Schots pers niet mals na Celtic-Anderlecht: Park hield zijn adem aan

Schots pers niet mals na Celtic-Anderlecht: "Park hield zijn adem aan"

woensdag 6 december 2017 om 07:45

Anderlecht kon dinsdagavond zijn campagne in de Champions League afsluiten met een driepunter tegen Celtic, waardoor de nul nu eindelijk van de tabellen geveegd is. Het verschil met de heenwedstrijd, waarin paars-wit kansloos onderuit ging, was groot. De Schotse pers zag ook een heel ander Anderlecht aan het werk.

"We wisten dat ze veel beter voor de dag zouden komen sinds de laatste onderlinge confrontatie, toch hadden weinigen in het Park zich aan zo'n verandering verwacht. Dit was niet langer de middenmoter die werd overrompeld door de mannen van Rodgers. Op links zorgde Onyekuru voor grote problemen en door het zware pressing naar voren kon Celtic enkel de lange bal spelen”, klinkt in The Scotsman.

Ook The Herald zag Celtic nog goed wegkomen. "Een PSG of Bayern had hun misschien harder gestraft, maar het is duidelijk dat de spelers van Anderlecht niet over dezelfde visie of dodelijke laatste pass beschikken. Na de 0-1 en met nog een halfuur te gaan hield Celtic Park zijn adem in en even leek het alsof de Belgen klaar waren om toe te slaan."

The Daily Record zag de doelman van Celtic een belangrijke bal stoppen. "Anderlecht domineerde de eerste helft en de zenuwen gierden door Celtic Park, zowel op als naast het veld. Inderdaad, als Gordon het schot van Kums niet had gestopt nadat Onyekuru en Hanni de defensie hadden opgereten, zou 'the old ground' nog maar gebibberd hebben."

Poll

Kon Anderlecht de Schotten helemaal afgemaakt hebben?

(495 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +9640
woensdag 6 december 2017 om 08:20
Allemaal mooi om lezen.. :-) jammer dat het maar 0-1 was. Maar goed, ben er toch heel content mee.
Vind ik leuk
JanB +1755
woensdag 6 december 2017 om 09:21
Sterke wedstrijd van Anderlecht
Jammer dat Weiler & C° het zwaar verprutst hebben !
Vind ik leuk
Toca +9640
woensdag 6 december 2017 om 09:28
Klopt, want er had meer ingezeten. Voor de 3e plaats dan uiteraard hé.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +1877
woensdag 6 december 2017 om 10:01
Triestig ploegske eigenlijk, dat Celtic. Buiten die Dembele een bende schoppers, maar gisteren waren ze verdacht rustig vond ik.
Vind ik leuk
Drekovic +3973
woensdag 6 december 2017 om 10:24
Blij voor het Belgisch voetbal , misschien maar een druppel op een hete plaat maar je weet maar nooit dat dit de drie punten zijn die genoeg zijn om het plaatsje te behouden of eventueel niet te ver weg te zakken.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:39
Zegt veel over da ploegske uit Brussel. Allemaal zeggen dat Celtic een triestige ploeg is en zelf dan maar na een owngoal winnen. De doelpogingen waren uit eindelijk nog in het voordeel van Celtic...
Vind ik leuk
Drekovic +3973
woensdag 6 december 2017 om 13:11
Misschien héél ,héél blij zijn als je kampioen speelt en rechtstreeks naar de CL mag dank zij de own goal die de grote boosdoener de drie punten opleverde.
Waarschijnlijk nog niet over nagedacht zeker en na de Europese campagne van uw Clubje zou ik héél bescheiden dank U Anderlecht zeggen
Vind ik leuk
Toca +9640
woensdag 6 december 2017 om 13:19
Inderdaad. En daar maakt die vogel dan speciaal een profiel voor aan he.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:46
Het zijn er precies veel vandaag. De sint heeft zijn werk niet goed gedaan.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 07:37
We kunnen in de champions league niks gaan doen als Belgische clubs,zelfs de Europa League word steeds moeilijker.
Laten we daar vooral realistisch in zijn.
Vind ik leuk
Drekovic +3973
donderdag 7 december 2017 om 09:58
In de CL poen gaan scheppen , deelnemen zonder te winnen is blijkbaar al lucratief
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Schots pers niet mals na Celtic-Anderlecht: "Park hield zijn adem aan"