Nieuwe 'Stadion' heeft probleem met Telenet: uitzending geschrapt

Nieuwe 'Stadion' heeft probleem met Telenet: uitzending geschrapt

dinsdag 12 september 2017 om 11:26

Jarenlang was het programma Stadion op VTM de vaste afspraak voor de samenvattingen van de Jupiler Pro League en de hoogtepunten van het buitenlandse voetbal. Maar nu is die eer voor Sports Late Night op Vier. VTM wilde met Stadion een nieuwe richting ingaan, maar stuit op verzet van Telenet.

Volgens Gazet van Antwerpen liggen de twee partijen in conflict over het ter beschikking stellen van beelden van de Engelse en Belgische competitie. Vier is namelijk de bevoorrechte partner, klinkt het bij Telenet. VTM is van mening dat het zich kan beroepen op het recht van vrije nieuwsgaring, maar Telenet betwist de invulling van dat recht. 

Door het conflict zag VTM zich genoodzaakt om zijn tweede geplande aflevering van zaterdag, rond 23u, te schrappen. Met die uitzending zou het rechtsreeks tegenover Sports Late Night komen te staan. Het is maar de vraag of dat in de toekomst nog zo zal zijn.

Plaats een reactie

Bacco +1243
dinsdag 12 september 2017 om 12:08
En ik heb een probleem met de overvloed van reclame op deze site. Ik moet eerst een film 'skippen' na 5 seconden en dan moet ik een banner wegklikken en dan pas kan ik beginnen met lezen...
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:11
Eens een IT raadplegen.
Ik krijg geen filmpjes, geen reclame, geen banners.
Vind ik leuk
Bacco +1243
dinsdag 12 september 2017 om 12:16
Heb jij geluk! Ik ben niet tegen reclame, maar filmpjes die bij elk bericht afgespeeld worden en banners die in uw nek vliegen, dat is storend.
Vind ik leuk
bolclbr +196
dinsdag 12 september 2017 om 12:43
Polleken77, ik ook niet. Settings op jullie PC aanpassen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 12:44]
Vind ik leuk
larédo +378
dinsdag 12 september 2017 om 13:48
Addblock kan wonderen verrichten!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:19
Pfff. Omdat ik me erger aan de analisten die het allemaal zo goed kunnen uitleggen en de ontelbare reclameblokken geen late night shows of stadion meer voor mij. Ik ga zelf kijken, luister naar de live verslaggevingen op sporza radio en kijk naar de hoogtepunten op de site van HLN.
Vind ik leuk
bolclbr +196
dinsdag 12 september 2017 om 12:50
Sports Late Night is geen programma van Vier maar van Play Sports (18,40 €/maand) van Telenet. Vier neemt het gewoon over en stopt er reclame tussen. Op Play Sports steken ze er enkel 2x een minuutje promo in voor een ander programma. Ten zeerste aan te bevelen pakketje van Telenet want heel veel (live) sport, zoals voetbal, tennis, hockey, F1, veldrijden, golf, ...
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:55
Geef mij maar stadion terug ipv sport late night op 4!!!
Vind ik leuk
SD +1490
dinsdag 12 september 2017 om 16:18
VTM klaagt nu aan wat zij gedurende jaren aan anderen hebben ontzegd. De wereld op zijn kop ! Is het omdat de vette kontrakten van DeMos, Brusselmans en vrienden toch moeten betaald worden ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Nieuwe 'Stadion' heeft probleem met Telenet: uitzending geschrapt