Opvallende voorspelling: Dit zijn de Rode Duivels van de toekomst

Opvallende voorspelling: Dit zijn de Rode Duivels van de toekomst

maandag 9 oktober 2017 om 06:59

Niemand twijfelt erover dat de Rode Duivels momenteel over een gouden generatie beschikt. De huidige nationale ploeg is één van de beste landen ter wereld. Maar hoe ziet de toekomst eruit? De computer van Het Nieuwsblad voorspelt de Rode Duivels voor het WK van 2026.

Via de SciSkill-index, een wiskundig computermodel dat de belangrijk van een speler voor zijn ploeg berekent, voorspelt men in Het Nieuwsblad de Rode Duivels voor het WK2026. Daarin staan toch een paar opvallende namen.

In doel staat momenteel de 25-jarige Thibaut Courtois, maar die zou binnen negen jaar weleens vervangen kunnen worden door Bo Geens. De jonge 22-jarige doelman komt momenteel uit voor Sporting Lokeren. Zijn doublures worden Lucas Pirard en Jonathan De Bie (Tottenham).

De opvolger van Thomas Meunier bij de Rode Duivels wordt Timothy Castagne, de ex-speler van Genk die afgelopen zomer naar Atalanta verhuisde. Ook Jason Denayer en Dario Van den Buijs (Heracles) krijgen een plekje in de basis. Op links staat ex-Bruggeling Boli Bolingoli, die nu een vaste basisplek heeft bij Rapid Wien.

Paars-wit middenveld
De centrale as op het middenveld van de Rode Duivels krijgt een paars-wit tintje. Zo zouden Youri Tielemans, Leander Dendoncker en Adnan Januzaj centraal de sterkhouders van de Rode Duivels moeten worden.

Voorin krijgen Divock Origi, Siebe Schrijvers en Theo Bongonda (Trabzonspor) een basisplek volgens het computermodel. Spelers zoals Landry Dimata, Obbi Oulare en Ryan Mmaee zijn hun doublures. Enige nuance hierbij. Het computermodel kan geen rekening houden met de huidige kleine topspelertjes die momenteel nog geen profvoetballer zijn.

Plaats een reactie

maandag 9 oktober 2017 om 07:23
Slaat nergens op. Evengoed zitten er dan gasten bij die vandaag negen, tien of elf en bij FC Moerkapelle of Kv Ertvelde spelen.
Vind ik leuk
Prpldynmt +2259
maandag 9 oktober 2017 om 07:24
Een triestig elftal dus. Dit WK wordt het laatste toernooi van deze "gouden generatie". Vanaf dan gaat het helaas alleen maar bergafwaarts.
Vind ik leuk
Patfey +2335
maandag 9 oktober 2017 om 10:03
Tuusen nu en 2026 heb je nog wel de EK 2020 en 2024 en het WK 2022.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 09:22
Met andere woorden: het is nu of nooit.
Vind ik leuk
dakcota +1643
maandag 9 oktober 2017 om 09:35
ik zie niet in waarom een 32/33 jarige courtois niet eerste keeper zou zijn?
laat staan zelfs niet bij de 3 keepers.......
Vind ik leuk
Patfey +2335
maandag 9 oktober 2017 om 10:02
Of Lukaku en Batshuayi. Ach dergelijke simulaties zijn onzin, omdat een aantal beslissende elementen als karakter en gezond verstand (bij carrière keuzes) niet of onvoldoende in rekening gebracht worden.
Vind ik leuk
dakcota +1643
maandag 9 oktober 2017 om 11:02
Ja ik snap dat dit een computer gesimuleerd gedoe is dat geen rekening houdt mat -16 jarige talenten die nog geen profcontract heeft en waarschijnlijk opzettelijk de huidige basiskern eruit laat... maar dan zou ik met alles wat ik weet vandaag toch op een andere selectie gekomen zijn, schrijvers dendoncker en tielemans zitten er wel bij
Vind ik leuk
Drekovic +3372
maandag 9 oktober 2017 om 10:25
En hem dan vervangen door een 30-jarige maar ik denk dat de computer van het niveau Camps,Joos, Raes is
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 13:22
Kan zelfs 2030 halen.
Vind ik leuk
SD +1924
maandag 9 oktober 2017 om 10:37
Zullen wij daarmee nog tegen Luxemburg kunnen winnen ? Voorspellingen in het voetbal zijn uit den boze; kijk wat er gebeurt met al die 15-jarigen waarop de etiket "groot talend" geplakt wordt; zij ontmoeten een meisje, pakken een pintje, trekken aan een sigaret ... en zijn verloren voor het topvoetbal.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 20:59
En waar wordt het grote talent Charlie Musonda geposteerd?
Vind ik leuk
DDT +1019
dinsdag 10 oktober 2017 om 00:45
en svilar :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Opvallende voorspelling: Dit zijn de Rode Duivels van de toekomst