Belgische coach teleurgesteld: Waarom heeft Club Brugge mij niet gehaald?

Belgische coach teleurgesteld: "Waarom heeft Club Brugge mij niet gehaald?"

donderdag 12 oktober 2017 om 10:15

Op Speeldag 10 staat er vrijdag al een mooie affiche op het programma, Anderlecht moet dan naar KV Mechelen. Yannick Ferrera beleeft daar een moeilijke periode, maar twijfelen aan zijn kwaliteiten doet de 37-jarige coach absoluut niet.

In Het Laatste Nieuws is Ferrera, die vorig seizoen nog werd ontslagen bij Standard, duidelijk. "Of ik klaar ben voor een topclub? Tweehonderd procent: ja! Toen Club Brugge Leko pakte, heb ik mij afgevraagd 'waarom ik niet'? Misschien omdat hij daar speler was? Ik weet het niet. Op basis van zijn goede Play-Offs met STVV kan ook."

In aanloop naar de match tegen Club Brugge van eerder dit seizoen waarschuwde hij vooraf voor scheidsrechterlijke dwalingen. Dat heeft hem niet populairder gemaakt in Brugge. "Je moet naar Jan Breydel, wetende dat het daar moeilijk is voor een scheidsrechter. Ik heb daar mijn job verloren bij Standard door een scheidsrechterlijke fout. Ik wilde gewoon zeggen dat iedereen moest oppassen."

Ferrera denkt echter niet dat hij daarom geen kans zou krijgen bij Club. "Club Brugge heeft een trainer genomen die vorig jaar aan de deur van de ref stond. Ik ben al zes jaar hoofdtrainer in België. Mensen weten intussen dat ik nooit emotioneel reageer naar de scheidsrechters toe. Dat heeft geen zin. Weet je: we zitten in een periode waarin veel trainers denken dat ze heilig zijn en alles mogen zeggen wat ze willen. Ik zie dat ze roepen, schreeuwen en scheidsrechters zelfs bij de kraag pakken. Zo zal ik nooit zijn."

Plaats een reactie

Toca +9635
donderdag 12 oktober 2017 om 10:29
Dat heilig zijn gaat over Preud'homme: -)
Vind ik leuk
freeman +3485
donderdag 12 oktober 2017 om 10:38
En voor het molenwieken haalde hij de mosterd bij de Hein , aangaande het overige best de lippen op elkaar houden !
Vind ik leuk
Toca +9635
donderdag 12 oktober 2017 om 10:40
Maar bij god is dat grinta zeker dat gestoord gedoe.. das juist: -)
Vind ik leuk
freeman +3485
donderdag 12 oktober 2017 om 13:52
Best dat we er eens mee kunnen lachen Toca ! De trainers zijn dan ook effectief een deel van de entertainment geworden .... Soms zien we dan ook wel eens meer langs de lijn dan op het veld , mag best zo blijven ! een gemeende like bij jouw reactie :-)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:39
Dat job bedelen zullen supporters en bestuur van KVM graag lezen
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:10
Aan de redactie van VP: dit is geen kritiek want ik ben een fan van de website maar ik vraag me af wanneer jullie eindelijk eens gaan professionaliseren in de berichtgeving? Jullie willen de grootste nieuwssite worden en werven mensen aan. Dat is goed maar ... Ik vind dat de kwaliteit achteruit gaat. Het enige wat ik nu lees, zijn eigen versies van berichten die op andere sites of in kranten hebben gestaan. Als voormalig journalist vrees ik dat het op deze manier moeilijk wordt om zich te onderscheiden van de rest. Woon persconferenties bij, ga naar wedstrijden en speur naar nieuws, met een geldige perskaart raak je overal... Nogmaals: dit is geen kritiek maar een tip.
Vind ik leuk
AzEz86 +2882
donderdag 12 oktober 2017 om 12:43
't is wel een tip met een kritisch kantje hé ;-)
Vind ik leuk
Julien +604
donderdag 12 oktober 2017 om 12:35
Als voormalig journalist ?
Ik denk dat die lui wel beter weten dan hier zomaar eventjes hun mening te komen verkondigen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:14
:S.... Zoals gezegd is dit absoluut niet kritisch bedoeld al besef ik met mijn eigen reactie nog eens te lezen dat het wel zo kan overkomen. Is zeker niet de bedoeling.
@ Julien: Ik ben 12 jaar lang actief geweest in de journalistiek. In juli 2016 werd ik tijdens een interventie op de E40 aangereden door een bestelwagen (bestuurder had niet gedronken, erg slecht weer). Ik liep daarbij blijvende schade op aan mijn ruggenwervel. Hierdoor heb ik moeite om te stappen en kan ik nog niet terug met de auto rijden. Hopelijk komt dat ooit weer goed. Als journalist moet je je vlot kunnen verplaatsen en dat gaat nu (nog niet). Daarom noem ik mezelf voormalig journalist.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:23
Journalist bij het parochieblad is ook journalist he. ;)
Vind ik leuk
zaterdag 14 oktober 2017 om 14:36
Ale, iedereen over dezelfde streep trekken, hoe oud ben jij wel niet? Denk je dat iedere journalist een job heeft als journalist, laat staan voor een krant? Denk je dat iedere journalist voor kranten werkt? Denk je dat iedere journalist geen vrije tijd heeft om een mening te zetten op facebook/twitter/anderesite? Amai zeg, volgens mij denk jij vast ook dan dat modellen en succesvolle mensen voor u onbereikbaar zijn hé. Laat staan dat zo'n mensen ook op het internet zitten zeg, neen, dat kan niet! /s
Vind ik leuk
Julien +604
donderdag 12 oktober 2017 om 15:03
Neutralleke,

Nu heb ik heb het begrepen, maar u had dat beter in uw eerste reactie vermeldt.

Ik wens u alvast een spoedig en gunstig herstel zodat u ooit uw kritische pen opnieuw ter hand kunt nemen !

Grts.
Vind ik leuk
zaterdag 14 oktober 2017 om 14:31
Ferrera? Die sukkelaar die op 6 jaar tijd 16 ploegen gehad heeft waarvan hij er 14 hard van gefaald mee had? Echt rot toch op Ferrera, het is al 2.5 jaar dat ik mijzelf hard afvraag wat voor vuile truukjes jij gebruikt om nog trainer te kunnen worden van een 1e klasseploeg. Hoe??? Ik ken veel betere trainers uit mijn jeugd voetbaljaren dan dat! Zelfs mijn ex-L.O. Leerkracht doet het beter die nu assistent en fysieke coach is bij RSCA (gino caen), maar Ferrera is echt shit! Kan alles mooi uitleggen en verwoorden, maar zijn woorden worden op het veld niet gezien. Veel blabla dus. Nee, zo'n trainerke die al 60pct van alle ploegen gehad heeft in dit land is zeker niet welkom bij Club, jij mag naar RSCA, daar voelen losers zich thuis.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 14 oktober 2017 om 14:36]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Belgische coach teleurgesteld: "Waarom heeft Club Brugge mij niet gehaald?"