Anderlecht-speler haalt uit naar eigen supporters: Ze zijn meedogenloos

Anderlecht-speler haalt uit naar eigen supporters: "Ze zijn meedogenloos"

woensdag 18 oktober 2017 om 07:11

Spelers van RSC Anderlecht hebben het niet altijd even makkelijk. Ze moeten er elke week staan én goed voetbal brengen om de supporters te plezieren. Sofiane Hanni is dit seizoen al enkele keren geviseerd geweest. Ploegmaat Dennis Appiah begrijpt er niets van.

"Onze supporters kunnen soms meedogenloos zijn", zegt hij in Sport/Voetbalmagazine. "Supporters hebben áltijd gelijk en ze hebben bijgevolg het recht om hun boodschap over te brengen. Maar ik vind het te verregaand om thuis je aanvoerder uit te fluiten."

De rechtsachter kan duidelijk niet lachen met de kritiek op zijn ploegmaat. "Er zijn andere manieren om je verzuchtingen te laten horen…"

Al beseft hij dat het deel uitmaakt van zijn job. "En toch moet je daar tegen kunnen. Ik heb liever dat ze mij in het stadion uitjoelen dan dat ze mij kwetsende berichten sturen via de sociale media. Ik kan dat incasseren − het is inherent aan de job − maar ik zou niet willen dat mijn familie zulke dingen leest", besluit hij.

Poll

Hebben de Anderlecht-supporters te veel kritiek?

(311 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +7895
woensdag 18 oktober 2017 om 07:27
Is verwachten dat iedereen het uiterste geeft teveel gevraagd?
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 07:31
Inderdaad. Hanni moet die band verdienen en vechten voor elke meter. Dat is nu niet het geval. En Appiah, die wrijft vanavond best zijn kuiten in, anders wacht hem een fluitconcert! :-)
Vind ik leuk
Boerken +1712
woensdag 18 oktober 2017 om 12:53
Hij zal die band de ene dag meer verdienen dan de andere, maar hij zal die wel verdiend hebben ook toch
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:10
Volgens de meeste Anderlecht supporters niet. Soms heel lui, brengt geen vuur in de ploeg en was juist in Anderlecht toen hij die band kreeg. Het blijft de meesten een raadsel...onder Weiler waren er wel meerdere raadsels.
Vind ik leuk
Boerken +1712
woensdag 18 oktober 2017 om 15:23
Waarom neemt Hein hem dan niet af? Zeg nu niet dat hij een gepast moment afwacht he, als er iemand de ballen heeft om dat meteen te doen is het toch wel Hein , al is het maar om een statement te maken.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 23:34
Ballen aan zijn lijf?
Vind ik leuk
Boerken +1712
woensdag 18 oktober 2017 om 12:52
Is eens goed vind ik een speler mag in discuttie gaan met supporters , iedereen mag zijn gedacht zeggen
Vind ik leuk
JanB +1487
woensdag 18 oktober 2017 om 07:41
Het lijkt daar wel écht een leuke en toffe bedoening aan de Théo Verbeecklaan
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 07:45
Gij moet u niet moeien zagevent. Het wordt zelfs leuk, tof én plezant! Maar daar snap jij niks van.
Vind ik leuk
JanB +1487
woensdag 18 oktober 2017 om 08:43
Het wordt vanavond idd een leuke, toffe én plezante wedstrijd met volle bak ambiance

Mij horen je niet zagen hoor
En nu volop genieten zou ik zeggen !
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 08:56
Dit vind ik ik persoonlijk laag, ik begrijp best, zoals iedereen hier trouwens, wat jij bedoelt met genieten. Maar we zijn een volkje dat idd kan genieten van mooi voetbal, zelfs al komt dat van de tegenstander...iets wat jij misschien nog niet kunt vatten?
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:04
Jantje zit bij ‘favoriete club’ al 3jaar te zoeken naar anti-Anderlecht, maar hij vindt het niet in de lijst. Zijn ‘intelligente’ opmerkingen zijn enkel en alleen aan het adres van paars-wit, maar Jantje durft geen kleur bekennen.
Vind ik leuk
Toca +7895
woensdag 18 oktober 2017 om 09:05
Heb mij ook al aan de jan laten vangen... niet doen. Hij mist wat in zijn leven denk ik.
Vind ik leuk
JanB +1487
woensdag 18 oktober 2017 om 09:09
In de Stade Émile Versé is men jàren lang verwend geweest en keek men neerbuigend neer op de rest van het land want men voelde zich superieur; óók al hadden andere teams af en toe successen (Club / Antwerp / Standard / Gent / Genk / Waregem)
ELKE voetballiefhebber (mezelf incluis) heeft genoten van deze glorierijke periode


Echter,de tijden zijn enorm veranderd en schiet men graag op al wat beweegt en worden andere prestaties met afgunst bekeken en onthaald.

Wees een Chinees spreekwoord stééds indachtig
"Op het toppunt van de roem is het zaad van de vergankelijkheid nabij"
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:34
Ik ken ook nog een iet wat volksere uitdrukking over zaad: de pa van jan zei na het zien van zijn zoon: " ik had mijn zaad beter tegen de stoof geschoten" Misschien wat platter dan uw mooie uitdrukking en zeker niet Chinees...soms moet je het ook niet verder zoeken hé
Btw dat Cinees zaad van vergankelijkheid kiemt precies niet echt goed, staan al jaren aan de top van België of kijk ik nu misschien een beetje op je neer?
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 09:41]
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:49
Jantje kent alles van afgunst, maar Jantje kent niks van succes. Wikipedia gebruiken is dan weer zijn ‘talent’. Een echte Jan mijn kl*ten

Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:36
Wat een onzin, Jantje. Er wordt helemaal niet neergekeken. Misschien wordt er hier anderen net het meest vann al Europese en andere successen gegund. Net omdat we ze zelf hebben gekend. Weliswaar veel te lang geleden. Ik merk afgunst vanuit het Albert Dyserinckstadion.
Vind ik leuk
Boerken +1712
woensdag 18 oktober 2017 om 15:21
Zetterberg, ik begrijp je wel maar je moet ook tegen een grapje kunnen he! Ik wil als Belg ook niet liever dat Anderlecht wint vanavond en liefst met 5-0 maar we weten allemaal dat het niet mogelijk is allee 5-0 bedoel ik he. Mijn werknemer is ook voor Anderlecht en we plagen elkaar zowat op een leuke manier. Moet kunnen toch? Allee ik ga vlug nog wat zakdoeken voor hem gaan kopen voor morgen op het werk.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 17:01
Tuurlijk en geloof me, ik ben voor grapjes en steekjes (zelfs veel steekjes) te vinden. Maar de reacties van Jan B zijn vaak geworteld in een grond van haat en afkeer tegen Anderlecht. Zonder dat hij blijkbaar supportert vóór een ploeg! Zeggen dat je vanavond gaat genieten van de wedstrijd omdat je veronderstelt of weet dat een Belgische ploeg op zijne appel gaat krijgen, vind ik flauw!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:09
Ben je er ooit al geweest Jantje? 2keer op uitnodiging in de Loges met één of andere firma, samen met je baasje zeker? Supporteren voor de tegenstander en lekker smikken en smakken....mmmmmmm

Uw laatste reactie heeft geen bal met dit artikel of deze discussie te maken, het is enkel nog meer gal dat je spuwt. Jij schiet vol afgunst op Anderlecht Jantje.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 09:11]
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:23
Hij heeft groot gelijk. Eigen spelers hoor je niet uit te fluiten. Daar help je ze niet mee. Ik erger me bij momenten blauw. Hanni gaf vrijdag twee assists. Hij zou best het recht hebben om zijn middenvinger op te steken na al dat gefluit.
Vind ik leuk
JanB +1487
woensdag 18 oktober 2017 om 10:02
Wat hebben ze hier toch allemaal lange tenen !
Ze zitten niet alleen vlug op hun paard maar zijn gunnen het licht niet in de ogen van anderen
Door constant op mekaar te mekkeren laat men zich het kaas van de boterham halen en schiet men het doel voorbij

Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:56
een echte poëet
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:26
Wat lul jij allemaal man? Slaat echt nergens op. Complete bullshit. Je praat volledig naast de kwestie!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Anderlecht-speler haalt uit naar eigen supporters: "Ze zijn meedogenloos"