijk .... ! Jammer voor KVO ... vrees dan ook het ergste , ten ware Versluys het roer eventueel zou overnemen ? ( Maar die naam valt later ook nog wel !)
    Vind ik leuk
    Toca +36593
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:37
    Al die clubeigenaars zijn zakenmannen. Oostende gaat volgens mij nooit geen 2e coucke vinden. En dat is idd jammer.
    Vind ik leuk
    freeman +11525
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:56
    ja, heel jammer ! Maar kan ook geen supporters van " over zee " halen naar het KVO stadion ! Met geen 10.000 toeschouwers is het moeilijk overleven , daar kan niemand aan verhelpen !
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:00
    Hoeveel clubs hebben 10000 man in Belgie ??? Die overleven toch ook. (Waasland-Beveren, Lokeren, Kortrijk, Moeskroen, Eupen, Sint-Truiden, Zulte Waregem, KV Oostende).
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:57
    We zullen zien wat de toekomst brengt. Ik vind het wel grappig dat men al van het einde van Oostende spreekt terwijl bijna iedere club in Belgie leeft door 1 mecenas.
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:16
    Geld is hoofdzaak, voetbal bijzaak.daarom zitten Gentse politiekers in loge ver afgelegen en zitten fans dicht bij het voetbal
    Vind ik leuk
    Toca +36593
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:19
    Dat is zo, je gaat niet investeren of geld pompen in een club of bedrijf, om er verlies aan te lijden. Het zou erg naief zijn om te denken dat ze alles uit clubliefde doen.
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:13
    Misschien wel aan zijn lot !
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15000
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:47
    Ze hebben boven hun stand geleefd oke, maar een beetje inboeten kan veel oplossen.
    Vind ik leuk
    freeman +11525
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:29
    Helemaal niet boven hun stand geleefd , wel het hoofd BOVEN water proberen te houden ! Veel einde carrière spelers gehaald .....
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15000
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:38
    Op 2 jaar tijd van promovendus naar PO1-kandidaat is toch wat snel vind ik ja..
    Vind ik leuk
    ketje55 +2075
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:01
    Ze zijn weeral aan het stoken onze geweldige media.
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:10
    Veel andere clubs hebben nog minder volk en overleven ook in eerste klasse. Er is trouwens geen enkele club die kan overleven op die inkomsten. 10.000 gemiddeld aan 200 à 300 Euro per jaar (abonnementsprijs) is maar een fractie van het budget.
    Vind ik leuk
    Julien +1154
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:54
    Columnist Van Laeken zou beter eerst eens Excel Moeskroen, Waasland-Beveren en KAS Eupen onder de loep de nemen i.p.v. KVO door te lichten. Die clubs worden voor 200 % kunstmatig in leven gehouden en zijn er veel slechter aan toe dan KVO.
    Vind ik leuk
    Johnazz +60
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:57
    ze zijn daar weer hoor, kleine ploegen uitdagen. Als zelf anderlecht al geen geld meer heeft. Zelf Genk zat in de problemen paar jaar geleden, antwerp heeft ook wel nog schulden en standard zal ook niet zo zuiver zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:25
    Zit er in Lokeren ook aan te komen ....Volgende competitie hervorming zal heel belangrijk zijn voor kleine ploegjes
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws