Raes waarschuwt De Bruyne: ''Ze voelen zich inderdaad onmisbaar''

Raes waarschuwt De Bruyne: ''Ze voelen zich inderdaad onmisbaar''

dinsdag 14 november 2017 om 15:40

Kevin De Bruyne houdt de gemoederen nog altijd bezig met zijn scherpe uitspraken over de tactiek van de Rode Duivels. De meningen over zijn uithaal zijn verdeeld.

Zo vindt Philippe Albert hem niet meer langer "incontournable" bij de nationale ploeg. Frank Raes is het daarmee oneens, al geeft hij De Bruyne wel een waarschuwing. "De Bruyne moet wel oppassen dat hij zich met zijn uitspraken en zijn lichaamstaal niet buiten de groep plaatst. De Bruyne vindt zichzelf heel goed. Alle topspelers hebben dat. Kijk naar Messi of Ronaldo, dat is een deel van hun kracht. Ze voelen zich inderdaad onmisbaar'', geeft Raes zijn opinie aan Sporza.

De commentator is wel van mening dat er ook een opdracht ligt bij bondscoach Roberto Martinez. "Het is aan de bondscoach om dat te managen. Dat heeft Roberto Martinez na anderhalf jaar nog niet gekund. Het samenspelen tussen De Bruyne en Hazard leek in het nieuwe systeem opgelost, maar dat blijkt niet in matchen tegen moeilijke ploegen. Wie is nu de patron? Ik denk dat Martinez meer met zijn spelers moet praten. Zeker met zijn sterkhouders'', besluit Raes.

Poll

Plaatst De Bruyne zich te ver buiten de groep?

(248 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 14 november 2017 om 16:18
Je bent in mijn ogen pas een topspeler als je je team beter laat voetballen. Wat Kevin zegt klopt doorgaans wel, hij moet wel zorgen dat het niet escaleert..er moet idd eens met de vuist op tafel geklopt worden maar mss niet in de media..er zijn altijd pipos die dit als negatief beschouwen en dan krijg je reacties zoals Albert...Hazard EN De Bruyne moeten blij zijn met zo een ploegmaat naast zich!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:24
Opletten Kevin, vorige match is het beter beginnen draaien met Dembele op uw plaats! Defensieve middenvelder (Den Doncker) zou al héél veel oplossen.
Vind ik leuk
SD +1923
dinsdag 14 november 2017 om 17:17
Wie gelooft die Philippe Albert ? HIj speelde in een tijd waar brute kracht primeerde op technisch spel.
Vind ik leuk
stama +241
dinsdag 14 november 2017 om 17:27
Ma mannekes toch. denk je nu echt dat DB wakker ligt van de NP? Die heeft de NP niet nodig om zich in de kijker te spelen. Blijkbaar kunnen Vlamingen moeilijk om met mensen die vlakaf hun mening zeggen. Wat de DB zeg moet je tussen de zinnen begrijpen. Speel geen systeem waarvoor je de spelers niet hebt! Met 11 goede voetballers heb je nog geen "ploeg". En dat juist hebben de Belgen niet. DB geeft een waarschuwing. Jongens als het zo verder moet dan zonder mij. Trouwens denk je dat DB wakker ligt van de commentaren op het net of in de pers.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 17:29]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:45
Hij voelt zich als een vis in het water met spelsysteem van City en dat straalt er ook vanaf. Waarom kunnen we dit systeem nt vertalen nr onze nationale ploeg? Hij geeft gewoon aan dat het vr verbetering vatbaar is en dat hij zich hierbij nt goed voelt. Bij City doet hij de anderen gewoon beter spelen en is hij de man die iedereen in positie brengt. Dat niveau willen we toch gewoon op het WK zien. Niet?
Vind ik leuk
JODES +285
dinsdag 14 november 2017 om 18:29
Zou Guardiola het niet zien zitten om bondscoach te worden? :-)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:18
Toch een kleine opmerking: je kan op clubniveau een heel seizoen trainen op looplijnen, systemen, tacktiek, enz... Guardiola kon dit pas in zijn 2e seizoen bij city op punt stellen! Een bondscoach zou dit op zulke beperkte tijd moeten bewerkstelligen met spelers die het niet gewoon zijn om met elkaar te spelen?
Daarbij, bij City doet De Bruyne de anderen heus niet beter spelen hoor! Hij speelt er gewoon in een erg goede ploeg en draagt er zijn steentje bij. Het is heus niet zo dat hij City kampioen maakt hoor!
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 12:11
De enige juiste analyse :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Raes waarschuwt De Bruyne: ''Ze voelen zich inderdaad onmisbaar''